همکاری غول‌ها برای پیش بینی قحطی

برخی شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون قصد دارند با همکاری یکدیگر مدل‌های تحلیلی تازه‌ای ابداع کنند که قبل از وقوع قحطی در جهان پیش‌بینی آن را ممکن کنند.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۱۴

به گزارش مهر، این شرکتها قصد دارند با نهادهای بینالمللی مانند بانک جهانی و سازمان ملل همکاری کنند تا بتوانند بحرانهای حادی را که قابلیت تبدیل شدن به فجایع انسانی دارند، از قبل شناسایی کنند و از این طریق جلوی مرگ و میر میلیونها نفر به خاطر کمبود مواد غذایی و وقوع قحطی را بگیرند.

مدیران شرکتهای یادشده میگویند بهجای منتظر ماندن برای روی دادن چنین مشکلاتی، باید از قدرت دنیای اطلاعات بهمنظور شناسایی کانونهای بحران و پیشبینی آنچه قرار است در آینده رخدهد، استفاده کرد.

در بیانیه مشترک این شرکتها، سازمان ملل و بانک جهانی آمده است: این واقعیت که میلیونها نفر در جهان که بسیاری از آنها کودک هستند هنوز از سوءتغذیه و قحطی رنج میبرند یک فاجعه جهانی است و ما بهدنبال شکل دادن به یک اتحاد بیسابقه جهانی برای جلوگیری از این امر هستیم.

هماکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در نیجریه، سومالی،سودان جنوبی و یمن با قحطی مواجه هستند و ۱۲۴ میلیون نفر هم در شرایط بحرانی به سر میبرند و با مشکل کمبود مواد غذایی دست و پنجه نرم
میکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها