رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خبر داد

دستگیری عامل شهادت 36 مامور پلیس

کشف 808 تن انواع موادمخدر در کشور، پاکسازی اطراف مدارس از فروشندگان موادمخدر، تکذیب کشت گل در مزارع اطراف تهران، دستگیری عامل شهادت 36 مامور پلیس و افزایش دوبرابری قیمت شیشه از مهم‌ترین موضوعات نشست دیروز رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی بود.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۸۶

به گزارش جامجم، سردار محمد مسعود زاهدیان دیروز در جمع خبرنگاران از کشف 713 تن انواع موادمخدر در سال 96 توسط پلیس خبر داد و گفت: این میزان کشفیات از ابتدای انقلاب تاکنون بیانگر یک رکورد بینظیر است. البته در سال گذشته نیز توسط همه دستگاههای مسئول اعم از پلیس، وزارت اطلاعات، گمرکات، سپاه و ... بالغ بر 808 تن کشفیات مواد مخدر داشتهایم.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون میزان کشفیات انواع مواد مخدر توسط پلیس 197 تن بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه رشد 15 درصدی داشته است. کشفیات ما مؤید افزایش تولید هروئین و مرفین در افغانستان است و لازم میدانم توضیح دهم که برای تولید مخدرهای هروئین و مرفین نیاز به اسیدهای ویژه صنعتی است که از کشورهای غربی وارد افغانستان میشود و این موارد بیانگر پشتیبانی و حمایت این کشورها از تولید مواد افیونی است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در ادامه عنوان کرد: سال 96 در برخورد با اعضای اصلی شبکهها و باندهای اصلی مواد مخدر بیش از 106 نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، در واقع تمرکز پلیس بر شناسایی اعضای شبکهها و باندهای مواد مخدر است.

کشف قرص و گل در اطراف مدارس

وی به اجرای طرح ایمن و پاکسازی حاشیه مدارس اشاره و بیان کرد: سال گذشته قریب به 2 تن انواع مواد مخدرهمزمان با اجرای این طرح در حاشیه مدارس، کشف شد. قرصهای روانگردان و مواد مخدری چون؛ گل، ماری جوانا و ... نیز بیشترین کشفیات پلیس در اطراف مدارس بوده است. رصد فضای مجازی نیز یکی از اولویتهای پلیس مبارزه با مواد مخدر است به طوری که معتقدیم امروز تبلیغ مواد مخدر در فضای سایبری به عنوان یک تهدید جدی مطرح است، بنابراین با ایجاد «مرکز اطلاعات فضای مجازی» در این پلیس اقدامات خود را دنبال میکنیم.

تریاک صدر نشین

زاهدیان درباره بیشترین کشفیات پلیس در حوزه مواد گفت: تریاک،در صدر کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر است. پس از تریاک و از نظر وزن؛ حشیش، مرفین، هروئین و شیشه به ترتیب در جدول کشفیات پلیس قرار میگیرند.

رشد مصرف گل

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعه کشت «گل» در برخی مزارع اطراف تهران، عنوان کرد: قطعا این شایعه را تکذیب میکنم و باید بگویم به هیچ وجه تولید و کشت «گل» در مزارع وجود ندارد. بذر «گل» از اروپا وارد میشود و در مواردی دیده شده به صورت گلخانهای یا آپارتمانی تولید میشود و باید بگویم مصرف «گل» رشد داشته است.

زاهدیان در خصوص افزایش قیمت شیشه، عنوان کرد: به نظر میرسد قیمت شیشه رشد دو برابری داشته است.

دستگیری عامل شهادت 36 مامور پلیس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه به کمک تعدادی از همکاران، عامل شهادت 36 نفر از ماموران ناجا در منطقه گورناک دستگیر شد، تأکید کرد: این فرد نقش اصلی را در شهادت 36 نفر از همکاران ما در منطقه گورناک داشت.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیریهای لازم مقادیر قابل ملاحظهای سلاح و مهمات از وی کشف شد، گفت: این فرد علاوه بر اینکه نقش مهمی در ایجاد شرارت در منطقه داشت، به نقل و انتقال مواد مخدر نیز میپرداخت. زاهدیان تصریح کرد: فرد مجرم در برهههای مختلفی از زمان حجم زیادی مواد مخدر و قاچاق خرید و فروش میکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها