رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره اهمیت تاریخی و تفریحی باغ تاریخی سیب مهرشهر کرج گفت: درهای این باغ روز 13 فروردین ماه 97 به روی مردم گشوده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۷۳

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا در حاشیه آیین درختکاری در باغ 350 هکتاری سیب مهر شهر کرج اظهار داشت: اکنون طرح نهالکاری برای احیای این باغ در دست اقدام است و این باغ زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص فعالیت انجام گرفته در باغ سیب کرج اطلاع رسانی دقیق صورت نگرفته، خاطر نشان کرد: تا کنون تصور میشد که ما میخواهیم درختان را قطع کنیم اما این اقدام در دستور کار نبود.

سعیدی کیا گفت: تمام درختان 50 ساله باغ سیب را جمع آوری کردیم و نهالهای جدید کاشتیم و این کار در سطح تمام باغ انجام میشود.

این مسئول تاکید کرد: باغ سیب کرج سر سبز بود و سرسبز هم باقی خواهد ماند.

سعیدی کیا با اشاره به زمینه سازی برای مشارکت مردم در احیای باغ سیب کرج گفت: درختانی که مردم در باغ سیب میکارند نام آنها روی درخت ثبت میشود و هر موقع خواستند، میتوانند درخت خود را آبیاری کنند.

محمدعلی نجفی استاندار البرز نیز اعلام کرد که از شهرداری کرج و دیگر دستگاهها خواسته شده تا باغ سیب را برای پذیرایی از مردم در روز طبیعت سال 97 آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود 40 هکتار کویر در این استان وجود دارد، افزود: باید تلاش کنیم تا بیابان زدایی صورت بگیرد.

استاندار البرز گفت: به مردم قول میدهیم شرایطی فراهم شود تا نشاط وسر سبزی بیشتر در این استان به وجود بیاید.

اصغر نصیری شهردار کرج نیز گفت که به صورت ویژه برای احیای باغ سیب وارد کار و تلاش شده ایم و از اوایل سال آینده و روز طبیعت این باغ در اختیار مردم قرار میگیرد .

باغ تاریخی سیب مهرشهر کرج به مساحت 350 هکتار در دهه 40 در حاشیه کاخ تاریخی مروارید مهرشهر کرج احداث شد که در سالهای اخیر به علت بالا بودن عمر درختان این باغ ، عملیات احیای آن آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها