رئیس سازمان زندان‌ها گفت: براساس آخرین آمار از مشمولان بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا پایان 24 اسفند 92هزار و 500‌ نفر مشمول اجرای این بخشنامه شدند که از این تعداد 56هزار زندانی آزاد و 36هزار و 500 نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.
کد خبر: ۱۱۹۸۰۵۲



به گزارش ایسنا،‌ اصغر جهانگیر با اشاره به برخی از آمارهای مربوط به اجرای بخشنامه عفو گسترده ادامه داد: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و کرمان به ترتیب پنج استان اول کشور هستند که بیشترین تعداد محکومان مشمول عفو را در اختیار دارند.
جهانگیر در خصوص بیشترین درصد آزادی در هر استان نسبت به تعداد محکومان همان استان نیز عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها به ترتیب استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین و آذربایجان شرقی بالاترین درصد مشمولان عفو نسبت به محکومان کل استان را دارند.
وی تعداد زندانیان اتباع بیگانه را که تا پایان دیروز مشمول این عفو گسترده قرار گرفته‌اند، ۱۲۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۱۹۳ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند.
رئیس سازمان زندان‌ها همچنین عنوان کرد: گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ سال بیشترین تعداد زندانیان بهره‌مند از بخشنامه عفو گسترده هستند.
رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه افزود: توقف چرخه جرم و کاهش ورودی به زندان‌ها پیش زمینه توسعه سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی امری است که مستلزم همکاری قوای سه‌گانه است و درخواست ما از دولت و مجلس محترم این است که با برنامه ریزی لازم زمینه اشتغال افراد آزاد شده را فراهم کنند تا طعم شیرین این آزادی به کام زندانیان و خانواده‌های آنان دو چندان و این فرآیند آزادی و بازگشت زندانیان به جامعه و زندگی سالم کامل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها