رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مدت 8 ماه گذشته مبلغ 250 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۰۲
کمک 90 میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی (ره) به زلزله‌ زدگان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سید پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری زکات در مجتمع حضرت معصومه(س) قم با اشاره به اهمیت زکات در اسلام افزود: در طول 4 دهه از انقلاب اسلامی هنوز توجه ویژه ای به امر زکات نشده و منویات مقام معظم رهبری درباره این فریضه عملیاتی نشده است.

وی تاکید کرد: به واسطه بی توجهی به زکات باید توبه کنیم چرا که زکات جایگاه مهمی در دین اسلام دارد و در کنار نماز آمده که نشان از اهمیت آن می باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه زکات عاملی وحدت آفرین میان مسلمانان و ابزاری مهم در رفع محرومیت و فقر در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه 60 درصد زکات‌ سهم محرومان است و 40 درصد برای امور ضروری و مهم هزینه می شود باید در تبیین جایگاه زکات در جامعه تلاش کرد تا بتوان فقر را از میان برد.

وی گفت: عمده درآمدهای زکات برای تامین جهیزیه و درمان بیماری در افراد نیازمند و تامین معاش در مناطق دورافتاده و فقیر صرف می شود در این راستا مردم باید با هزینه کرد زکات به خوبی آشنا شوند تا در پرداخت آن اهتمام ورزند.

فتاح افزود: با توجهاتی که صورت گرفته امروز تشکیلات زکات در استان ها نظام مند شده و متولیان آن را روحانیون تشکیل می دهند تا اجرای زکات در چارچوب موازین شرعی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون زکات در مجلس تصویب شده و قوانین ما نیز از شرع جدا نیست باید از ظرفیت های لازم و همراهی مجلس و دولت در پرداخت زکات در جامعه بهره گرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: علما و مراجع نیز نقش مهمی در تبیین فرهنگ پرداخت زکات واجب و مستحب در جامعه دارند.

وی همچنین در خصوص فعالیت های کمیته امداد در کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 10 درصد افراد تحت تکلف کمیته امداد امام خمینی(ره) کاهش یافته‌اند که برخی از مشکلات آن ها از عواید زکات رفع شده است.

فتاح عنوان کرد: در زلزله اخیر کمک های نقدی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفت که در این راستا 90 میلیارد تومان به آسیب دیدگان از این طریق کمک شد.

وی افزود: مردم در سال جاری در جشن عاطفه ها 60 میلیارد تومان کمک مالی کرده اند و این ها نشان می دهد مردم نقش مهمی در رفع مشکلات جامعه دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اعتبارات دولتی در کمیته امداد محدود است و در سال 95 دولت بخش ناچیزی از بودجه 1هزار میلیاردی مصوب را پرداخت کرد و ما امیدواریم در بودجه سال آینده این کمبودها رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها