رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ، ایران را بار دیگر تهدید کرد و گفت؛ «با ایران مانند بازیگر بد برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۸۰
ترامپ ایران را تهدید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، دونالد ترامپ روز گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی مذهبی آمریکایی، ایران را بار دیگر تهدید کرد و گفت؛ «با ایران مانند بازیگر بد برخورد خواهد شد.»

رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدن، تهدیدات خود را علیه ایران افزایش داده و با بازی با برجام که امضای رئیس جمهور پیشین ایالات متحده را با خود دارد، بارها آن را نقض کرده و اکنون در پی اعلام عدم پایبندی ایران به برجام است تا تبعات آن را از دوش خود ساقط کند.

ترامپ در حالی ایران را بازیگر بد معرفی کرده است که، در توافق هسته ای، ثابت شد جمهوری اسلامی هیچگاه در پی ساخت سلاح هسته ای نبوده است، که اگر غیر از این بود هیچگاه تن به مذاکره با آمریکا نمی داد که اکنون حاکمان این کشور ایران را ناقض توافق هسته ای معرفی کنند یا بازیگر بد خطاب کنند و با این اتهامات واهی همچنان به تحریم های کشورمان ادامه دهند.

روز گذشته بود که سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران به آمریکا هشدار داد که اگر سپاه در فهرست تروریستی آمریکا قرار بگیرد، ارتش آمریکا همسنگ داعش تلقی خواهد شد.

او حتی هشدار داد در صورتی که آمریکا فکر خود را برای تروریستی نامیدن سپاه عملی کند، نیروهای آمریکا باید تا شعاع 2 هزار کیلومتری از مرزهای ایران دور شوند، در واقع این مسافتی است که برد موشک های جمهوری اسلامی ایران است.

هشدار و پاسخ قاطع سردار جعفری جدی است چرا که تهدیدات آمریکا علیه ایران جدی تر شده است.

ترامپ در حالی ایران را بازیگر بد می داند که هم اکنون جمهوری اسلامی در حال نبرد با گروه های تروریستی در سوریه و عراق است.

بازیگران بد منطقه رژیم هایی جز اسرائیل، آل سعود و برخی دیگر از کشورهای منطقه نیستند، سعودی ها حامیان اصلی تروریست های تکفیری وهابی هستند و در گوشه دیگری از منطقه غرب آسیا، یمن را به خاک و خون کشیده اند و به نسل کشی و جنایت مشغولند.

در هر حال ترامپ رو در روی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، از شواهد و قرائن هم بر می آید که درگیری میان این دو اتفاق بیفتد اما به طور مستقیم نه بلکه درگیری نیابتی آن محتمل است.

اگر مقابل تهدیدات آمریکا کوتاه بیاییم و تن به خواسته های آنها بدهیم، تهدیدات پایان نخواهد یافت بلکه سریع تر عملیاتی خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این اتفاق مولفه های ویژه خود را دارد، ظرفیت هایی که جمهوری اسلامی ایران می تواند از آنها بهره ببرد بسیار گسترده و سنگین خواهد بود.

یکی از مولفه های قدرت ایران، حزب الله لبنان است که کنار مرزهای سرزمین اشغالی فلسطین حضور دارد و به همین واسطه، واهمه ای دلهره آور را در وجود سران اسرائیل ایجاد کرده است.

حزب الله در چند جنگی که اخیراً با ارتش اسرائیل داشته پیروز نبرد بوده است و اکنون با گذشت چند سال از آن جنگ ها، قابلیت ها و ظرفیت های حزب الله بسیار افزایش یافته و به یک نیروی قدرتمند نظامی تبدیل شده که توانایی هدف قرار دادن همه نقاط و شهرهای صهیونیست نشین را دارد.

کافی است که آمریکا دست از پا خطا کند یا اسرائیل را تحریک به این کار کند، تا بارانی از موشک بر سر تل آویو فرود آید و این تنها بخشی از اقدامی است که در پاسخ به عملیات آمریکا علیه ایران اجرا خواهد شد.

روز گذشته سرلشگر جعفری در هشداری که به آمریکا داد به این نکته مهم اشاره کرد که آمریکا اگر سپاه را در فهرست تروریستی خود قرار دهد نیروهای ارتش آمریکا از ایران تا شعاع 2 هزار کیلومتر فاصله بگیرند، این هشدار نشان از قابلیت موشکی ایران دارد که اگر چنین ظرفیت نظامی در ایران نبود، آمریکایی ها ذره ای در اجرای تفکرات جنگ طلبانه خود درنگ نمی کردند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته آمادگی خود را با واکنشی که به آمریکا نشان داد، اعلام کرد، او گفت؛ «منتظر تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در باره ایران است، تصمیمی که می تواند بر تمام منطقه تاثیر بگذارد.»

تنها کافی است آمریکا تصمیم اشتباه خود را عملیاتی کند آنگاه همه منافع ایالات متحده در منطقه با خطر جدی روبرو خواهد شد، خطری که به نابودی همه آنها می انجامد. نخستین مکانی که هدف قرار خواهد گرفت، سرزمین های اشغال و شهرهای یهودی نشین در فلسطین است.

نتانیاهو پیش از آن که بتواند اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد ضربات مهلک را بر پیکر اسرائیل خواهد دید.

همه پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه در تیررس موشک های میان برد و دور برد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، کافی است اقدامی از سوی آمریکا علیه ایران شکل بگیرد تا سیلوهای زیرزمینی موشکی ایران فعال شده و دریچه های آن برای شلیک موشک های دوربرد و میان برد نقطه زن نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به سوی اهداف مورد نظر برای شلیک، باز شود. آمریکا به واسطه توافق هسته ای در حال برنامه ریزی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

در این میان کشورهای همسو با آمریکا در منطقه نیز در سناریوی طراحی شده از سوی ایالات متحده نقش دارند.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرده و گفته است؛ «عربستان و آمریکا با یکدیگر توطئه جدیدی علیه ایران آغاز کرده اند.» با این حال جمهوری اسلامی ایران هیچ واهمه ای از تهدیدات آمریکا ندارد، این تهدیدات سال هاست که وجود داشته و برای ایران عادی است، ضمن این که مولفه های قدرت ایران بسیار گسترده و پیچیده است که آمریکا از بسیاری از آنها اطلاع ندارد و نمیتوان درباره آنها سخن گفت.

همانطور که سردار جعفری گفت در صورت قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریستی آمریکا، ارتش این کشور همسنگ داعش محسوب خواهد شد، اگر ترامپ ایران را بازیگر بد می داند و قرار است به زودی با این بازیگر بد برخورد کند، جمهوری اسلامی ایران نیز آمریکا را بازیگر پلید در دنیا می داند. ترامپ این سخن رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا را به یاد بیاورد که فرمودند، «اگر آمریکایی ها در باره ایران دست از پا خطا کنند قطعاً حرکت انرژی در منطقه به خطر خواهد افتاد و آمریکا نیز قادر به تأمین امنیت انرژی در منطقه نخواهد بود.»

موضوعی که حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانشان به آن اشاره کردند یکی دیگر از مولفه های قدرت ایران است که میتواند عملیاتی شود. از اینگونه قابلیت ها برای ایران بسیار است. کافی است آمریکا هوس چشیدن واکنش ایران را کرده باشد.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها