اشکان دژآگه، کاپیتان تیم ملی ایران می‌گوید،‌ لحظه‌ای که قرعه ایران در جام جهانی در آمد، برایش بی‌نظیر بود. او هم مثل همه ایرانی‌ها با استرس مراسم را نگاه می‌کرد. اشکان لبخندی می‌زند و در این باره می‌گوید: هفته‌ها منتظر چنین روزی بودم. چنین روزهایی مهیج هستند. شما می‌خواهید بدانید که چه تیم‌هایی حریفا‌نتان خواهند بود و در چه گروهی و برابر چه تیم‌هایی باید قرار بگیرید. باید بگویم کارمان برای صعود سخت است. به نظر من گروهی که ایران در آن قرار گرفته، سخت‌ترین گروه جام جهانی است.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۷۵

اما ایران با چنین گروهی می‌تواند به مرحله دوم جام جهانی صعود کند؟ دژآگه پاسخ می‌دهد: گروهمان می‌توانست از این آسان‌تر باشد، اما ما باید برای رویارویی با هر حریفی که برابرمان قرار می‌گرفت، آماده می‌بودیم. ما مقابل سوپراستار‌ها قرار خواهیم گرفت. برای پرتغال و اسپانیا صعود به مرحله بعد اجباری است. با این حال، ما قطعا اجازه نخواهیم داد، صعود به مرحله بعد برای آنها کار آسانی باشد. ما هم تیم خوبی داریم و بازی کردن مقابل‌ ما کار آسانی نیست.

اشکان که علاقه زیادی به کی‌روش دارد، در پاسخ این سوال که او چقدر در پیشرفت تیم ملی نقش داشته، می‌گوید: باید به احترام او کلاه از سر برداشت. کارهایی که او برای ما انجام داده، باورنکردنی بوده است. شما می‌توانید پیشرفتی را که تیم ما و به طور کلی، فوتبال ایران زیر نظر او داشته، به وضوح ببینید. ما باید از داشتن چنین سرمربی‌ای خوشحال باشیم و شما می‌توانید تأثیر حضور او را روی نتایج و عملکرد تیم ببینید.

آیا ایران یک غول خفته در دنیای فوتبال است؟ اشکان بدون مکثی پاسخ می‌دهد: قطعا. او ادامه می‌دهد: ایرانی‌ها با فوتبال زندگی می‌کنند و عاشقش هستند. این وضعیت باید همیشه این‌طور باشد. وقتی ما یک بازی خانگی داریم، مانند بازی‌مان برابر کره جنوبی در مرحله انتخابی، 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند. اگر استادیوم ظرفیت بیشتری داشت، بدون شک بیشتر و 200 هزار نفر هم به آنجا می‌رفتند.

دژآگه درباره بی‌تیم بودنش حرف می‌زند و می‌گوید، این خواسته او نبوده است. اشکان ادامه می‌دهد: وقتی شما سرمربی‌ای دارید که به توانایی شما ایمان دارد، این به شما انگیزه می‌دهد. به همین دلیل است که من امیدوارم به تیم ملی برای کسب موفقیت در جام جهانی کمک کنم. اشکان همچنین تاکید می‌کند، بازی با آلمان در مرحله حذفی می‌تواند بسیار عالی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها