علی پروین در گفت‌وگو با جام‌جم:

پرسپولیس را در فینال آسیا می‌بینید

علی پروین به پیش‌بینی‌های عجیب و برعکس در فوتبال ایران مشهور است. سلطان پرسپولیسی هر وقت، هر موضوع فوتبالی را پیش‌بینی کرد، برعکس از آب درآمد؛ مثلا اعتقاد داشت آرژانتین قهرمان جام‌جهانی 2018 روسیه می‌شود اما آرژانتین در همان مرحله اول حذفی از این تورنمنت کنار رفت. همچنین حدس او در مورد قهرمانی اسپانیا در یورو 2016 یا قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا یا اهدای توپ طلای 2018 به لیونل مسی و... اشتباه بود. اما پروین پیش‌بینی جذابی برای هواداران پرسپولیس دارد؛ خودتان این مصاحبه را بخوانید:
کد خبر: ۱۱۶۵۶۵۴

علی آقا! پیروزی پرسپولیس مقابل الدحیل را دیدید؟

بله، لذت بردم. کیف کردم. تبریک به برانکو و شاگردانش که خیلی خوب بازی کردند. عالی بازی کردند بخصوص نیمه دوم که دل یک ملتی شاد شد.

فکرش را میکردید در نیمه دوم، پرسپولیس صعود کند و آن اتفاقات رخ بدهد؟

قبل از بازی میدانستم که پرسپولیس صعود میکند اما وقتی از الدحیل گل خورد، کارش سخت شد و تقریبا همه ناامید شدند، خدا خواست بچهها به بازی برگشتند. ما که خوشحال شدیم.

به نظر شما بهترین بازیکن چه کسی بود؟

همه خوب بودند و فراتر از انتظار ظاهر شدند. دست همه شان درد نکند. منشا، بشار، نوراللهی، عالیشاه، علیپور، بیرانوند، سیدجلال و... همگیشان عالی بازی کردند.

البته تماشاگران هم سنگ تمام گذاشتند!

بله آنکه اصلا قابل بحث نیست. تماشاگر نبود، پرسپولیس هیچ شانسی نداشت. من که لذت بردم وقتی دیدم تماشاگران بیش‌از 90 دقیقه پرسپولیس را حمایت کردند. اصلا پرسپولیس و استقلال اگر این تماشاگران را نداشته باشند، یک تیم کاملا معمولی هستند. دم همه هواداران گرم، گل کاشتند.

از حالا به بعد فکر می‌کنید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

به عقیده من پرسپولیس این شانس را دارد السد را هم در ورزشگاه آزادی شکست بدهد. البته السد تیم خوب و استخوانداری است اما بازی برگشت در تهران است و از طرف دیگر، استقلال با بازی خوبی که مقابل السد داشت، نشان داد این تیم هم نقطه ضعف‌های زیادی دارد. ان‌شاءا... پرسپولیسی‌ها بتوانند آنها را شکست بدهند و به فینال برسند.

حرف استقلال شد، فکر می‌کنید چرا استقلال نتوانست به نیمه‌نهایی برود؟

چه بگویم، آنها مربی خوبی دارند اما بدشانسی هم آوردند. اگر در تهران یک گل کمتر می‌خوردند و در قطر، روزبه چشمی اخراج نمی‌شد، قطعا استقلال هم صعود می‌کرد. آنها در بازی برگشت، خیلی خوب و قدرتمند نشان دادند اما سخت است با 9 بازیکن مقابل تیمی با آن همه ستاره آن هم در قطر بازی کنی و به دنبال صعود باشی.

می‌توانید قهرمان لیگ را پیش‌بینی کنید؟

الان پرسپولیس مشکل دارد اما در نیم‌فصل دوم، جدا از این بازیکنانی که مانده‌اند، پنج، شش نفر دیگر هم به تیم اضافه خواهند شد و اگر پرسپولیس بتواند حدود 30امتیاز تا نیم‌فصل بگیرد، در نیم‌فصل دوم توانایی کسب قهرمانی را دارد. البته امسال تراکتورسازی، سپاهان، استقلال و چند تیم دیگر هم خیلی خوب شده اند اما فکر می‌کنم شانس قهرمانی پرسپولیس بالاست.

علی‌آقا! در این شب‌های ماه محرم، سرتان حسابی شلوغ بود!

بله خدا خواست و یک بار دیگر این عزت را به ما داد که میزبان مردم و عزاداران حسینی باشیم. مشکلات برای همه بیشتر شده اما خدا را شکر که توانستیم هیات را امسال هم برپا کنیم. مثل همه سال‌ها، هم عزاداران زیادی به هیات آمدند و هم مهمانان بیشتری داشتیم؛ چند مربی و چند پیشکسوت و بازیکن آمدند و لطف کردند. امیدوارم همه ما از این روزهای عزیز، بیشتر فیض را برده باشیم.

در این دید و بازدیدها، صحبتی از پرسپولیس و تیم ملی و اختلافاتی که بین مربیان این دو تیم است، مطرح نشد؟

بالاخره هر کسی، نظری دارد. اگر بحثی هم می‌شود، فوتبالی است نه روی مسائل دیگر. بحث‌هایی بود و خیلی‌ها به من می‌گفتند چرا سیدجلال به تیم ملی دعوت نمی‌شود. من البته جواب درست و حسابی نداشتم اما واقعا برای خودم هم سوال است بازیکنی با این کیفیت را چرا خارج از فهرست تیم ملی قرار می‌دهند. به هر حال به خاطر مصلحت فوتبال ایران امیدوارم هر مشکلی که هست، هرچه زودتر حل شود. حیف است پرسپولیس با این کیفیت بازی فقط یک نماینده در تیم ملی داشته باشد. تیم ملی همیشه نیازمند باشگاه‌های داخلی است و ان‌شاءا... که هر مشکلی وجود دارد، حل شود.

کاوه علی‌اسماعیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها