پایان خدمت با زندگی‌بخشی به 3 بیمار

پسر موتورسوار که سه روز بعد از پایان خدمت سربازی در تصادف مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند زندگی بخشید.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۹۶

به گزارش جام‌جم، امین 21 سال داشت و پدر و مادرش هزاران آرزو برایش داشتند. رفتارش پر از مهربانی و شادی بود. امین شیفته موتورسواری بود و پنج سالی می‌شد که به‌طور حرفه‌ای در پیست موتورسواری آزادی تمرین می‌کرد. آرزو می‌کرد روزی قهرمان شود؛ اما یک حادثه به او فرصت قهرمانی در مسابقه موتورسواری را نداد ولی او را قهرمان زندگی کرد. سه روز بود که خدمت سربازی‌اش تمام شده بود و قرار بود مادر برای پایان خدمتش مهمانی بدهد.

یک تصادف سرنوشت او را تغییر داد. شامگاه 5 مهر امسال سوار موتورش شد و برای تمرین به ارتفاعات کوه نور در عظیمیه کرج رفت اما ساعاتی بعد هنگام پایین آمدن از سراشیبی با خودرویی‌ که با سرعت در حرکت بود، تصادف کرد و راهی بیمارستان مدنی کرج شد. پزشکان خیلی تلاش کردند او زنده بماند اما مرگ مغزی شد . زمانی که پزشکان موفق به نجات او و بازگشتش به زندگی نشدند، به خانواده‌اش گفتند اگر بخواهند می‌توانند اعضای بدن امین را به بیمارانی که سال‌هاست با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، هدیه کنند. پدر در مسافرت بود. مانده بودند برسر دوراهی، نمی‌دانستند چه تصمیمی بگیرند. با پدر تلفنی حرف زدند و او گفت حالا که خواست خداوند این بوده که امین خیلی زود ما را ترک کند اما ناجی زندگی بیماران باشد، من هم راضی به خواسته خدا هستم.

به این ترتیب پیکر امین 21 ساله به واحد اهدای اعضای بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد و پزشکان در آنجا قلب، یکی از کلیه‌ها، کبد و بافت‌های نسوج بدن او را جداسازی کرده و به بیماران اهدا کردند تا بیمارانی که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند با این هدیه امین به زندگی باز گردند. بعد از آن پیکر امین بر دوش اعضای خانواده، دوستان و اقوامش تا آرامگاه ابدی‌اش در بهشت زهرا بدرقه شد و نقاب در خاک کشید.

امیر برادر بزرگ امین درباره این تصمیم بزرگ اعضای خانواده‌اش به جام‌جم می‌گوید: هرچند برادرم از پیش من و اعضای خانواده رفته و ما را در غمی بزرگ گرفتار کرده، اما خوشحالیم که او نجات‌بخش چند بیمار شد و یاد او تا ابد در قلبمان هست.

وی افزود: برادرم روز حادثه برای تمرین به کوه نور عظیمیه رفت که هنگام بازگشت با یک خودرو تصادف کرد و مرگ مغزی شد. در تماس تلفنی فردی متوجه شدیم او تصادف کرده است. بعد هم به ما گفتند مرگ مغزی شده و با اهدای اعضای بدنش موافقت کردیم. از پزشکان شنیدیم که کلیه و کبد برادرم به یک زن و مرد پیوند زده شده است و همچنین قلب او به پسری 19 ساله پیوند خورده که چند سالی بود با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می‌کرد.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها