برنامه عروسکی طنز «سین شو» روایتی از دنیای امروز ما با تمام خوبی و بدی هاست که در شبکه سلامت سیما از ابتدای سال روی آنتن رفته است؛ برنامه‌ای که به سلامت اجتماعی و معنوی شهروندان توجه داشته و تلاش می‌کند زوایای پنهان جامعه‌ای در حال توسعه را به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۸۸

فرشید درخشان، تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با ما در مورد ساخت برنامه‌ای عروسکی با مضمون طنز در شبکه سلامت به جام‌جم توضیح داد: نمادهای عروسکی همیشه نقش‌های ماندگارتری به جا می‌گذارند؛ چرا که تلفیق فضای شاد و فانتزی عروسک‌ها با موضوعات رئال کار را جذاب تر می‌کند.
وی با اشاره به طرح اصلی برنامه اضافه کرد: خاله سوسکی نمادی از جامعه امروز ما با تمام چشم و همچشمی‌ها و وسواس‌های بیشمار است که از دنیای زیرزمین یا همان «فاضلاب» آمده است؛ جایی که اجاره‌ها بسیار بالاست. به‌عبارت دیگر کاراکترهای اصلی ما به نوعی مهاجر هستند از جایی که کار و خانه ندارند. این اولین چالش زندگی امروزی ما به شمار می‌رود که در برنامه به آن پرداخته می‌شود. تهیه کننده برنامه در ادامه با اشاره به کاراکتر آقاموشه افزود: موش به عنوان نمادی از ثروت‌اندوزی و سودجویی در جامعه است که در هرشرایطی به دنبال بهره‌گیری از موقعیت قرار دارد. شخصیت رامین هم فردی است که در میان اطرافیان خود بسیار می‌بینیم. انسانی که بسیار فکر می‌کند، اما هیچ عملی از او سر نمی‌زند. مجموعه‌ای از این کاراکترها جامعه کوچکی را به‌وجود آورده‌اند در سطح بزرگ‌تر اطرافمان می‌بینیم.
فرشید درخشان از ساخت 26 برنامه 13 دقیقه‌ای خبر داد و گفت: در طول برنامه مفاهیم مختلفی همچون توجه به تولید داخلی، فرهنگ صرفه‌جویی، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و... مطرح می‌شود و شاهد حضور مهمان‌هایی مانند خانم مریم سعادت و سپند امیرسلیمانی در قسمت‌هایی خواهیم بود.
مریم سعادت بازیگر و یکی از مهمانان مجموعه عروسکی «سین‌شو» نیز تولید برنامه‌ها با محوریت کودک را در تمامی شبکه‌ها ضروری دانست و گفت: ورود شبکه سلامت تخصصی به حوزه کودک نشان از اهمیت این حوزه برنامه‌سازی دارد. مسلما فرهنگسازی از دوران کودک ساده‌تر و به مراتب تاثیرگذارتر خواهد بود.
وی ادامه داد: زمانی که متن با موضوع تولید ملی به من پیشنهاد شد پذیرفتم، چرا که بحث توجه به کالای داخلی اهمیت بسیاری دارد و در شرایط کنونی باید به آن پرداخته شود.
عوامل این مجموعه عبارتند از: بازیگر: رامین ناصرنصیر، صداپیشه‌ها: بهادرمالکی، کاظم سیاحی، فهیمه باروت‌چی، سامان مظلومی، عروسک‌گردان‌ها: شیما بخشنده، نگارشهبازی، همایون فربود، مرجان نامور، نویسنده: نیوشاصدر، مشاور هنری: امیرسلطان احمدی، آهنگساز: کیوان کیارس، طراح دکور، صحنه و لباس: امیربنایی، طراحی و ساخت عروسک‌ها: علی اعتصامی‌فر، مدیرصدا: بابک اخوان، تدوین: شهاب فراهانی، مدیرتصویربرداری: مهدی قنبرزاده، مجری طرح: لیلی مرادی، تهیه و کارگردان: فرشید درخشان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها