چهار مرد مسلح که با تهدید سلاح الماس‌های سه میلیاردی را سرقت کرده بودند، هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۱۰

به گزارش جام‌جم، پنجم آذر امسال مردی با حضور در کلانتری بازار تهران از چهارمرد مسلح به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد. با تحقیق از شاکی معلوم شد چهارسارق با تهدید سلاح، سه‌قطعه سنگ الماس به ارزش تقریبی سه میلیارد تومان و همچنین صد هزار یورو از او دزدیده‌اند. پرونده با دستور قضایی برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
در این مرحله، تحقیقات دوباره از شاکی در پلیس آگاهی آغاز شد. وی به افسر تحقیق گفت: یک ماه پیش در دفتر حقوقی با جوانی به نام میلاد آشنا شدم. بعداز آن با هم چند معامله کاری و تجاری انجام دادیم. یک روز صبح با هم درباره خرید و فروش سنگ‌های گران قیمت از جمله الماس حرف زدیم که میلاد مدعی شد یکی از دوستانش یک قطعه سنگ الماس به وزن تقریبی۵۰ قیراط دارد و می‌خواهد آن را با سنگ الماس‌های کوچک‌تر معاوضه کند. ازاوخواستم با من معامله کند. بعد از چند جلسه مذاکره و دیدن تصویرسنگ الماس مورد نظر، توافق کردم سه قطعه سنگ الماس کوچک‌تر را همراه صد هزار یورو به او بدهم و به جای آن سنگ الماس ۵۰ قیراطی را بگیرم. قرار شد معامله در دفتر کارم در محدوده بازار تهران انجام شود. روز معامله میلاد و سه نفر به دفتر کارم آمدند. دو نفر از دوستانم که کارشناس سنگ قیمتی بودند هم آنجا بودند.
شاکی ادامه داد: هر دو طرف سنگ‌های الماس خود را به یکدیگر نشان دادیم و اصالت سنگ‌ها از سوی کارشناسان حاضر در محل تایید شد. یکی از همراهان میلاد به بهانه‌ای به سرویس بهداشتی رفت و بعدکه بازگشت سلاح کلتی به دست داشت. بعد فهمیدم بقیه هم مسلح هستند. چهار سارق مسلح دست وپای من و دو دوست کارشناسم را بستند، سه قطعه سنگ الماس به ارزش تقریبی سه میلیارد تومان و همچنین مبلغ صد هزار یورو را سرقت کردند و متواری شدند. ما هم بعد از باز کردن دست و پایمان به پلیس خبر دادیم. تحقیقات پلیسی با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ادامه داشت تا این‌که معلوم شد میلاد هویتش واقعی نبوده و همراه همدستانش از تهران فرار کرده‌اند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد سارقان قصد دارند سنگ‌های الماس سرقتی را از طریق مرزهای شمال غربی از کشور خارج کنند. ماموران با هماهنگی قضایی به نقطه مرزی که محل تردد سارقان بود، اعزام شدند و روز چهارشنبه 21 آذر امسال آنها را بازداشت کردند و سه قطعه سنگ الماس سرقتی از آنها کشف شد .
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و در تحقیقات اولیه به اجرای نقشه دزدی مسلحانه الماس‌های سرقتی اعتراف کردند. تحقیقات پلیسی برای کشف سنگ الماس ۵۰ قیراطی از سارقان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها