نکته‌ حیاتی برای خودروهای اتوماتیک

برای متوقف کردن خودروی مجهز به جعبه‌دنده خودکار در زمان توقف طولانی توصیه می‌شود که تنها از وضعیت P گیربکس استفاده نکنیم و ترمزدستی را بکشیم.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۳۰
نکته‌ حیاتی برای خودروهای اتوماتیک

به گزارش جام جم آنلاین، برای متوقف کردن خودروی مجهز به جعبه‌دنده خودکار در زمان توقف طولانی توصیه می‌شود که تنها از وضعیت P گیربکس استفاده نکنیم و ترمزدستی را بکشیم.

در جعبه‌دنده‌های خودکار با قرار دادن دسته‌دنده در وضعیت P، یک پین به‌صورت مکانیکی گیربکس را قفل می‌کند و عملاً خودرو دیگر حرکت نخواهد کرد و وضعیتی مانند در دنده قرار دادن خودروی دنده دستی در زمان خاموش کردن پیشرانه خودرو شبیه‌سازی می‌شود.

اگر خودرو پیش از وارد کردن ذسته‌دنده به وضعیت P در توقف کامل نباشد ممکن است این پین (و یا مکانیزم اختصاصی دیگری که برای این منظور استفاده می‌شود) به دلیل فشار و ضربه حاصل از حرکت جعبه‌دنده‌ در جای خود گیر کند و پس از آن نتواند به وضعیت N یا D یا R بازگردد و به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از قرار دادن خودرو در وضعیت P حتما ترمزدستی را بکشید تا خودرو کاملا متوقف شود و وضعیت P را پس از آن درگیر کنید. به این ترتیب وضعیت P عملا یک سیستم کمکی برای مواقعی است که به هر دلیل ترمزدستی خودرو ناخواسته خلاص شود و در این شرایط گیربکس می‌تواند جلوی حرکت خودرو را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها