جمعیت اسلامی الوفاق (بزرگ‌ترین جریان مخالف دولت بحرین) می‌گوید از آغاز انقلاب این کشور در سال 2011 میلادی (1390) تاکنون 5 هزار و 98 نفر قربانی شکنجه در زندان‌های آل خلیفه شده‌اند. به گفته این جمعیت تنها طی شش ماه اول سال جاری میلادی شمار قربانیان شکنجه از سوی دولت بحرین به 201 نفر رسیده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که رژیم آل خلیفه به دلیل مشکلات اقتصادی ناتوان از ادامه حیات خود بوده و از کشورهای عرب همسایه‌اش درخواست کمک کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۶۶

جمعیت الوفاق به مناسبت روز حمایت از قربانیان شکنجه (26 ژوئن یا 5 تیر) گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده است: با این که بحرین تفاهمنامه مبارزه با شکنجه را امضا کرده حکومت انواع شکنجههای جسمی و روحی را در مورد فعالان سیاسی و زندانیان اعمال میکند. براساس این گزارش، حکومت بحرین علاوه بر اعترافگیری اجباری از محکومین، با اعمال انواع شکنجهها ایجاد رعب و حشت میکند. این بیانیه میافزاید: شکنجه علیه زندانیان عقیدتی تاکنون منجر به شهادت شماری از آنها در داخل زندانیهای نظام یا بعد از آزادی شده است ضمن اینکه بسیاری از زندانیان آزاد شده از بیماریهایی که براثر شکنجه به آن مبتلا شدهاند، رنج میبرند.الوفاق در بیانیه خود به مواردی مانند ضرب و شتم، اهانت، بدرفتاری، تجاوز جنسی، جلوگیری از خوابیدن، ممانعت از درمان و ارتباط با خانواده در حق زندانیان اشاره کرده و میافزاید: شکنجه، سیاست سازمان یافته نظام بحرین در بحرین است و نبود کنترل یا مراقبتی باعث تشدید این روند شده است.این بیانیه از جامعه جهانی خواست برای عمل به وظایف خود گروههای حقیقت یاب مستقل را برای تحقیق در پرونده شکنجه شدگان به بحرین اعزام کند .

بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد نظام آلخلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند. رژیم آل خلیفه به جای پاسخگویی به مطالبات برحق مردم تلاش میکند با ایجاد خفقان در داخل و دخالت درامور سایر کشورهای منطقه بر روی جنایات خود سرپوش بگذارد. دخالتهای بیجای بحرین در امور سایر کشورها و سیاستهای دنبالهروی کورکورانه از عربستان سعودی رژیم حاکم بر این کشور را به مرز ورشکستگی کشانده است. بهگونهای که روز گذشته اعلام شد عربستان، امارات و کویت با صدور یک بیانیه مشترک، گفتند به اقتصاد بحرانزده بحرین کمک خواهند کرد. در این بیانیه بر انجام اقداماتی قریبالوقوع و تکمیلی برای حمایت از اصلاحات اقتصادی در بحرین و ثبات مالی این کشور مورد تأکید قرار گرفته است.این تصمیم بعد از آن اتخاد شد که در بازارهای ارزی منطقه هر دینار بحرین 38261/0 دلار ارزشگذاری شد که پایینترین نرخ در 17 سال گذشته بود.کارشناسان اقتصادی معتقدند که کاهش ارزش پول بحرین ناشی از فروش ارز توسط صندوقهای تامین مالی در بازار و رشد بدهیهای دولت این کشور بوده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها