جهانبخش و اولین حضور در لیگ‌برتر؛

برایتون نیاز به زمان دارد

علیرضا جهانبخش اولین بازی خود را در لیگ برتر انگلیس برای برایتون انجام داد. خیلی‌ها به او امید بسته‌اند. علیرضا بتازگی در یک انتقال 22 میلیون یورویی، به این باشگاه انگلیسی ملحق شده است. او در هلند آنقدر خوب کار کرد که بتواند نظر چند باشگاه انگلیسی را به خود جلب کند. علیرضا دیر به برایتون ملحق شد ولی در این مدت تلاش کرد تا کاملا آماده شود. او برابر واتفورد از دقیقه 70 به زمین مسابقه رفت، آن هم در شرایطی که تیمش با دو گل عقب بود. جهانبخش قرار بود با ورود به زمین سمت راست برایتون را فعال کند. اتفاقا او چند بار حرکت کرد ولی در مجموع زور تیم‌شان کم بود و نتوانستند حتی یکی از گل‌های خود را جبران کنند. علیرضا بعد از اولین تجربه‌اش در لیگ برتر می‌گوید: «ای کاش برنده می‌شدیم. بازی خارج از خانه بود. واتفورد هم تیم خوبی نشان داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۶۴

امیدواریم تا در بازیهای بعدی جبران کنیم. تیم ما تغییراتی داشته و نیاز به زمان داریم تا بتوانیم هماهنگ شویم. تازه هفته اول است.» جهانبخش درباره لحظه ورودش به زمین مسابقه میگوید: «حس خوبی داشتم. میدانستم توقع از من زیاد است. به هر حال تیم دو گل عقب بود و توقع این بود که به زمین بروم و خوب بازی کنم. تلاشم را کردم. من تازه به تیم ملحق شدهام. هنوز نیاز به زمان دارم.»

در هفته دوم لیگ برتر جهانبخش و برایتون در خانه میزبان منچستریونایتد خواهند بود. در هفته سوم هم آنها در آنفیلد به مصاف لیورپول میروند. دو بازی خیلی سخت در انتظار تیم برایتون است. علیرضا در این باره میگوید: «همه بازیهای لیگ برتر سخت است. اصلا مسابقه آسان وجود ندارد. واتفورد دو گل به ما زد. سال گذشته این تیم در جدول کنار ما در نیمه دوم جدول بود. این نشان میدهد چقدر تیمها قدرتمند هستند. نه تنها منچستر و لیورپول و سیتی و.... که همه تیمها در انگلیس قدرتمند هستند.» قطعا تجربه بازی مقابل این تیمها برای علیرضا هیجانانگیز خواهد بود: «همینطور است، ولی من فقط و فقط به این فکر میکنم که انشاءا... بتوانم زود با تیم هماهنگ شوم و مثمرثمر بازی کنم. قطعا بازی سختی در خانه مقابل منچستر خواهیم داشت. این تیم در هفته اول برنده شده و میخواهد از همین حالا امتیازات خوبی جمع کند. انشاءا... در خانه بتوانیم جلوی منچستر بازی خوبی انجام دهیم.»

نمره 6 برای علیرضا

علیرضا جهانبخش در اولین بازی خود 20 دقیقه برای برایتون به میدان رفت. او تلاش کرد تا بتواند برای تیمش خوب بازی کند. برایتون دو گل خورده بود و واتفورد دوباره خوب و خطرناک بازی میکرد. روزنامه برایتون اند هاو ایندیپندنت بعد از بازی به تحلیل عملکرد علیرضا پرداخت و به این بازیکن نمره 6 اختصاص داد. این نشریه نوشت: «علیرضا جهانبخش که در تابستان با رقم تاریخی نقل و انتقالات برایتون جذب شد، همراه با ایو بیسوما و لئون بالوگون روی نیمکت نشستند. جهانبخش در 20 دقیقه پایانی از روی نیمکت بلند شد و به زمین رفت اما زمانی که به میدان رفت، مشخص بود که نتیجه بازی به سود تیم میزبان رقم خورده است.»

نام علیرضا جهانبخش در میان اسامی عجیب لیگ برتر

طولانی بودن نام خانوادگی علیرضا و همچنین وجود حرف «خ» در آن باعث شده تا گزارشگران و کارشناسان انگلیسی در به کار بردن نامش، دچار مشکل شوند و این موضوع از هفته اول لیگ برتر به سوژه تبدیل شده است. در یکی از برنامههای مربوط به لیگ، پل مرسون، هافبک سابق آرسنال و تیم ملی انگلیس به عنوان کارشناس مهمان برنامه بود و مجری، نام چند بازیکن که تلفظشان به زبان انگلیسی دشوار است را مقابل او قرار داد و از او خواست نامها را تلفظ کند. او در ابتدا نام فابین بالوئنا، مدافع وستهام را فابین بالونا گفت، سپس مجری نام درست را برای او تلفظ کرد، فابین بالوینا را به زبان آورد و در تلاش سوم توانست نام درست مدافع پاراگوئهای را بگوید. سپس نام متیو گوئندوزی، هافبک آرسنال روی تصویر نقش بست که مرسون آن را گیندوزی تلفظ کرد.

سومین نامی که روی تصویر آمد، کپا آریزابالاگا، گلر چلسی و گرانقیمتترین دروازهبان تاریخ بود که مرسون پس از دیدن نامش، به جای تلفظش از کلمه خوششانس و 72 میلیون پوندی استفاده کرد. سپس تلاش کرد نام خانوادگی کپا را به زبان بیاورد که مجری جلوی او را گرفت و گفت همه با نام کپا او را صدا خواهند کرد و هیچکس قرار نیست از نام خانوادگی آریزابالاگا استفاده کند. در نهایت نیز نام علیرضا جهانبخش روی تصویر نقش بست که باعث تعجب پل مرسون شد. او که از طولانی بودن نام جهانبخش، چشمانش گرد شده بود، ابتدا به تصویر نزدیک شد تا بتواند نام را بهتر بخواند که خندهاش گرفت این کار او نیز باعث خنده مجری شد. او نام علیرضا را به درستی تلفظ کرد ولی در گفتن نام خانوادگیاش، تا «جاهان» خوب پیش رفت ولی در نهایت جهان هاماکاستا را به زبان آورد. سپس مجری نام درست را تلفظ کرد، مرسون نیز توانست آن را دوباره به زبان بیاورد و درست بگوید. در پایان نیز گفت که فکر میکند میتواند از این به بعد نام جهانبخش را درست تلفظ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها