حمله سایبری جمعه شب به اینترنت،‌ باردیگر اهمیت شبکه ملی اطلاعات را گوشزد کرد

محک مجازی

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

مجلس آماده حمایت از پیام رسان های داخلی است

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو فراکسیون امید گفت: برای گسترش شبکه های پیام رسان داخلی و فضای سایبری کشور باید تلاش مضاعف داشته باشیم و ما در مجلس آمادگی حمایت از این موضوع را داریم.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۴۷
مجلس آماده حمایت از پیام رسان های داخلی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه در فضای سایبری و ارتباطات اینترنتی آسیب پذیری های بسیاری در مورد کشورهای در حال توسعه وجود دارد افزود:ارتباط با جهان ازطریق فضاهای اینترنتی و شبکه های مختلف اجتماعی انجام می گیرد اما این فضا با تسلط کشورهای در حال توسعه همراه نیست.
نماینده تربت جام با تاکید براینکه باید زیر ساخت های مورد نیاز جامعه در بخش فضای مجازی هرچه سریعتر فراهم شود گفت: بهتر است برای جلب نظر مردم در استفاده از پیام رسان های داخلی اعتماد جامعه به این پیام رسان ها، به جای محدود کردن دیگر انواع مشابه جلب شود چون در شرایط فعلی محدود کردن فضای سایبری کار منطقی نیست.
وی افزود:در فضای سایبری باید امنیت، سرعت و کیفیت در یک محیط رقابتی ایجاد شود و مجلس شورای اسلامی نیز برای دستیابی به این مهم، سال گذشته در مصوبه ای تقویت شبکه های پیام رسان داخلی را مد نظر قرار داد و هم اکنون نیز آمادگی دارد که حمایت کافی را داشته باشد.
عضو فراکسیون امید تاکید کرد:اگر قرار است شبکه های پیام رسان داخلی فعال باشد باید اعتماد مردم را جذب کند و توانمندی و کیفیت خود را بالا ببرد تا در فضای رقابتی جامعه دست به انتخاب بزند، چون فضای امروز دنیا فضای انتخاب شدن توسط مخاطبین در یک دهکده جهانی است و سود این صنعت به جیب ملت و کشور خواهد رفت.
وی افزود:بنظر می رسد پیام رسان های ما باید چنان کیفیت و امنیت خود را بالا ببرند که مخاطب خارج از مرزها نیز تمایل به استفاده از آنها را داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها