قدرت‌نمایی استقلال برای پرسپولیس و رقبا

آبی‌ها: می‌رویم برای قهرمانی

استقلال تهران موفق شد دومین بازی متوالی را در لیگ برتر ببرد تا به جمع مدعیان نزدیک شود. حالا آنها 21 امتیازی هستند و به رده پنجم جدول رسیده‌اند. استقلال موفق شد صنعت نفت را در یک بازی کاملا برتر شکست دهد. این تیم سه گل زد و چند گل را هم نزد تا نوید روزهای خوبش را بدهد. شفر در این بازی نسبت به بازی‌های قبلی یک تفاوت عمده در تفکراتش داشت؛ دیگر به ترکیب تیمش دست نزد. سرمربی آلمانی در هفته‌های اخیر معمولا عادت داشت مدام در ترکیب تیمش تغییر ایجاد کند، ولی در برابر صنعت با همان ترکیبی بازی کرد که مقابل استقلال خوزستان هم بازی کرده بود.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۵۰


ظاهرا خود استقلالی‌ها هم می‌دانستند که حالا با این اتفاق تیم می‌تواند دوباره اوج بگیرد. وقتی چند روز قبل با فرشید اسماعیلی درباره آخرین شرایط استقلال صحبت کردیم. او توضیح داد: «تا الان شرمنده هواداران شدیم، ولی با قاطعیت می‌گویم از این به بعد هواداران استقلال جدیدی خواهند دید. تیم سر و شکل گرفته. از لحاظ بدنی هم بازیکنان آماده‌تر از قبل شده‌اند. همان‌طور که در سال‌های گذشته نیم‌فصل دوم لبخند را روی لب هواداران آوردیم ان‌شاءا... امسال هم نتایج خوبی می‌گیریم و از این به بعد لبخند به لب هواداران برمی‌گردد. روزهای خوب در انتظار استقلال است.» او ادامه داد: «ما هم باید دو برابر تلاش کنیم و ان‌شاءا... بتوانیم نتایج بد این فصل‌مان را در آسیا جبران کنیم. رک بگویم که استقلال از این شرایط خارج می‌شود. شاید این جمله تکراری باشد ولی همان‌طور که سال گذشته در نیم‌فصل اول مشکل داشتیم و در نیم‌فصل دوم قدرت گرفتیم، امسال هم قطعا شرایط عوض می‌شود. نمی‌خواهم توجیه کنم، ولی تیمی که دچار تغییرات زیاد می‌شود نیاز به زمان دارد. این مساله در تیم ما اتفاق افتاد. زمان می‌برد تا یک تیم شکل بگیرد و کار گروهی منظم شود. الان استقلال نسبت به قبل هماهنگ‌تر شده و شک نکنید در نیم‌فصل دوم خیلی بهتر از حالا بازی خواهیم کرد.»
استقلالی که مقابل صنعت نفت حاضر شد دقیقا همان تیم قدرتمندی بود که هواداران توقع داشتند. وینفرد شفر سرمربی تیم هم بعد از برد مقابل صنعت نفت توضیح داد: «اول باید به هواداران تبریک بگویم که همه جا بهترین و فوق‌العاده ترین هواداران را داریم و با این هواداران می‌توانیم بازی را عوض کنیم. مشخص است که از عملکرد تیم خوشحال باشم، ما در زمین فوتبال خوبی ارائه دادیم، فشار روی تیم ما بالاست، بعد از برد مقابل استقلال خوزستان بازیکنان اعتماد به نفس پیدا کردند و بر چهره آنها لبخند دیده می‌شد که برای بازی امروز هم کاملا آماده بودند. برای فرشید باقری و طارق همام هم بسیار خوشحالم، به طارق گفتم تا حالا در عراق شوت زده‌ای؟! گفت بله، گفتم چرا در اینجا شوت نمی‌زنی شاید گل شود، شاید دروازه در اینجا کوچک‌تر باشد، بعد از گل هم او به سمت من آمد.»
شفر به تعریف و تمجید درباره بازیکنان جوان تیمش پرداخت و از این گفت که بسیار خوشحال است صیادمنش توانسته برای استقلال گلزنی کند. حالا آبی‌ها از این حرف می‌زنند که شانس دارند حتی قهرمان لیگ برتر شوند. وقتی در این باره از میلاد زکی‌پور سوال می‌کنیم، می‌گوید: «اصلا نا‌امید نیستیم و می‌خواهیم تا لحظه آخر در لیگ برتر مبارزه کنیم. می‌خواهیم قهرمان شویم و این هدف ماست. دوست داریم امتیازاتی را که از دست دادیم جبران کنیم. این فرصت خوبی است چون تیم با انگیزه است. ای کاش لیگ برتر تعطیل نمی‌شد و می‌توانستیم بازی‌های خود را متوالی برگزار کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها