الحلبوسی در مراسم روز شهید عراقی:

امروز عراق در جایگاه واقعی خود در منطقه قرار گرفته/مسئولیت ما ادامه راه شهید حکیم است

محمد حلبوسی، رئیس پارلمان عراق در مراسم روز شهید عراقی با بیان اینکه خاندان حکیم رهبران بزرگی را به جامعه عراق هدیه کرد، اظهار داشت: شهید حکیم نمونه خاص حفظ اصول و انعطاف عالی سیاسی بود، نظام سیاسی ای که شعله آن را فروزان کرد که امروز این مسیر را سیدعمار حکیم ادامه می دهد و اندیشه سیاسی پخته ای را سال هاست هدایت کرده و می کند.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۶۶
امروز عراق در جایگاه واقعی خود در منطقه قرار گرفته/مسئولیت ما ادامه راه شهید حکیم است

به گزارش جام جم آنلاین، وی با اشاره به تحولات منطقه عنوان کرد: منطقه را چالش ها و تهدیدهای نزاع اراده ها فراگرفته، اما عراق دستاوردهای بزرگ مادی و معنوی داشته است، از همه مهم تر مبارزه با تروریسم، اما این پیروزی با مبارزه با فساد و نابود کردن عوامل افراط کامل می شود.

رئیس مجلس عراق با بیان اینکه روز شهید عراقی یادبود وفاداری ما به اصول شهدا است و هر روز ما سرشار از یاد تلاش و فداکاری برای میهن است، گفت: ما نیازمند زنده نگاه داشتن یاد آنهاییم، که با خون خود آزادی را برای ما آوردند و اکنون باید مسیر را تحقق عملی ملی برای عملی کردن آن وعده و اندیشه ها را آغاز کنیم.

حلبوسی ادامه داد: مسئولیت ما ادامه پروژه ای است که آن شهید آغاز و ارزشمندترین داشته خود را در آن فدا کرد. استقلال عراق وقتی تلاش همه جانبه برای توسعه اقتصادی و مبارزه با بزرگ ترین چالش این مرحله یعنی فساد آغاز شود، به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به دستاورد های بزرگ عراق در زمینه امنیتی، سیاسی و تشکیل دولت عنوان کرد: امروز عراق حضور خود را در جهان تثبیت و در نهادهای بین المللی بر موضع هماهنگ عراق با مواضع جهان عرب و اهمیت مسئله فسلطین تاکید کرده است.

رئیس پارلمان عراق افزود: شواهد این پیروزی ها استقبال از چهره های بزرگ سیاسی جهان در بغداد است.

حلبوسی در پایان تصریح کرد: عراق با وجود حضور در منطقه پرتنش، توانست در جای مناسب بنشیند و دیپلماسی متوازنی مبتنی بر منافع مشترک و توجه به منافع داخلی را پیش بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها