اتلتیکو ـ بارسلونا مقدماتی جام جهانی نفسی باقی گذاشته؟

دوئل بزرگ

ساعت 22و15 دقیقه امشب بارسلونا برای اولین بار در ورزشگاه تازه افتتاح شده اتلتیکومادرید به زمین می‌رود. ورزشگاه قبلی اتلتیکو (ویسنته کالدرون) ورزشگاهی خوش یمن برای بارسلونا بود؛ اما ورزشگاه جدید (واندا متروپولیتانو که سال 92 با ظرفیت 20 هزار نفر توسط شهرداری مادرید ساخته شد و بعد از واگذاری به اتلتیکو مورد بازسازی قرار گرفت و امسال با ظرفیت 67 هزار نفر بازگشایی شد) به میزبان روی خوش نشان داده. این ورزشگاه در لالیگا، خانه امنی برای اتلتیکو به حساب می‌آید، چون همه بازی‌های خانگی خود را برده و امیدوار است این بازی را هم به سود خود خاتمه دهد.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۷۴

همه امید اتلتیکو این است که مسی از دو دیدار فشرده و سخت آرژانتین در مقدماتی جام جهانی خسته باشد و نتواند صددرصد عملکردش را ارائه کند که اگر بتواند با تمام توان بازی کند، باز هم اتلتیکو یک قربانی بزرگ برای او خواهد بود، چون اتلتیکو یکی از دو تیم لالیگاست که مسی بیشترین گل را به آنها زده. آنچه کادر فنی بارسلونا را کمی نگران کرده، خستگی بازیکنان تهاجمی بارسا از سفرهای طولانی مدت هوایی برای پرواز از اسپانیا به آمریکای لاتین و بازگشت به اسپانیاست و در راس آنها لیونل مسی.گرچه مسی و ماسکرانو با جت اختصاصی بارسا از اکوادور به بارسلونا برگشته‌اند؛ اما باز هم طی کردن 40 هزار کیلومتر و انجام دو بازی سنگین در پنج روز و همین طور به هم ریختن نظم بیولوژیک بدن به دلیل اختلاف ساعت قابل ملاحظه آمریکای لاتین و اروپا خسته‌کننده و فرسایشی است و تمام امید کادر رهبری اتلتیکو این است که نشانه‌های خستگی بازیکنان تهاجمی بارسا در بازی امشب نمود پیدا کند. نکته مهم در مورد بازیکنان دو تیم این است که بیشترشان همراه با تیم‌‌های ملی کشورشان به جام جهانی 2018 رسیده‌اند.

خواندنی‌های بازی

این دو تیم 230 تقابل انجام داده‌اند که سهم بارسلونا 102 برد و سهم اتلتیکو 72 برد است.

از آخرین برد اتلتیکو مقابل بارسلونا در لالیگا 2799 روز می‌گذرد.

در بین مربیان حاضر در لالیگا، دیه‌گو سیمئونه با 23 بازی بیشترین تقابل را با بارسلونا دارد.

در 11 تقابل‌ والورده و سیمئونه، والورده هیچ گاه نتوانسته سرمربی آرژانتینی را شکست دهد.

بعد از سه‌ویا، اتلتیکو مادرید باشگاه مورد علاقه مسی برای گلزنی است. (22 گل)

اتلتیکو مادرید چهار بازی آخر خانگی را در لالیگا برده و فقط یک گل دریافت کرده.

آنتونیو متئو لاهوز پنج بار دیدار بین بارسلونا و اتلتیکو مادرید را قضاوت کرده که حاصل آن دو برد بارسلونا و سه مساوی است. بارسلونا بازی‌هایی را که لاهوز در لالیگا برایش قضاوت کرده، هرگز نباخته است. (19 برد و 4 مساوی.)

آنتوان گریژمان دو بازی در لالیگا و یک بازی در اروپا در ورزشگاه جدید انجام داده و در هر سه دیدار گل زده است.

از میان بازیکنان حال حاضر در لالیگا، فرناندو تورس و کریستیانو رونالدو بیشترین گل را به بارسلونا زده‌اند. (هر دو هشت گل در لالیگا.)

در 17 بازی قبلی دو تیم، هشت کارت قرمز داده شده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها