رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه ملی:

در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، نماد «افتخار به گذشته و امید به آینده» باشیم

مسئول ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه ملی با بیان اینکه امروزه همه در خط مقدم جنگ نرم قرار داریم، گفت: باید با بصیرت، هوشیاری، همدلی و احساس مسئولیت در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نماد «افتخار به گذشته و امید به آینده» باشیم.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۲۸
در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، نماد «افتخار به گذشته و امید به آینده» باشیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی دارابی در نخستین نشست مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بازنمایی جایگاه و نقش انقلاب اسلامی در ایران، منطقه و جهان را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی گسترده و مردم­سالاری دینی، الگو و اسوه مردم آزادی­خواهی است که خواهان خروج از استبداد و استعمار بیگانه هستند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب تجدید حیات دینی، رنسانس و بیداری اسلامی و بازگشت عزت و اقتدار به مسلمانان شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی فراشیعی و فرا ایرانی است و برای همه بشریت پیام دوستی، صلح و مودت دارد.

مسئول ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه ملی، جابه‌جایی نسل­ها در ایران و انتقال قدرت به نسل سوم و چهارم را از دیگر موضوعات مهم بررسی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ضرورت تداوم حیات معنوی و انتقال ارزش­ها به نسل­های جدید، لزوم بازخوانی درست و منطقی از اوضاع ایران در قبل از انقلاب و مقایسه منطقی آن با بعد از انقلاب با عنایت به هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم­ها، تهدیدات، کودتاها و... از دیگر مسائل مهم مد نظر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

او افزود: پاسخگویی مستدل و اقناع کننده به پرسش­ها و سوالات نسل­جوان که جست‌وجوگر واقعیت و حقیقت و همچنین بازخوانی اوضاع کنونی کشور برای نسل جوان با هدف افتخار به گذشته امید به آینده باشند از دیگر برنامه‌های رسانه ملی و همچنین مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه برای تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی است.

دارابی در بخش دیگری از سخنانش به مقابله با جنگ­نرم و عملیات روانی بیگانگان اشاره کرد و گفت: در اوضاع کنونی رسانه­های بیگانه به دنبال خروج ترامپ از برجام و تشدید جنگ­ روانی علیه ایران، همه امکانات خود را علیه ملت ایران بسیج کرده­اند.

مسئول ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه ملی تأکید کرد: بدبین ساختن افکار عمومی نسبت به حاکمیت، بالابردن توقعات و مطالبات مردم از حکومت، ایجاد بحران­های ساختگی یا شورش­های اجتماعی، اشاعه و ترویج فرهنگ و ارزش­هایی که مغایر با منویات و اهداف حاکمیت است و منجی نشان دادن خودشان، از جمله محورهای جنگ روانی آمریکا و غرب علیه مردم ایران است و با توجه به اینکه ­جنگ ­روانی­ فضای افکار عمومی را دستخوش تغییرات و تحولات می‌کند، رسانه­ها و روابط عمومی­ها باید در خط مقدم مقابله با رسانه­های بیگانه قرار گیرند.

دارابی تصریح کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به دنبال ایجاد یأس، ناامیدی، تیره و تار نشان دادن وضعیت کشور و برجسته‌سازی برخی از مشکلات هستند و روابط عمومی­ها و رسانه‌ها باید به صورت حرفه­ای، مستدل، باورپذیر، کارآمد در عملیات روانی که دشمنان به راه انداخته­اند موفق و سربلند بیرون باشند.

او به تلاش سازمان یافته بیش ­از 290 شبکه ماهواره­ای فارسی زبان علیه ایمان و باورهای جامعه ایرانی برای تطهیر رژیم پهلوی و انکار چهل سال افتخار، خدمت، پایداری، مقاومت و پیشرفت ملت ایران اشاره کرد و گفت: برگزاری چهل سالگی انقلاب اسلامی، فرصتی است که همه به راه طی شده افتخار کنیم و به چشم­اندازی که در آینده داریم امیدوار باشیم.

دارابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهداف تشکیل ستاد چهل سالگی انقلاب اسلامی در صداوسیما و 33 مرکز استانی در سال 1395 گفت: با تشکیل ستاد مرکزی در رسانه ملی با حضور نمایندگان معاونت­های بخش‌های ذیربط سیاست­گذاری، برنامه­ریزی و تولید و ساخت برنامه­ها در دستور کار قرار گرفت و سازمان صداوسیما با 150 شبکه رادیویی و تلویزیونی که به بیش از 35 زبان فراملی برنامه تولید و پخش می­کند، بخشی از ویژه‌­برنامه­های خود را آغاز کرده است و به تدریج سایر برنامه­ها از تلویزیون و رادیو، پخش خواهند شد.

معاون امور استان‌ها در ادامه با اشاره به پیش‌تولید چندین برنامه در صداوسیما درباره چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مستند «کارنامه انقلاب» در هر استان از سوی شبکه­های استانی در حوزه­های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و چند سریال و مجموعه­های نمایشی و فیلم تلویزیونی (تله فیلم) در شبکه‌های استانی و سراسری، مستند مشاهیر، مفاخر و پیشگامان انقلاب اسلامی در سطح استان‌ها و ملی، انقلاب اسلامی از نگاه صاحب‌نظران، نخبگان و سیاستمداران دنیا، انقلاب اسلامی و مقایسه آن با انقلاب­های دنیا، تاریخ شفاهی و گفت­گو با پیشکسوتان انقلاب اسلامی، میزگرد دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیز پاسخ­ و بررسی چالش­ها از جمله برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در دست تهیه و تولید از سوی رسانه ملی هستند.

او افزود: راه­اندازی رادیو انقلاب فرصتی مناسب برای تبیین و پرداخت مناسب به انقلاب اسلامی، حضور همه وزیران، استانداران، مسئولان نهادی انقلابی و فرماندهان نظامی و مدیران رسانه­ها در برنامه «در یک قاب» به منظور بیان خدمات و کارنامه انقلاب اسلامی در دولت­های مختلف پس از انقلاب اسلامی از جمله اقدامات رسانه‌ای است که نقش بزرگی در همدلی، همگرایی، وحدت ملی، انسجام بخش­ نیروهای انقلاب و خادمان ایران خواهد داشت.

دارابی تصریح کرد: مستندهای جذاب «نادیده و نشنیده­ها» با استفاده از منابع آرشیوی، جشنواره نماهنگ و سرود و شعر در حوزه انقلاب اسلامی و تجلیل از سرآمدان این حوزه توسط دفتر شعر و موسیقی، تولید و ساخت 130 مستند بلند و نیمه بلند «شهدای مدافع حرم» استان‌ها در راستای اشاعه فرهنگ مقاومت و بیداری و تجلیل از سربازان گمنام امام زمان(عج) و رونمایی از آن‌ها در هفته دفاع مقدس، تولید و ساخت کلیپ، نماهنگ، موسیقی، میزگردهای رادیویی-تلویزیونی با حضور نخبگان، جوانان، ویژه‌برنامه­هایی برای بیان دیدگاه‌ها و نظر مردم و تغییر کنداکتور برنامه­های رادیو-تلویزیون متناسب با ایام ا... و مناسبت­های پیش­رو از دیگر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

مسئول ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه ملی در بخش دیگری از سخنانش از مدیران روابط عمومی وزارت‌خانه‌ها و نهادهای اجرای کشور خواست که زمینه‌های تسهیل حضور مسئولان را در 70 شبکه رادیویی- تلویزیونی استان‌ها و 80 شبکه رادیو- تلویزیونی سراسری و برون مرزی رسانه ملی فراهم سازند تا با مردم سخن بگویند.

دارابی تأکید کرد: در اختیار قراردادن فیلم و مستند خدمات و کارنامه فعالیت دستگاه‌های ذیربط که قابلیت پخش از رسانه ملی را داشته باشند، تهیه گزاره­های قابلیت زیرنویس در تلویزیون و رادیو نما برای بیان هنرمندانه گزارش عملکرد دستگاه‌ها، تهیه تصاویر فعالیت دستگاه‌های اجرای برای نمایش از طریق رادیو نما، معرفی چهره­های برتر، کارآفرینان و نخبگان در رسانه ملی، تشکیل ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای اجرایی کشور و ارتباط منظم و سازمان یافته با ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه ملی از دیگر وظایف مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهاست که باید در دستور کار قرار دهند.

معاون امور استان‌ها خطاب به مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد که رسانه ملی آمادگی دارد تا کلیپ‌های دو دقیقه‌ای تولید شده درباره دستاوردهای دستگاه‌های ذیربط در طول 40 سال انقلاب اسلامی را رایگان پخش کند.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه ملی خطاب به اصحاب رسانه تأکید کرد: باید با اخلاق حرفه­ای به ایفای رسالت خطیر خود بپردازیم و نگذاریم دشمنان در عملیات روانی افکار عمومی را دچار گمراهی و تردید کنند.

همفکری و هم افزایی رسانه‌ها برای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی نیز در این نشست با بیان اینکه باید با همفکری و هم افزایی، بزرگی در مسیر بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های آن برداریم، گفت: با استفاده از فرصت تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی باید در راستای امیدافزایی در جامعه و نشان دادن اقتدار و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی خاطرنشان کرد: در طلیعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این فرصت فراهم خواهد شد تا با استفاده از منابع آرشیوی، اطلاع‌رسانی دقیقی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی صورت گیرد تا از این طریق شاهد افزایش امید و نشاط در جامعه باشیم.

او افزود: رسانه ملی آمادگی دارد با هم‌افزایی میان روابط ‌عمومی‌های وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و جمع‌آوری مطالب و مستندهای مربوط به اقدامات صورت گرفته، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی تولید و پخش کند.

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه آبادانی کشور برای نسل جوان، خنثی‌سازی فعالیت‌های تخریبی دشمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در مردم، توجه به مخاطبان و اعتمادسازی در آن‌ها، افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان رادیو و تلویزیون، حفظ مرجعیت رسانه ملی در برابر رسانه‌های بیگانه و تبیین مولفه‌های قدرت و امنیت در جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهایی بود که حاضران در جلسه به تبیین آن‌ها پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها