16 هفته از برگزاری کورس اسبدوانی پاییزه گنبد گذشته، اما حواشی این فصل از رقابت‌ها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۹۴

پس از واگذاری مدیریت کورس اسبدوانی به استان گلستان، فدراسیون سوارکاری طی نامهای هیات سوارکاری استان را به عنوان نمایندهاش برای برگزاری کورسهای اسبدوانی معرفی کرده اما هیات سوارکاری گنبد با نادیدهگرفتن فدراسیون و هیات سوارکاری استان گلستان، اقدام به برگزاری کورس با عنوان بومی کرده است.

اختلافات میان فدراسیون و هیات سوارکاری گنبد از آنجایی به اوج خود رسید که فدراسیون سوارکاری تعدادی از اسبها را که در کورس نوروزآباد تهران شرکت کرده بودند دوپینگی اعلام کرد، اما این اسبها در کورس گنبد شرکت داده شدند و حتی مقام هم کسب کردند.

یکی از مالکان که سالهاست اسبهایش در کورسهای اسبدوانی کشور شرکت میکنند در گفتوگو با مهر به تفاوتهای برگزاری کورس توسط فدراسیون سوارکاری و هیات سوارکاری گنبد اشاره کرد و گفت: تفاوتهای برگزاری کورس توسط هیات سوارکاری گنبد و فدراسیون سوارکاری از زمین تا آسمان است، زیرا در حال حاضر آیین نامههای فدراسیون سوارکاری بهدرستی اجرا نمیشود و کمیته دوپینگ هم نمیتواند کارش را انجام دهد.

نادر موحد در خصوص اعتراض مالکان و مربیان به مسائل دوپینگ اسبها، گفت: در هفتههایی که کورس گنبد توسط فدراسیون برگزار میشد بندرت شاهد دوپینگ اسبها بودیم، زیرا نمونهها زیر نظر کمیته دوپینگ و افسران متخصص به فرانسه ارسال میشد، اما از زمانی که کورس گنبد به صورت بومی برگزار میشود، هر کاری انجام میدهند.

وی ادامه داد: البته تمام اهالی اسبدوانی، آزمایشگاه استرالیا را به عنوان یکی از پنج آزمایشگاه معتبر دنیا قبول دارند، اما مهم این است که نمونهها توسط افراد معتبری ارسال شود، شک ندارم که نمونهها عوض میشود و کورسهای غیرعادی برخی اسبها نشان دهنده این موضوع است.

مسئولان فدراسیون سوارکاری هم برگزاری کورس اسبدوانی گنبد توسط هیات شهرستان را غیر قانونی دانسته و معتقد هستند قوانین فدراسیون نقض شده است.

دبیرکل فدراسیون سوارکاری گفت: موضع فدراسیون سوارکاری قانون بوده و قانون میگوید متولی برگزاری مسابقات بینالمللی و ملی، فدراسیون سوارکاری است که میتواند آن را به هیات استان تفویض تا مسابقات را در چارچوب قانون برگزار کند.

محمد کاظمیان ادامه داد: ما این اختیار را به هیات سوارکاری استان گلستان دادیم که کورسهای اسبدوانی را به صورت کشوری برگزار کند، اما متاسفانه هیات سوارکاری گنبد اقدام به برگزاری کورسهای اسبدوانی کرده و نام آن را مسابقات بومی گذاشته است. با برگزاری این مسابقات قوانین فدراسیون نقض شده است، به طور مثال اسبهایی که در کورس نوروزآباد تهران دوپینگی درآمدهاند بر اساس قوانین محروم و جریمه شدند، اما همین اسبها و مالکان آنها در کورس گنبد شرکت کردند که نقض قانون است.اسبهایی در گنبد به کمک داروهای مخدر مسابقه میدهند، این مساله به ضرر اسبهاست که سرمایه ملی ما هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها