ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید در گفت‌وگو با رهبران اتحادیه اروپا به توافقی رسیده که نگرانی اصلی قانونگذاران انگلیسی برای حمایت از توافق برگزیت را برطرف می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۴۱

قرار است پارلمان انگلستان به این توافق رای مثبت بدهد. منابع انگلیسی معتقدند اصلاحات صورت گرفته به حدی پیچیده است که برخی نمایندگان از درک ابعاد حقوقی آن عاجز مانده‌اند.
ترزا می ‌اما می‌گوید وجود یک سازوکار ضمانتی درباره ایرلند شمالی اقدامی کاملا درست بوده، هرچند نباید به یک فرآیند دائمی تبدیل شود. وی یادآور شد توافق قبلی به‌روشنی این مساله را مورد اشاره قرار نمی‌داد و به‌این‌ترتیب ضروری بود تغییرات الزام‌آوری در این زمینه اعمال شود.
با این‌حال منتقدان معتقد وضعیت ویژه ایرلند شمالی تمامیت ارضی انگلیس را زیر سوال می‌برد و از دائمی شدن آن ابراز نگرانی می‌کنند. بر اساس این سند، چنانچه اتحادیه اروپا تخلف کند انگلیس حق اعتراض و این امکان را خواهد داشت که « بک استاپ » را متوقف کند. نمایندگان مجلس انگلیس برای دومین‌بار باید درباره توافق‌نامه برگزیت رأی‌گیری کنند. آنها دو ماه پیش با اختلاف سنگین 230 رأی به طرح ترزا می‌ رأی مخالف داده و خواستار تغییراتی در توافق‌نامه برگزیت شدند. جرمی کوربین رهبر حزب اصلی مخالف دولت معتقد است مذاکرات نخست‌وزیر شکست‌خورده و توافق صورت‌گرفته با انتظارات پارلمان مغایرت دارد. وی معتقد است: ازآنجاکه پارلمان با توافق‌نامه قبلی دولت مخالفت کرد، نخست‌وزیر بی‌مسؤولانه وقت‌کشی کرد و نتوانست در اصل توافق تغییراتی را ایجاد کند. او بر همین اساس از نمایندگان خواست برای دومین بار به توافق‌نامه سرهم‌بندی شده نخست‌وزیر رأی مخالف بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها