کانون فیلم خانه سینما ساعت‌17 امروز و در تازه ترین برنامه خود، نسخه ترمیم‌شده فیلم ناخداخورشید اثر ناصر تقوایی را به نمایش می‌گذارد. پس از نمایش فیلم هم نشستی با حضور هارون یشایایی و خسرو دهقان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۳۵

حضور در این برنامه آزاد است و علاقه‌مندان سینما می‌توانند روز نمایش به نشانی خانه سینما مراجعه کنند: تهران، خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، شماره 29، خانه سینما.
ناصر تقوایی، ناخداخورشید را با برداشتی آزاد از «داشتن و نداشتن» ارنست همینگوی نوشته و سال 1365 کارگردانی است. داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی، پروانه معصومی، فتحعلی اویسی، جعفر والی، غلام‌حسین نقشینه، علی‌اصغر گرمسیری و اصغر بیچاره بازیگران فیلم هستند.
دیگر عوامل این فیلم عبارتند از تهیه‌کنندگان: هارون یشایایی و محمدعلی سلطان‌زاده، آهنگساز: فریدون ناصری، فیلمبردار: مهرداد فخیمی، تدوین: ناصر تقوایی، طراح چهره‌پردازی: عبدا... اسکندری و سرپرست گویندگان: منوچهر اسماعیلی.
در خلاصه داستان فیلم چنین آمده: خواجه ماجد، ناخدا خورشید را لو می‌دهد و بار قاچاق لنج ناخدا به آتش کشیده می‌شود. دلالی به نام فرحان که می‌خواهد چند فراری سیاسی را از مرز آبی عبور دهد، وارد بندر می‌شود و با ناخدا خورشید تماس می‌گیرد. در این میان، چند تبعیدی نیز از فرحان می‌خواهند اسباب فرار آنان را فراهم کند. به این ترتیب، پای ناخدا به ماجراهای جدیدی کشیده می‌شود.
ناخدا خورشید علاوه بر دریافت یوزپلنگ واره لوکارنو در سال 1988، در جشنواره فجر سال 1365 هم جوایزی چون سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند) و لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (سعید پورصمیمی) را به‌دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها