سپیدرود صفر - استقلال 5‌؛ این نتیجه را چه کسی باور می‌کند؟

جادوی شفر در مقابل جادوگر

برتری 5 بر صفر استقلال تهران مقابل سپیدرود آن هم در شهر رشت را هیچ کسی پیش‌بینی نمی‌کرد حتی خوشبین‌ترین هواداران استقلال؛ اما از زمانی که شیرازه سپیدرود از بین رفت، این تیم کاملا تسلیم مهمان آبی‌پوش شد.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۸۷


هوا و زمین بد
وقتی بشدت باران ببارد و قرار باشد در چنین شرایطی، بازیکنان روی چمن مصنوعی بازی کنند، تکلیف آن مسابقه روشن است.
این یکی از عجایب روزگار است که در شهر باران و چمن و سبزه، نمی‌توانند زمینی با چمن طبیعی داشته باشند.
مثل فصل قبل
مانند فصل قبل، این بار هم رشت میزبان خوبی برای استقلال تهران بود و سه امتیاز بازی خانگی خود را خیلی راحت تقدیم مهمانش کرد. بازی سپیدرود و استقلال تهران با حاشیه‌های خاص خودش آغاز شد. از پرچم‌های استقلال که هواداران سپیدرود در محل ورود خودروها بر زمین انداخته بودند و همین کار باعث درگیری شد تا کری‌خوانی‌ هواداران دو تیم برای هم. بازی که آغاز شد، اختلاف علی کریمی و وینفرد شفر، مربیان دو تیم بر تصمیم‌‌های حسین زرگر، داور بازی، کار را به مشاجره آنها نزدیک کرد؛ اما با میانجیگری اطرافیان این اتفاق نیفتاد.
بهترین بازیکن زمین
بدون تردید فرشید باقری بهترین بازیکن استقلال و این بازی بود. او دو گل اول استقلال را وارد دروازه سپیدرود کرد و زمینه‌ساز گل چهارم استقلال بود که پاس عرضی او توسط میثم تهیدست بازیکن سپیدرود وارد دروازه خودی شد. او در دقیقه 63 جای خود را به رضا آذری داد که این بازیکن جوان هم گل پنجم بازی را به ثمر رساند.
گل‌های بازی
گل‌های این بازی به صورت نامساوی در دو نیمه تقسیم شد. فرشید باقری (12 و 34) در نیمه اول گل زد و سه گل استقلال هم در نیمه دوم به ثمر رسید. جابر انصاری (57)، میثم تهیدست (بازیکن سپیدرود 58) و رضا آذری (75) در نیمه دوم گل زدند.
چوب جادو در دست جادوگر نبود
سپیدرود در این بازی یک میزبان دست و پا بسته بود. چوب جادوی جادوگر فوتبال ایران انگار گم شده بود. شاید هم شفر برای این بازی چوب جادو را از جادوگر قرض کرده بود. سپیدرود با این شکست وضعیت نامناسب‌تری پیدا کرد و ده امتیازی باقی ماند تا در کنار استقلال خوزستان (پنج امتیازی)، گزینه جدی سقوط به لیگ دسته اول باشد.

پدیده صدر را موقتا پس گرفت
پدیده مشهد بهترین فرصت برای برد در بازی خانگی را از دست داد و در برابر مهمانش ماشین‌سازی تبریز به تساوی 2-2 رسید. پدیده با این تساوی 30 امتیازی شد و موقتا به صدر جدول رفت تا در انتظار بازی معوق خود با استقلال تهران در پنجشنبه همین هفته باقی بماند.

سایپا به نیمه نهایی رفت
تیم سایپا در بازی خارج از خانه خود در جام حذفی موفق شد تیم صنعت نفت آبادان را با نتیجه 3 بر یک شکست داده و راهی نیمه‌نهایی شود. کرار جاسم در دقیقه 77 صنعت نفت را پیش انداخت و 90 دقیقه قانونی این بازی تا دقیقه 84 با همین نتیجه دنبال می‌شد که سایپا توسط مهدی ترابی به گل رسید. 7 دقیقه بعد از شروع دو وقت 15 دقیقه‌ای مهدی ترابی دومین گل خود را زد و آرش رضاوند در دقیقه 104 سومین گل سایپا را زد. به این ترتیب سایپا، داماش و سپاهان به نیمه‌نهایی رسید‌ه‌اند. پرسپولیس باید در این جام در رشت با سپیدرود بازی کند و برنده این بازی در برابر پدیده قرار می‌گیرد و برنده آن بازی به نیمه‌نهایی خواهد رسید.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها