فهرست مسن‌ترین مربیان جام‌بیست‌ویکم

کارلوس کی‌روش چهارم است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چهارمین مربی مسن حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. مسن‌ترین سرمربی حاضر در این بازی‌ها اسکار واشنگتن تابارس است. او با ۷۱ سال سن هدایت اروگوئه را در این بازی‌ها بر عهده دارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۰۷

خوسه پکرمن، سرمربی تیم ملی کلمبیا که سومین جام جهانی عمرش را تجربه میکند با ۶۸ سال سن، پس از تابارس، مسنترین سرمربی جام است. پکرمن ۳۶ سال تجربه مربیگری دارد و در سال ۲۰۱۲ هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت. او دومین جام جهانی پیاپی خود را به همراه تیم ملی کلمبیا تجربه خواهد کرد. برخی از سرمربیان دیگر حاضر در روسیه شرایطی مشابه دارند مانند کارلوس کیروش و یواخیم لوو. با این حال پکرمن به «آقای جام جهانی» مشهور است. او از رده جوانان و بزرگسالان جام جهانی را تجربه کرده و از ۴۴ بازی ۳۳ پیروزی و چهار تساوی به دست آورده و فقط در 7 بازی شکست خورده است. این ۴۴ بازی در 4 جام جهانی زیر ۲۰ سال، زیر ۱۷ سال و دو جام جهانی با تیم ملی فوتبال آرژانتین و کلمبیا به ثبت رسیده است.

پس از پکرمن، برت فان مارویک در رتبه سوم دیده میشود. سرمربی تیم ملی استرالیا ۶۶ ساله است. کیروش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز در رتبه بعدی قرار دارد. او ۶۵ ساله است. جوانترین سرمربی حاضر در روسیه الیو سیسه است. او در ۴۲ سالگی تیم ملی فوتبال سنگال را در جام جهانی هدایت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها