مسابقات ژیمناستیک قهرمانی جهان، رقابت‌های مهم این رشته بعد از المپیک است. در این مسابقات هر کشور می‌تواند یک تیم و چند نماینده در تک وسیله‌ها داشته باشد. تاکنون 47 دوره از این رویداد مهم برگزار شده است و ایران فقط در یک دوره با تیم کامل حاضر شده است. این حضور به سال 2010 باز می‌گردد که در آن سال نمایندگان ایران در بخش تیمی و انفرادی به هلند رفته بودند.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۰۹

با وجود اهمیت این رویداد در رشته پایه و پرمدال ژیمناستیک، اما نمایندگان ایران در سه دوره اخیر حتی به صورت انفرادی هم در این مسابقات شرکت نکردند. آخرین حضور ایران در سال 2013 بلژیک بود که تیم ملی دو نماینده در تک وسیله‌ها داشت. چهل و هفتمین دوره این رقابت‌ها بعد از المپیک ریو در مونترال کانادا برگزار شد که نمایندگان ایران غایب بودند تا غیبت ژیمناستیک ایران در مهم ترین رویداد جهانی سه ساله شود.

محسن سلیمانی، دبیر فدراسیون ژیمناستیک درباره غیبت ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، گفت‌: برای مسابقات مونترال کانادا باید از اوایل سال اقدام می‌شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. شرکت نکردن در این رقابت‌ها سبب می‌شود فدراسیون جهانی تصور کند اصلا تیمی در آن کشور وجود ندارد. آخرین بار تیم ایران در میان 39 تیم در رتبه 36 قرار گرفت.

هادی خناری‌نژاد کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک هنری نیز در مورد غیبت ایران گفت: ما می‌خواستیم به این رقابت‌ها برویم، اما فدراسیون باید ثبت‌نام را انجام می‌داد. هزینه مسابقات بسیار بالاست . در دوره ریاست جدید هم می‌توانستند ثبت‌نام کنند، البته با پرداخت جریمه. یعنی باید مبلغی را می‌دادند تا خارج از زمان تعیین شده ثبت‌نام کنند، اما به این دلیل که از تیم‌ ‌ملی شناختی نداشتند و نمی‌دانستند چه نتیجه‌ای می‌گیرند، ترجیح دادند ثبت‌نام نکنند.

اولی بین 2 تیم

تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان ژیمناستیک هنری ایران در تورنمنت بین‌المللی اسلوونی بین دو یا سه تیم، اول شدند.

این تورنمنت بین‌المللی با حضور ایران، بلژیک، کرواسی، اسلوونی، صربستان، اتریش و جمهوری چک در دو بخش جوانان و بزرگسالان برگزار شد که این رقابت‌ها سطح پایینی داشت و در برخی رقابت‌ها دو یا سه تیم حضور داشتند. این در حالی است که فدراسیون ژیمناستیک ایران که تیم ملی را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام نکرد، نتایج ژیمناست‌ها در مسابقات سطح پایین اسلوونی را یک درخشش نامید و اطلاع رسانی دقیقی از این مسابقات انجام نداده است. به طور مثال در بخش جوانان فقط دو تیم ایران و اتریش حضور داشتند که تیم ایران به عنوان قهرمان معرفی شد و اتریش تیم دوم مسابقه‌ها!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها