ماجراجویی موفق کاراکتر پادینگتن روی پرده سینما در تلویزیون ادامه پیدا می‌کند. تهیه‌کنندگان کمدی خانوادگی پادینگتن در حالی که قسمت‌های جدید سینمایی این اثر را تولید می‌کنند، در فکر ساخت مجموعه تلویزیونی آن هم هستند.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۹۸
پادینگتن در تلویزیون جا خوش می‌کند
امسال در کنار تولید سومین قسمت نسخه سینمایی پادینگتن، مجموعه تلویزیونی آن هم جلوی دوربین می‌رود. این اولین بار در تاریخ سینما و تلویزیون است که همزمان با موفقیت مالی یک فیلم سینمایی و تولید قسمت‌های تازه آن، تولید مجموعه‌ای تلویزیونی از آن هم در دستور کار قرار می‌گیرد، ‌اما شرکت فیلمسازی کانال پلاس با شکستن این قانون، خرس مهربان و سخنگوی خود را به قاب کوچک می‌برد.

فصل اول مجموعه پادینگتن، در اپیزودهای 11 دقیقه‌ای ساخته می‌شود. هنوز مشخص نیست اولین فصل مجموعه در چند قسمت تولید می‌شود، اما با توجه به کوتاه بودن زمان هر اپیزود، پیش‌بینی می‌شود تعداد قسمت‌های این فصل بیشتر از حد معمول سریال‌های تلویزیونی باشد. طبق یک سنت قدیمی، هر فصل مجموعه بین ده تا 13‌قسمت است. اهل فن پیش‌بینی می‌کنند، فصل اول پادینگتن، بیش از 20 اپیزود داشته باشد. فیلمنامه اپیزودهای تمام فصل‌های مجموعه، براساس داستان‌های خلق شده توسط مایکل باند نوشته خواهد شد. هنوز معلوم نیست، نسخه تلویزیونی پادینگتن به همان شیوه نسخه سینمایی داستان خود را تعریف کند یا لحن روایی متفاوتی را در پیش خواهد گرفت.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، صداپیشه و بازیگران نسخه سینمایی در گفت‌وگو با این نشریه گفته‌اند، تهیه‌کنندگان مجموعه هنوز با آنها تماس نگرفته و برای همکاری در این مجموعه دعوت به کار نشده‌اند.

بنابراین مشخص نیست، بن ویشاو صداپیشه کاراکتر پادینگتن و هیو بونویل، سالی هاوکینز، حولی والترز، جیم برادبنت و نیکول کیدمن بازیگران فیلم (و همچنین پل کینگ کارگردان آن) در مجموعه پادینگتن حضور دارند یا نه. منتقدان عقیده دارند، نسخه تلویزیونی بدون حضور و همکاری این افراد با موفقیت چندانی روبه رو نخواهد شد. به گفته آنها، پادینگتن با حضور این افراد و عوامل است که جذابیت پیدا می‌کند و همکاری نکردنشان به کلیت کار لطمه زیادی خواهد زد. کار تولید و فیلمبرداری پادینگتن تلویزیونی از اواخر فصل پاییز پیش رو آغاز می‌شود و قرار است فصل اول آن، تابستان سال آینده میلادی روی آنتن برود. این در حالی است که دومین قسمت نسخه سینمایی، 12 ژانویه روی پرده سینماها می‌رود و پیش تولید قسمت سوم آن هم شروع شده است.

گر چه نسخه سینمایی پادینگتن سال 2014 روی پرده سینماها رفت (و در سطح جهانی 268 میلیون دلار فروش کرد)، اما رسانه تلویزیون قبل از آن ماجراجویی‌های این خرس مهربان و بی پناه را در معرض دید تماشاگران قرار داده بود. یک مجموعه تلویزیونی استاپ موشن پادینگتن در فاصله سال‌های 1976 تا 1987، در آمریکا تولید و پخش شد. تیم دونفره و مشهور هانا ـ باربر هم داستان پادینگتن را به صورت مجموعه‌ای انیمیشنی کارگردانی کردند. برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، این مجموعه نتوانست موفقیت کلان دیگر انیمیشن‌های این زوج موفق را تکرار کند.

مهبد آستانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها