یک فوریت تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال آینده با ده رای موافق و شش رای مخالف اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید و قرار است روز سه‌شنبه جزئیات لایحه بررسی شود.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۵۷

به گزارش مهر، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر که در جریان بررسی این لایحه به عنوان مخالف آن صحبت می‌کرد، گفت: طبق مصوبه سال ۹۷ شورا، شهرداری مکلف بود گزارش عملکرد خود را در این خصوص به صورت سه ماهه به شورا ارائه می‌کرد، اما این موضوع محقق نشد.
وی افزود: قرار بود ۴۷۰ میلیارد تومان از محل فروش طرح ترافیک امسال محقق شود، اما طبق نامه رسمی شهردار، تنها ۶۰ میلیارد تومان به خزانه شهرداری واریز شده است.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با انتقاد به شهرداری، ادامه داد: چرا باید معاون شهردار این لایحه را ۷ بهمن ارائه کند و کار تصویب آن دقیقه نودی انجام شود؟
علیخانی همچنین در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر، در جمع خبرنگاران در خصوص پیامک دریافت عوارض ورود به محدوده زوج و فرد، عنوان کرد: طی چند روز گذشته شهروندان پیامکی دریافت کردند مبنی بر این که به دلیل ورود به محدوده زوج و فرد باید عوارض بپردازید. پس از اطلاع از این موضوع، مراتب را به ریاست شورا اطلاع دادیم و غیرقانونی بودن آن را متذکر شدیم.
وی با اشاره به سخنان پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل شهرداری که اعلام کرده بود اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد مورد پذیرش کمیسیون نظارت شوراست، تصریح کرد: ابراهیم امینی، رئیس کمیسیون این موضوع را تکذیب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها