از سیل مرگبار تا جنایت‌های هولناک در نوروز 98

آنچه گذشت ...

سال 98 با سیل آغاز شد؛ سیلی مرگبار که از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق کشور را تحت‌تاثیر خود قرار داد و تا دوازدهمین روز سال، 62 قربانی گرفت. براساس گزارش پزشکی قانونی سیل در شیراز 21 نفر، در لرستان 14 نفر و در گلستان و مازندران 11 نفر را به کام مرگ کشید. در تعطیلات نوروز امسال کرمانشاه هم دوباره لرزید که خسارت جانی و مالی نداشت. در این ایام قاتلان هم بیکار نماندند و جنایت‌های تلخی را رقم زدند. در هولناک ترین جنایت، داماد خشمگین در دزفول هشت عضو خانواده همسرش را کشت و به زندگی‌اش پایان داد. در تلخ‌ترین جنایت هم مردی پس از قتل پسر سه ساله‌اش و ناکامی در قتل پسر نوجوانش، به زندگی خود پایان داد. در نخستین روز امسال چهار مرزبان ربوده شده آزاد شدند و مردی اهل آستارا، به بیماران نیازمند زندگی بخشید.
کد خبر: ۱۱۹۹۴۱۴

اول فروردین
نخستین قتل پایتخت چهار ساعت پس از سال تحویل به بازپرس جنایی تهران گزارش شد. در این جنایت، قاتل بعد از خفه کردن زن 35 ساله، جسد او را پتوپیچ کرده و در یک فرغون قرار داده بود. کارآگاهان در جریان تحقیقات متوجه ارتباط این زن با یکی از کارگران افغان ساختمان شده و متهم را دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به این جنایت گفت: به خاطر اختلاف مالی با مقتول درگیر شدم. او شروع به داد و فریاد کرد که برای آرام کردن او مجبور شدم خفه اش کنم.
مرد 42 ساله اهل آستارا هم نخستین اهداکننده اعضای بدن در سال 98 بود. این مرد بر اثر سکته مرگ مغزی شده بود که اعضای بدنش با رضایت خانواده‌اش به بیماران زندگی دوباره بخشید.
صبح روز اول فروردین، دو مامور کلانتری سناباد مشهد وقتی راهی ماموریت شدند، نمی‌دانستند این آخرین ماموریت آنهاست. ماموران برای پایان دادن به اختلاف خانوادگی در مقابل خانه‌ای حاضر شدند که مرد جوانی با اسلحه با شلیک به دو مامور کلانتری آنها را به شهادت رساند و در ادامه با شلیک به همسرش او را هم کشت و سپس خودکشی کرد.
در این روز همچنین چهار نفر دیگر از مرزبانان ربوده شده در نقطه صفر مرزی میرجاوه آزاد شدند.
تروریست‌ها این مرزبانان‌ را ٢٣ مهر سال‌گذشته در نقطه صفر مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان گروگان گرفته و به پاکستان منتقل کردند. ربایندگان آذر سال‌گذشته پنج نفر از مرزبانان ربوده‌شده را آزاد کرده و نخستین روز فروردین امسال نیز چهار مرزبان ربوده‌شده دیگر را رها کردند. هنوز دو مرزبان دیگر در اسارتگاه‌های تروریست‌ها گرفتارند.

دوم فروردین
با تداوم بارندگی‌ها، حجم آب در خیابان‌های شهرهای آق‌قلا و گمیشان و استان مازندران افزایش یافت و نیروهای امدادی و نظامی از شهرهای دیگر برای کمک‌رسانی به این دو استان اعزام شدند. بر اثر سیل و به گفته زمانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف استان به دلیل سیلاب دچار خسارت شدند که از این تعداد 3000 واحد مسکن شهری و 9000 مسکن روستایی هستند.
در این روز همچنین چهار نفر دیگر از مرزبانان ربوده شده در نقطه صفر مرز میرجاوه آزاد شدند. تروریست‌ها این مرزبانان‌ را ٢٣ مهر سال گذشته در نقطه صفر مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان گروگان گرفته و به پاکستان منتقل کردند. ربایندگان آذر سال گذشته پنج نفر از مرزبان‌های ربوده‌شده را آزاد کرده و نخستین روز فروردین امسال نیز چهار مرزبان ربوده‌شده دیگر را رها کردند. این در حالی است که هنوز دو مرزبان دیگر در اسارتگاه‌های تروریست‌ها گرفتارند.

سوم فروردین
ساعت یک و 20 دقیقه بامداد سومین روز فروردین براثر برخورد یک خودروی سواری ال 90 با یک خودروی هیوندای توسان در جاده فومن به ماسوله در محدوده شهر ماکلوان، چهار کشتی‌گیر اهل رشت جان باخته و شش نفر دیگر مجروح شدند.
در این روز با توجه به ورود سامانه‌ای پر بارش به کشور، وزارت کشور به استانداران پنج استان غربی کشور هشدار داد و نیروهای امدادی در استان‌های غربی کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.
در این روز کشف جمجمه‌ای در پارکی در شمال شرق تهران پلیس را با معمایی جنایی رو به رو کرد. این جمجمه توسط‌زنی که کودکش را برای تفریح به پارک برده بود، کشف شد.

چهارم فروردین
عصر چهارمین روز فروردین امسال، دوکودک سه و پنج ساله در رودخانه اروندرود در منطقه اروند کنار خوزستان غرق شدند.
در این روزها امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران ادامه پیدا کرد و نیروهای نظامی در تلاش برای خارج کردن آب از شهرهای گمیشان و آق‌قلا بودند. همچنین خروجی سدهای استان‌های غربی و خوزستان افزایش پیدا کرد و تخلیه روستاهای پایین‌دست سدها در دستور کار قرار گرفت.

پنجم فروردین
در این روز و در حالی که احتمال سیل در استان‌های غربی کشور می‌رفت، بارش شدید باران از ساعت هشت صبح در شیراز آغاز شد. کسی تصور نمی‌کرد این باران که هر لحظه
بر شدت آن افزوده می‌شد، مرگبارترین سیل سال‌های اخیر را رقم بزند. شروع فاجعه از دروازه قرآن شیراز بود و سیلاب مردم و خودروها را در کمتر از 15 دقیقه غافلگیر کرد و با خود برد. براساس اعلام پزشکی‌قانونی، 21 نفر از هموطنان در این حادثه جان باختند. قربانیان سیل اهل شهرهای شیراز، آمل، اصفهان، کرج، مرودشت و سعادت شهر بودند. به گفته نیروهای امدادی تعدادی از قربانیان پس از وقوع سیل در حال فیلمبرداری از سیلاب بودند که خودشان هم گرفتار شدند. در این حادثه 200 خودرو در دروازه قرآن، گرفتار سیلاب شدند.
در این روز بارش باران و جاری شدن سیلاب کانکس زلزله زدگان را در سرپل ذهاب با خود برد. پیش از وقوع سیل، ساکنان به نقطه‌ای امن منتقل شده بودند.
شامگاه این روز دومین جنایت پایتخت به پلیس گزارش شد. در تحقیقات مشخص شد، مقتول مرد جوانی بود که برای عید دیدنی به خانه خواهرش در خانی آباد رفته بود. روز جنایت، خواهرش و خانواده اش به مهمانی رفته و مرد جوان تنها در خانه مانده بود. پس از بازگشت خواهر مقتول به خانه او با جسد برادرش که با چاقو کشته شده بود، رو به رو شد.

ششم فروردین
در ششم روز فروردین، براثر بارش‌های سیل آسا در کهگیلویه و بویراحمد یک نوجوان 15 ساله جان خود را از دست داد. بر اثر بارش باران، سه روستا در خراسان رضوی تخلیه و خیابان‌های بسیاری از شهرهای کشور دچار آبگرفتگی شد. در تهران هم احتمال وقوع سیلاب مطرح شد.
در این روز ماموران پلیس در جریان مرگ مشکوک زن میانسالی در تهران قرار گرفتند. در حالی که دختر این زن مدعی بود مادرش زمانی که او خانه نبوده و بر اثر حادثه جان باخته اما تحقیقات نشان داد، مادر و دختر بر سر سند زدن سه دانگ خانه با هم اختلاف داشتند و روز حادثه همسایه صدای درگیری مادر و دختر را شنیده بود. این دختر با دستور قضایی بازداشت شد.
شامگاه ششمین روز فروردین، قایق حامل امدادرسانی که قصد کمک به دیواره سازی اطراف کانال گمیشان برای جلوگیری از نفوذ آب را داشت، بر اثر برخورد به دهانه پل واژگون شد.در جریان آن
24 سرنشین قایق به داخل آب سقوط کردند. بلافاصله بعد از این حادثه نیروهای امداد رسان و غواصان حاضر در منطقه وارد عمل شده و عملیات امداد و نجات سرنشینان قایق آغاز شد.در همان لحظات نخستین حادثه 18 نفر از سرنشینان قایق نجات یافته و به مراکز درمانی منتقل شدند. شش نفر هم در این حادثه جان باختند.

هفتم فروردین
سه مرد که در جریان اختلاف قبلی مرد جوانی را با شلیک گلوله در زاهدان به قتل رسانده بودند، در روز هفتم فروردین دستگیر شدند. شامگاه 28 بهمن سال گذشته مرد ۳۱ ساله‌ای به نام مهران از سوی سه سرنشین خودروی پژو ۴۰۵ در خیابان چمران شهر زاهدان هدف شلیک گلوله قرارگرفت. با گذشت دو ماه از این ماجرا، متهمان در سه محل که مخفیگاهشان بود شناسایی و بازداشت شده و اعتراف کردند که در پی اختلافات قبلی با مرد جوان او را کشته‌اند.

هشتم فروردین
شامگاه هشتم فروردین درگیری مراسم عروسی در شهر نهاوند منجر به مرگ یک نفرو زخمی شدن هفت نفر دیگرشد . زمانی که ماموران برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شدند، مشاهده کردند یک نفر در آنجا کشته و هفت نفر زخمی شده اند که از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. تحقیقات اولیه نشان داد درگیری و مشاجره لفظی میان چند نفر از حاضران در جشن عروسی منجر به این درگیری مرگبار شده است .

نهم فروردین
نهم فروردین امسال، قایقران فداکار دیلمی پس از نجات کودک ده ساله که در حال غرق شدن بود، جان خود را از دست داد. پسر ده ساله‌ای همراه والدینش برای گردش نوروزی به جنوب کشور سفر کرده بودند که هنگام گشت تفریحی در بندر دیلم، ناگهان پسر ده ساله آنها به داخل آب سقوط کرد. در همین موقع اکبر مظلومی قایقران فداکار دیلمی، برای نجات این کودک خود را به آب زد. پسر خردسال زنده ماند، اما مظلومی جانش را از دست داد.

دهم فروردین
در دهمین روز فروردین، داماد خشمگینی هولناک‌ترین جنایت نوروز 98 را رقم زد. مرد جنایتکار به علت اختلافات طایفه‌ای وخانوادگی سلاح کلاشینکف به دست مقابل خانه پدرزنش در شهرک اسلام‌آباد دزفول رفت و به افراد حاضر در خانه تیراندازی کرد. دو دختر و شش مرد که اعضای این خانواده بودند براثر اصابت شلیک‌های گلوله داماد خانواده به قتل رسیدند. قاتل پس از جنایت با همان سلاح خودکشی کرد.

یازدهم فروردین
در این روز بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو 206 با یک دستگاه پراید در کیلومتر 15 محور ارتباطی بروجرد به اراک در منطقه دهکرد، پنج نفر کشته و یک نفر زخمی شدند. در این حادثه خودروی پژو که در مسیر بروجرد به اراک در حرکت بود بر اثر لغزندگی جاده از مسیر خود خارج شد و با ورود به خط مقابل با یک دستگاه پراید برخورد کرد.بر اثر این برخورد، مخزن گاز سی.ان.جی خودروی پژو دچار حریق شد که بر اثر انفجار ناشی از آن پنج نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

دوازدهم فروردین
سیل این بار در لرستان خسارت شدیدی به بار آورد و در شهر معمولان ارتفاع آب تا پشت بام خانه‌ها بالا آمد. همچنین ارتباط زمینی پلدختر را قطع کرد.
دوازدهمین روز فروردین امسال ماجرای کتک خوردن طلبه نهی از منکر از سوی مامور نیروی انتظامی خبرساز شد. البته نیروی انتظامی با انتشار خبری، ضرب و شتم یک طلبه توسط مامور ناجا را یک درگیری خانوادگی قلمداد کرد. این در حالی است که طلبه ناهی از منکر در گفت‌وگو با فارس هرگونه نسبت خانوادگی با فرد ضارب را تکذیب کرد. این حادثه در شهرستان الشتر لرستان رخ داد.
در این روز اولین زمین‌لرزه بالای 5 ریشتر، شهر سومار در استان کرمانشاه را لرزاند. این زمین لرزه به قدرت 2/5 ریشتر، مرز استان‌های ایلام و کرمانشاه در حوالی سومار را لرزاند. این زلزله کشته و مصدومی نداشت.

سیزدهم فروردین
ماجرای خودکشی پسر 12 ساله افغان در کاشان خبر ساز شد. پدر این پسر یک ماه پس از این حادثه در مصاحبه با برخی سایت‌های معاند مدعی شد، پسرش به خاطر تجاوز مرد موتورسواری خودکشی کرده است. وی در تشریح ماجرا گفته بود، پسرم 11 اسفند 97 توسط مرد موتورسواری ربوده و مورد تجاوز قرار گرفت. ساعت 10 شب به خاطر این موضوع خودکشی کرد. پسرم به دوستانش گفته بود به خاطر تجاوز این مرد خودکشی کرده است. ما شکایت کردیم که اعلام شد پرونده مختومه شد و حالا دوباره شکایت کردیم.
پس از این ادعا، سفارت افغانستان در تهران اعلام کرد به‌زودی هیأتی را برای بررسی خودکشی یک نوجوان مهاجر افغان به شهر کاشان اعزام می‌کند. یک مقام آگاه هم به جام‌جم گفت: بر اساس گزارش اولیه پزشکی قانونی، موضوع تجاوز به پسر افغان رد شده است. تیم قضایی انتظامی منتظر گزارش نهایی است.

چهاردهم فروردین
در چهاردهمین روز فروردین، مرد میانسالی بعدازقتل پسر خردسالش از ساختمان ده طبقه در حال احداث به پایین پرید و به زندگی‌اش پایان داد. او پیش از مرگ حتی قصد داشت ، پسر 15 ساله‌اش را هم به قتل برساند که موفق نشد. در این روز مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از کشف جسد مرد جوانی و پسربچه‌ای در مقابل ساختمان ده طبقه نیمه‌کاره‌ای در محله خانی‌آباد خبرداد. در جریان تحقیقات معلوم شد آنها پدر و پسر هستند و در همان حوالی ساکن بوده‌اند. مرد فوت شده، پسر 15 ساله دیگری هم داشته که از او خبری نیست. در ادامه پسر نوجوان شناسایی شد و در تحقیقات گفت: پدر و مادرم با هم اختلاف و درگیری داشتند و همین باعث شد دو ماه پیش از هم جدا شوند. او ما را به ساختمان نیمه‌کاره‌ای برد و در آنجا برادرم را به پایین پرت کرد. بعد خواست مرا پایین بیندازد که از دستش فرار کردم. بعد خودش را به پایین انداخت .

پانزدهم فروردین
ساعت 9 و 56 دقیقه صبح پانزدهم فروردین امسال، تصادف میان خودروی پرایدی با یک دستگاه وانت نیسان به پلیس گزارش شد.
ماموران برای بررسی ماجرا در محور «بم – ایرانشهر» حاضر شدند. در این تصادف پنج نفر از سرنشینان خودروها و ده نفر از مصدومان از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان پاستور بم منتقل و بستری شدند.
شامگاه پنجشنبه جسد یکی از کارکنان اورژانس هم در رودخانه کجور کشف شد.مرد 56 ساله ظهر چهارشنبه غرق شده بود.

شانزدهم فروردین
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی دیروز به جام‌جم گفت: به‌جز ماموریت‌هایی که به دلیل بارندگی‌های اخیر وجود داشته، حادثه جدی دیگری در پایتخت نداشته‌ایم. در ایام عید
به‌دلیل این‌که بیشتر ادارات تعطیل است و مردم هم به سفر رفته‌اند، ریسک خطر به‌شدت کاهش می‌یابد و اغلب در عید حادثه جدی رخ نمی‌دهد. از سوی دیگر اگر هم حادثه‌ای رخ دهد به دلیل خلوت بودن معابر، امدادرسانی از زمان‌های معمولی بسیار راحت‌تر است. رئیس پلیس تهران هم تاکید کرد: امسال آرامش در سطح شهر تهران در ایام نوروز مشهود بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها