برای بسیاری از مردم جزایر قناری محلی امن و آشنا برای تعطیلات زمستانی به شمار می‌رود. این گزارش در دو بخش ارائه می شود.(بخش اول)
کد خبر: ۱۱۰۱۶۳۰
جزایر قناری؛ بهشت اسپانیایی+ عکس (قسمت اول)

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، واقعیت این است که تعداد بسیار کمی از مردم می‌دانند که این مجمع‌الجزایر استوایی در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری ساحل غربی مراکش واقع شده است. این مجمع الجزایر جزئی از خاک اسپانیا است.

مجمع الجزایر قناری از هفت جزیره تشکیل شده است.هر کدام از این جزایر، هویتی متفاوت از دیگری دارد.
تنریف (Tenerife)

از جاذبه‌های گردشگری جزیره تنریف می‌توان پارک آبی «سیام»، (Siam) و پارک حیوانات «لورو»، (Loro) را نام برد.


«لا گومرا»، (La Gomera)

افرادی که به دنبال سفری آرام و بدون زرق و برق و غذاهای محلی هستند، اکثرا جزیره لاگومرا را انتخاب می‌کنند. این جزیره برای کوه‌نوردی هم بسیار مناسب است. بهترین موقع برای سفر به این جزیره زمستان است زیرا دمای هوا بسیار مناسب بوده و می‌توان در سواحل زیبای جزیره شنا کرده و حمام آفتاب گرفت. امروزه سه بندر در جزیره دایر شده که گشت و گذار در اطراف جریره را راحت‌تر کرده است.

در ورودی جزیره پارک ملی «گاراجونای»، (Garajonay National Park) قرار گرفته که بستری پوشیده از خزه داشته و بسیار مرموز است.

«ال هیئرو»، (El Hierro)

سفر به جزیره ال هیئرو برای افرادی که عاشق طبیعت و تلالو نور خورشید و به دنبال جایی خلوت و به دور از شلوغی هستند، توصیه می‌شود. خانواده‌هایی که علاقه به ارتباط بیشتر با طبیعت داشته و دوست دارند که در جنگل به ماجراجویی بپردازند یا غواصی کنند، این جزیره را بسیار دوست خواهند داشت.

الهیرو نه تنها جایی برای تجدید قوا است، بلکه محلی برای ارتباط مجدد با طبیعت هم هست. الهیرو، روحی قدیمی دارد که با درختان کهنسال و مواد مذابی که در دامنه‌ی آتشفشان قرار دارد، تشدید می‌شود.

برای غواصانی که به دنبال مقصدی بکر برای غواصی هستند، توصیه می‌شود به غواصی در «لا رستینگا»، (La Restinga) که بعد از فوران آتشفشان مناظر جالب و جدیدی اعم از گیاهان و جانوران جدید تشکیل شد، بپردازند.


«لانزاروته»، (Lanzarote)

جزیره لانزاروته برای کسانی که به دنبال محلی سالم برای استراحت و مسافرت هستند، بسیار جذاب خواهد بود. در اینجا می‌توانید از انواع فعالیت‌های سالم مانند یوگا، سونا، مراقبه و اسکی روی آب لذت ببرید.

زمستان بهترین موقع برای رفتن به جزیره و استفاده از سونا و مراکز بهبود سلامتی همچون «ویتاندا»، (Vitanda) و «کارمن»، (Carmen) است. اگر غواص هستید، به هیچ وجه موزه‌ی زیرآبی «موزه آتلانتیکو»، (Museo Atlántico) را که به تازگی افتتاح شده، از دست ندهید. غواصان می‌توانند از ۳۰۰ مجسمه‌ی که در عمق ۱۴ متری سطح آب قرار داده شده نیز بازدید کنند.

برای دوستداران طبیعت پارک ملی «تریمفیا»، (Timanfaya) محلی جذاب خواهد بود. سنگ‌های آتشفشانی در این منطقه با بستری از خاکستر پوشیده شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها