گفت‌وگو گرفتن ما روزنامه‌نگارها، روزهای جمعه و تعطیل، ماجرایی است که به قول معروف، مسلمان نبیند، کافر نشنود. بیشتر آدم‌هایی که شماره تلفن آنها را می‌گیریم یا خوابند یا سفر یا تفریح... در این روزها چهره و واکنش ما بعد از هر تلفن دیدنی‌ست و حرف‌هایی که بین من و فتاح غلامی در این شرایط رد و بدل می‌شود، هم موقعیت کمیک است و هم تراژدی...
کد خبر: ۱۱۷۶۹۴۶

حالا تصور کنید با این مقدمه و ذهنیت دیروز(جمعه) که «فتاح» (اشتباه نکنید مسؤول کمیته امداد را نمیگویم! منظورمان فتاح غلامی، خبرنگار باسابقه گروه سیاسی جامجم است) در مرخصیست و نیامده من بهش زنگ بزنم تا درباره عکسی که از او در کنار سلطان سکه(وحید مظلومین که روز چهارشنبه اعدام شد)، در بیشتر خبرگزاریها و شبکههای اجتماعی منتشر شده، صحبت کنم،هر چند همه را بدانم و هنوز هم صدای قاه قاه خندیدن فتاح غلامی در گوشم باشد که روز چهارشنبه با آب و تاب ماجرا را برای بقیه تعریف میکرد، بقیهای که میآمدند سرمیزش و عکسش را در کنار وحید مظلومین نشانش میدادند؛ فتاح! تو دستیار سلطان سکه هستی؟ اعدام شدی و بقیه ماجراها...!

دیروز فتاح کاملا در نقش مصاحبه شونده فرو رفت و به اصطلاح انتقام همه آنهایی که روزهای تعطیل او را سنگ قلاب میکنند و تلفنش را جواب نداده یا جواب سربالا میدهند را از من گرفت! با همان خندههای همیشگی و معروفش؛ نه خانم من مصاحبه نمیکنم ... الان چه وقت مصاحبه کردنه...، مسافرتم...، پشت فرمانم... ای وای شما مرا از خواب بیدار کردید...!

فتاح غلامی عاقبت راضی به گفتوگو شد و ماجرای عکسش در کنار وحید مظلومین را گفت و این که دستیار سلطان سکه نیست و نبوده و اصلا هم دوست ندارد، طناب دار دور گردنش حلقه شود!

فتاح در اولین دادگاه سلطان سکه و همدستانش که بهصورت علنی برگزار شد، حضور داشت تا آن را پوشش خبری بدهد. از آنجا که فتاح غلامی بسیار خونسرد در عین حال کنجکاو است، پایان جلسه به متهمین نزدیک میشود تا از آنها سوال کند و در جریان صحبت خبرنگاران و عکاسان دیگر روزنامهها و خبرگزاریها با متهمان قرار گیرد و همین کنجکاوی باعث میشود هر جا مظلومین هست، فتاح هم در کادر عکاسان باشد...

خلاصه اینکه روزنامه جامجم چنین خبرنگارانی دارد؛پیگیر، جدی، خوش قلم و البته خوشخنده، طناز و همیشه در صحنه!

طاهره آشیانی

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها