حدود یک سال از فعالیت بازی زولا می گذرد. هر روز بر تعداد کاربران و علاقه مندان به آن افزوده می شود و طبق جدیدترین اعلام رسمی توسعه دهندگان یک جایزه 100 هزار دلاری منتظر بازیکنان فعال آن است.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۶۷
بازی کامپیوتری با جنجال‌های بی پایان!

برای کسانی که تاکنون نام زولا را نشنیده اند دانستن این موضوع که زولا بیش از 7 میلیون بازیکن فعال در سطح جهان دارد کافی است تا درکی از سطح کیفی و کمی آن بدست آورند. تصور این موضوع که یک پسر جوان در برزیل در بازی زولا با اسلحه شاهد و فاتح در نقشه پرسپولیس (تخت جمشید) و با عناصر ایرانی به مبارزه بپردازد شاید پیش از این برای فعالان ورزش‌های الکترونیک یک فانتزی دست نیافتنی بود که امروز تبدیل به واقعیتی ملموس شده است.

زولا یک بازی کامپیوتری اول شخص شوتر، جنگی و رایگان است. در حالی که در ایران، به واسطه سیاست های چند سال گذشته، اکثر شرکت های بازی سازی یا منحل شده و یا به سمت ساخت بازی های کوچک موبایلی سوق داده شده اند، به جرات می توان این بازی را اولین و تنها بازی در مقیاس جهانی یافت که توسط تیم ایرانی و با آیتم های ملموس فارسی تزیین شده ولی برای عموم جهانیان عرضه شده است و به صورت حرفه ای در 4 قاره بازیکنان میلیونی دارد.



روزگاری بسیاری از نو‌جوانان پس از پایان درس و مدرسه به سمت گیم‌نت‌ها روان می شدند تا از انجام ورزش‌های الکترونیک لذت ببرند.

گیم‌نت‌ها در صورت دور بودن از حواشی، مکانی سالم، امن و دور از بسیاری از خطرها برای تبلور هیجانات جوانان به حساب می آمدند اما با گذشت زمان و با ظهور بازی‌های با کیفیت و افزایش سرعت اینترنت، ترافیک گیم‌نت‌ها روبه افول رفت و ارتباط بازیکنان از طریق اینترنت پر سرعت فراهم شد.

شاید در نگاه اول برای فعالان حوزه ورزش‌های الکترونیک، بازی زولا از بسیاری جهات شبیه بازی خاطره انگیز کانتراسترایک باشد اما گذشت زمان به تیم فنی ما ثابت کرد که تفاوت‎های فاحشی از نظر کیفی بین این 2 بازی وجود دارد.

کیفیت گرافیکی بازی زولا به مراتب بالاتر از بازی کانتر استرایک بوده و برای اولین بار است که یک بازی جهانی تا این حد برای ایرانیان دست به تغییر زده.

نسخه رسمی فارسی بازی زولا و نیز تیم اختصاصی فنی و پشتیبانی ایرانی و همین طور آیتم های مرتبط با ایران و سرزمین پارس، همان جایی است که حسن نیت زولا به ایرانیان را نشان می دهد.

آنهایی که زندگی خود را وقف بررسی بازی‌های گوناگون می‌کنند و به اصطلاح خوره گیم هستند به خوبی می‌دانند که در این بازار دل‌آشوب دلار، خرید از نرم افزار استیم چه مصایبی در پی دارد هم چنین، شرکت های خارجی، کمتر ریسک حضور در بازار ایران را می پذیرند و در این دیار، کمتر بازی ای در ابعاد جهانی پیدا می‌شود که امکانات فراوان و حتی درگاه خرید برای ایرانیان داشته باشد.

زولا با داشتن جامعه‌ای در دسترس و اطلاعات بسیار گسترده و پشتیبانی شبانه‌روزی از بازیکنان، برگ تازه‌ای در این سبک و سیاق به نمایش گذاشته است.


از همه این موارد که بگذریم با بازی زولا یک سفر مجازی به تخت جمشید خواهید داشت. به تازگی نقشه تخت جمشید به بازی زولا اضافه شده. بی شک اینگونه حمایت‌ها، تاثیر غیر مستقیم بر صنعت گردشگری کشور نیز خواهد داشت.

حدود 150 هزار نفر از 7 میلیون کاربر زولا ایرانی هستند و احتمالا 5 میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر مابقی تا به حال حتی به صورت مجازی هم تا قبل از این بازی به تخت جمشید سفری انجام نداده بودند و احتمالش بعید نیست که زولا بیش از پیش سبب خیر و برکت شود.

زولا هم چنین با فراهم کردن بستر مناسب برای بازیکنان ایرانی و حمایت ورزشکاران الکترونیک و با ارایه جایزه بی نظیر 100 هزار دلاری به عنوان مشوق، قصد دارد با تشویق جوانان به روی آوردن به ورزش های الکترونیک، عملکرد حرفه ای در زندگی و مسوولیت پذیری در قالب همکاری تیمی را از سنین پایین به جمع کثیری از جوانان و نوجوانان ایرانی بیاموزد.
به امید روزی که بستر ظهور و حضور این گونه بازی های سازنده در ایران، به طور کامل فراهم شود.

ثبت نام و دریافت بازی زولا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها