در راهپیمایی سراسری حماسه 9 دی مطرح شد؛

بر همان عهد که بستیم، هستیم...

مراسم پاسداشت حماسه نهم دی‌ماه دیروز در سراسر کشور با حضور پرشور و منسجم اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ با این تفاوت که هموطنانمان همزمان با اعلام پایبندی به نظام جمهوری اسلامی و حمایت از ارکان نظام، گلایه‌های خود را نسبت به شرایط نامناسب اقتصادی بیان کردند.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۰۹

به گزارش فارس، مردم ولایی تهران نیز همزمان با سایر هموطنان، سالگرد حماسه نهم دی را با حضور در مصلای امام خمینی (ره) تهران گرامی داشتند.

پیش از آغاز رسمی این مراسم هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و طلاب در مصلی حاضر شده بودند و شعارهایی در حمایت از ولایت‌فقیه از جمله «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.

اقشار مختلف مردم یاد حماسه‌آفرینی ملت ایران در از بین بردن فتنه 88 را گرامی داشتند و ضمن اعلام میثاق خود با ولایت با شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، بار دیگر بر دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی تأکید کردند.

اما همانطور که گفته شد مراسم سالگرد حماسه 9 دی، فرصتی برای بیان گلایه‌های مردمی نسبت به مشکلات اقتصادی بود و در تهران و شهرستان‌ها، سخنرانان مراسم نهم دی خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم شدند.

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در همین خصوص در همایش بزرگ پاسداشت حماسه نهم دی در مصلای تهران اظهار داشت: ما فرزندان مقاومت و ملتی هستیم که 40سال ایثار کرده است، دشمن بداند که توطئه و فتنه‌انگیزی‌های او در اراده ملت خللی ایجاد نخواهد کرد.

آیت‌الله اراکی با بیان این‌که ما دست فتنه را خوانده‌ایم و ما تجربه 1400 ساله مقاومت در برابر فتنه را داریم، تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد تجربه‌های پیشین توطئه‌های دشمن تکرار شود و حسین ما در کربلا تنها بماند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: ما فضای مجازی را اصلاح و با دشمن در عرصه فرهنگ و اقتصاد مبارزه خواهیم کرد و تا آخر مبارزه در مسیر انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه در بین ملت ایران دارد و می‌خواهد از طریق فضای مجازی و مسائل اقتصادی فتنه جدیدی به ملت تحمیل کند اما ملت ما، ملت 9 دی است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: ما از دولت می‌خواهیم در رابطه با برقراری اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتری نشان دهند چراکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و در این عرصه به جهاد اقتصادی نیازمندیم.

مسئولان، اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند

همزمان با برگزاری هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی در مصلای تهران، قطعنامه تجمع نکوداشت حماسه یوم‌الله ماندگار نهم دی‌ماه سال 1396 قرائت شد که در آن نیز بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید شد.

در این قطعنامه ضمن تأکید بر ضرورت اهتمام مجدّانه مسئولین بر حل مشکل معیشتی مردم و مبارزه با تورم روزافزون آمده است: تمامی متصدیان حکومتی در قوای سه‌گانه را به اهتمام حداکثری بر حفظ وحدت و برای بالندگی بیش از پیشِ نظام مقدس اسلامی و بالا بردن توان مقابله با تحریم‌های ظالمانه و فتنه‌های جدید شیطان بزرگ آمریکا و عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی مورد تأکیدات مکرّر حکیمانه مقام معظم رهبری مد ظله العالی را مصرانه خواهانیم.

بخشی از این قطعنامه هم به ماجراهای سال 88 اشاره کرده و آورده است: بدون تردید فتنه آمریکایی ـ. صهیونیستی سال 1388 یک کودتای بین‌المللی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و طراحی‌شده از سال‌های قبل از آن بود که فقط با سوءاستفاده محض از فضای شورانگیزِ انتخاباتی و ایجاد فضای غبارآلود درصدد اجرای طرح شیطانی خود برآمدند. لکن در این رابطه گناه نابخشودنی، جنایت و خیانت سران داخلی فتنه در همسویی با دشمن و وارد کردنِ خسارات جبران‌ناپذیر به کشور و نظام اسلامی بر هیچ فرد منصفی پوشیده نبوده، محاکمه و مجازات قانونی آن‌ها حق مسلّم و از بدیهی‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است که در این رابطه کاسبی سیاسی و مردم‌فریبِ عدّه‌ای به بهانه ظاهری پیگیری رفع حصرِ کاملاً قانونی و صرفاً تنبیهی را به منزله انکارِ غیرواقع‌بینانه فتنه استکباری و جرم غیرقابلِ گذشت سران داخلی آن دانسته و شدیداً محکوم می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها