گفتگو با رضا فراهانی از نزدیکان بیت امام راحل (ره) درباره شهید محمدعلی رجایی

امام این حادثه را پیش‌بینی کرده بود

به مناسبت روز مبارزه با تروریسم دبیر انجمن بین المللی ضد صهیونیستی در گفت وگو با جام جم آنلاین

عامل بمبگذاری دفتر نخست وزیری امروز کجاست؟/ روایت جاسوس‌هایی که از هویت خود بی‌خبرند!

فعال سیاسی و دبیر انجمن بین المللی ضد صهیونیستی با تحلیل بمبگذاری دفتر نخست وزیری در سال 60 و به شهادت رساندن دو نفر از چهره های برجسته انقلاب اسلامی گفت: نوع اجرای پروژه نفوذ دستگاه امنیتی غرب در کشور تغییر کرده و افراد به‌صورت کاملا نرم و نامحسوس جذب سازمان های جاسوسی موساد و سیا می شوند.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۱۱
عامل بمبگذاری دفتر نخست وزیری امروز کجاست؟/ روایت جاسوس‌هایی که از هویت خود بی‌خبرند!

حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به سالروز شهادت رجایی و باهنر در حادثه بمبگذاری دفتر نخست وزیری به دست سازمان تروریستی مجاهدین اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین طرح های صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی نفوذ در بدنه جمهوری اسلامی ایران بوده است. به گونه ای که حتی از دوران قبل از انقلاب هم سرویس جاسوسی آمریکا و اسرائیل این پروژه را دنبال می کردند.

وی با تاکید بر نقش مخرب گروه های مورد حمایت صهیونیسم در به شهادت رساندن عده کثیری از نیروهای انقلابی همچون رجایی و باهنر تصریح کرد: حتی انشعاباتی که در گروه های مبارز با رژیم طاغوت شکل گرفت ناشی از حضور نفوذی هایی مانند مسعود رجوی سرکرده سازمان تروریستی مجاهدین بود که با رخنه در جریان های مخالف شاه حرکت انحرافی خود را پس از پیروزی انقلاب کلید زد و روش نفاق که همان روش نفوذ میان جریان های مختلف انقلابی بود را بدعت نهاد.

این فعال سیاسی نفوذ در ارکان نظام آن هم در سطوح بالا را هدف اصلی دشمنان نظام به شمار آورد و خاطر نشان کرد: برآیند پروژه نفوذ در دهه اول انقلاب حضور مسعود کشمیری در بدنه دولت از اعضای مجاهدین خلق بود آن هم با سمت جانشینی دبیر شورای عالی امنیت، اما با نفوذی که سازمان اطلاعاتی جاسوسی موساد قبل از انقلاب در ایران پیدا کرده بود، به موازات اقدامات خرابکارانه کشمیری افراد دیگری هم با مناصب و چهره های مختلف به زعم خود فروپاشی انقلاب نوپای ما را تدارک می دیدند.

وی با اشاره به نقش کشمیری در انفجار دفتر نخست وزیری و به شهادت رساندن رجایی و باهنر خاطر نشان کرد: عناصری همچون کشمیری ماموریت های مختلفی از سوی ایادی خود داشتند که یکی از آنها بمبگذاری در دفتر نخست وزیری و به شهادت رساندن رئیس جمهور و نخست وزیر انقلابی جمهوری اسلامی بود. در اصل اقدام تروریستی وی نقطه آخر ماموریت و حضورش در ایران بود. اما نفوذی های دیگری هم بودند که ماموریت های دیگری از جمله ارسال و تبادل اطلاعات امنیتی به خارج از کشور را به عهده داشتند. لذا زمان بیشتری را در داخل کشور ماندگار شدند.

کنعانی مقدم در این باره افزود: یکی دیگر از اهداف پروژه نفوذ گماشتن افراد در برخی پست هایی است که در موقع مقتضی در حوزه سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی به کشور خسران وارد آورند. اما ماموریت امثال کشمیری و اشخاصی که نقش عمده ای در ترور دولتمردان ما داشتند، در نهایت به شهادت رساندن مسئولان رده بالای دولت بود و بعد از آن رخداد عملا به مهره سوخته صهیونیسم و استکبار تبدیل شدند. البته گفته می شود وی در تحرکات ضد انقلابی دیگری همچون وی در فراری دادن عامل اصلی کودتای نوژه( اقدامی نظامی برای برگرداندن دولتمردان رژیم شاه) نقش داشته است.

وی گفت: تحلیل غلط ضد انقلاب و حامیان آن از بمبگذاری در نخست وزیری این بود که بعد از ترور شهیدان رجایی و باهنر ساختار تازه تاسیس جمهوری اسلامی ایران کلا فرو می ریزد و تصور نمی کردند بعد از این واقعه کشور راه خود را دوباره پیدا کند و ریل گذاری انقلاب متوقف نخواهد شد. به همین دلیل مهره ای همچون کشمیری را که می توانست بیش از این در دراز مدت در شورای عالی امنیت ملی به درد آنها بخورد، سوزاندند.

کنعانی مقدم در ارتباط با فرجام این مهره سوخته استکبار ابراز داشت: وی بمبگذاری را به گونه ای انجام داد که پیش بینی های لازم برای خروج وی از جلسه هیات دولت صورت گرفته بود. از طرفی راه فرار وی به خارج از کشور با هویت های جعلی از قبل توسط سرویس های جاسوسی هموار شده بود.

وی در این خصوص افزود: بعدها خبرهایی مبنی بر ترور وی منتشر شد، اما تا کنون مورد تایید قرار نگرفته و حتی گفته می شود در یکی از کشورهای غربی رویت شده است. از این رو به نظر می رسد این عنصر کماکان زنده است و با سرویس های اطلاعاتی سیا و موساد همکاری می کند. در مجموع معتقدم وی همچنان زنده است.

کنعانی مقدم در بخش پایانی گفت وگو به تحلیل ادامه پروژه نفوذ استکبار و صهیونیسم بین الملل پرداخت و اظهار کرد: شکل نفوذ دشمنان ما در کشور امروز تغییر پیدا کرده است. به این معنا که خود جاسوسان رده بالای اطلاعاتی امنیتی غرب نباید بدانند جاسوس هستند. به تعبیری بهتر سازمان های جاسوسی با به کار گیری افراد به صورت کاملا نرم و عادی و دخالت دادن آنها در نقشه ها و برنامه ها ضد حکومتی خود مرموزانه رفتار می کنند. در این مدل بدون این‌که قربانی مطلع از همکاری خود با سرویس های اطلاعاتی امنیتی بیگانگان باشد در هر لحظه و هر مکانی سناریوی آنها را پیش می برد.

وی نفوذ حال حاضر در کشور را رخنه ایدئولوژیکی و عقیدتی دانست و بیان کرد: ماموران دستگاه های امنیتی آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند مهره مورد نظرشان حال یک کارمند سازمان و خواه یک مدیر باشد را از نظر اعتقادی وابسته خود می کنند تا در مرحله بعد اقداماتی در صحنه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ترتیب دهند که منتج به ناکارآمدی نظام شود. در شرایط کنونی بزرگ‌ترین ضربه ای که نیروهای نفوذی به کشور وارد می آورند این است که چه در داخل و چه خارج از کشور ناکارآمدی نظام و انقلاب را به مردم القاء و وانمود کنند حکومت اسلامی به بن بست خورده است.

کنعانی مقدم افزود: کسانی که هم اکنون در این وادی حرکت می کنند و تلاش دارند نظام را در حل مشکلات اقتصادی و سیاسی ناتوان جلوه دهند جاسوسان بی جیره و مواجبی هستند که در دام پروژه نفوذ افتاده اند و دیر یا زود به سرنوشت شوم امثال کشمیری دیگر خائنان به وطن دچار می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها