گفت‌وگو با دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست‌و‌مو

معجزه لیزر؛ سراب یا واقعیت؟

لیزر جوان‌سازی تا چه حد موثر است؟
کد خبر: ۱۱۹۹۸۷۹

برای استفاده از این لیزر چند مساله باید مورد توجه قرار گیرد. برای انتخاب لیزر باید براساس رنگ پوست و طول موج لیزر برای این‌که عارضه‌ای نداشته باشد، اقدام شود. انتخاب انرژی مناسب باید براساس رنگ پوست باشد. برای رنگ پوست تیره انرژی باید پایین باشد و اگر لیزر برای همه افراد با یک انرژی استفاده شود، پوست تیره دچار سوختگی سطحی می‌شود .
در لیزر جوان‌سازی، تصور بر این است که صددرصد در رفع افتادگی پوست موثر است. در حالی که این تاثیرات صددرصد نیست. بعلاوه بعد از لیزر نیاز به درمان‌های دیگر وجود دارد تا اثرات آن پایداربماند.
برای انجام تاتوی وسیع و عمیق چه نظری دارید؟
اولا از نظر پزشکی تاتو توصیه نمی‌شود؛ مگر در موارد خاص. مثلا در اثر بیماری لب سفید یا وقتی ابروی فرد شکسته می‌شود یا فرد جراحی کاشت مو انجام داده و خوب دوخته نشده و زخمش پهن شده که در این مورد جای زخم را تاتوی رنگ مو یا رنگ پوست می‌کنیم. ضمن این‌که اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود، مسائل عفونی به وقوع می‌پیوندد. حتی در چند بیمار دیدم که در محل تاتو، زگیل ایجاد شده که نمی‌شود آن را اثبات کرد.
پیش از استفاده از لیزر باید به چه نکاتی توجه کرد؟
انجام لیزر خیلی راحت است اما مهم این است که برای فرد عارضه ایجاد نکند. لیزر را فقط به پزشک متخصص پوست واگذار کرده و از انجام آن توسط افراد غیرپزشک خودداری کنید.
هرچند که در گذشته این دستگاه‌هــــــا به افـــــــــــراد غیرپزشک فروخته می‌شد اما در حال حاضر فقط به متخصص پوست و جراح پلاستیک فروخته می‌شود. برای کاهش هزینه، کار خود را بــــــــه دســــــــــت افــــــــــراد غیرمتخصص نسپارید .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها