در پی انجام چند عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی یک‌بار دیگر وحشت سراپای مقامات رژیم صهیونیستی را فرا گرفت و در واکنش به این هراس اقدام به بازداشت گسترده فلسطینی‌ها کردند. به گزارش رویترز، طی دو روز گذشته سربازان اسرائیلی بیش از یک‌صد نفر از فلسطینی‌ها را بازداشت کرده‌اند. در میان بازداشت شدگان تعدادی از مقامات حماس و فرماندهان جنبش‌های مقاومت نیز دیده می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۷۴


به گزارش پایگاه خبری عربی 21 ، نظامیان صهیونیست 40 فلسطینی از جمله یاسر منصور و اسماعیل الطل دو نماینده جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین و صباح فرعون، اسیر آزاد شده از اهالی شرق قدس اشغالی را در کرانه باختری و قدس اشغالی دستگیر و زندانی کردند. به همین مناسبت جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای از مردم و گروه‌های فلسطینی خواست در راهپیمایی «جمعه خشم و پیروزی خون شهدا» شرکت کرده و این‌گونه اقدامات را محکوم کنند.
نیروهای امنیتی اسرائیل همچنین اشرف نعالوه را به بهانه اجرای عملیات شهادت‌طلبانه برکان و صالح البرغوثی را به بهانه انجام عملیات شهادت‌طلبانه عوفرا به شهادت رساندند. نظامیان صهیونیستی بامداد پنجشنبه یک جوان دیگر فلسطینی را به‌دلیل انجام عملیات مقاومتی در قدس اشغالی به شهادت رساندند. به این ترتیب تعداد شهدای فلسطینی طی دو روز گذشته به سه نفر رسید. در عملیات استشهادی جدید گروه‌های فلسطینی سه نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و بیش از 14 اسرائیلی نیز زخمی شدند.
به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان حضورش در مجلس ختم شهید اشرف نعالوت و صالح برغوثی در غزه تصریح کرد: «ملت ما به شهدای خود وفادار است و خون‌هایی که امروز روی زمین ریخته شد، جز باعث افزایش پافشاری ما بر اخراج اشغالگران از سرزمین فلسطین نخواهد شد. گروه جهاد اسلامی فلسطین نیز با تبریک گفتن به مناسبت عملیات استشهادی اخیر فلسطینی‌ها اعلام کرد که ما اطمینان داریم دشمن صهیونیستی درهم شکسته خواهد شد.»
روزنامه صهیونیستی معاریو در همین رابطه نوشت؛ کابینه نتانیاهو پس از جلسات امنیتی مقرر کرد، فعالان جنبش حماس را دستگیر و با ایجاد پست‌های بازرسی و افزایش شمار نظامیان این رژیم در کرانه باختری خانواده‌های مجریان عملیات و نزدیکان آنها را تحت تعقیب قرار داده و مانع تردد آنها شوند. این روزنامه افزود: نتانیاهو همچنین دستور گسترش شهرک‌های صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری را داد.
این تحولات در حالی است که هزاران شهرک‌نشین اسرائیلی نیز در اعتراض به وضعیت بد امنیتی در مقابل منزل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی به وضعیت بد امنیتی اعتراض کردند. در یکی از پلاکاردهای آنها نوشته شده بود: «آقای نتانیاهو امنیتی که به ما وعده دادی کجاست؟»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها