مسعود پزشکیان،نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

طرح سوال از رئیس جمهور نباید درگیر بازی های سیاسی می شد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که فضای مناسبی برای سوال از رئیس جمهور وجود ندارد، تاکید کرد به‌نظر می رسد این نوع گفت‌وگو، شبیه سوال و جواب نیست و بیشتر حالت تخریبی دارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۴۵
طرح سوال از رئیس جمهور نباید درگیر بازی های سیاسی می شد

به گزارش جام جم آنلاین ،مسعود پزشکیان،نماینده تبریزافزود: قابل پیش بینی است که با توجه به شرایط موجود احتمالا حرف هایی گفته می شود که دور ازخط انصاف باشد.

نماینده تبریز در سه دوره مجلس افزود:سؤال کردن به خودی خود، وظیفه نماینده مجلس است و البته پاسخگویی هم وظیفه دولت است، اما این روند را به تقابل کشاندن و حالت جناحی دادن، کار خوبی نیست.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که برخی اوقات از پشت تریبون مجلس حرف هایی گفته می شود که جای بحث دارد، گفت: خیلی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم تقصیر یکی دو نفر یا یکی دو ارگان نیست. در بسیاری موارد، مجموعه‌ دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر ارگان‌ها در بروز مشکلات سهیم هستند و آقای روحانی باید ضمن حضور در صحن مجلس به تمامی مسائل اشاره و تصمیماتی را که اتخاذ شده، تشریح کند.

پزشکیان گفت: با توجه به تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده به سادگی مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور حل و فصل نمی‌شود، چون ما در حال جنگیم و آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مردم و مسئولان را به جان هم بیندازد. به‌نظر می رسد به جای انداختن تقصیر به دوش یکدیگر باید تلاش کنیم با همبستگی ملی، مشکلات را رفع کنیم.

نماینده مردم تبریز یادآور شد:مجلس تا حدی و دولت هم به اندازه‌ای مقصر است. پس در این شرایط که به اینجا رسیدیم همه باید جوابگو باشیم نه این‌که تمام تقصیرها را به گردن یک طرف بیندازیم و بعد خودمان را مبرا کنیم.

این نماینده دوره سه دوره مجلس با اشاره به این‌که تمامی اقدامات دولت را تایید نمی کند، گفت:نمی گویم همه کارهایی که دولت کرده خوب و درست بوده ، چون دولت با تمام نواقص و مزیت ها در شرایط خاصی قرار دارد. باید دست به دست هم بدهیم تا مشکل را حل کنیم چرا که در به وجود آمدن چنین وضعیتی همه سهم داریم و باید پاسخگو باشیم.

پزشکیان با بیان این‌که اعتقادی به جلسه پاسخ و پرسش از رئیس جمهور با شیوه فعلی ندارد، افزود:بالاخره اگر سوال و مطلب،عدد ورقمی است باید سوالات در جلسات محدود تری گفته و صحبت شود تا برای مشکلات راه حل یافت.اما اگر جای رئیس جمهور باشم همه حقایق را راحت می گویم و براحتی نمی پذیرم همه گناهان مال من است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد:‌ سوال اینجاست آیا همه قوانین، سیاست، مقررات، نوع گفت‌وگو و تعامل ما بی نقص است؟ افراد دیگری هم در کشور وجود دارند که باید پاسخ دهند، چون تصمیم گیری اقتصاد صرفا به رئیس‌جمهور مربوط نمی‌شود ودر شرایطی قرار گرفتیم که هر دولتی روی کار می‌آمد با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها