با گذشت سه سال از حادثه اسیدپاشی روی چند زن در اصفهان، رئیس پلیس آگاهی ناجا به تشریح جزئیات تازه‌ای از پرونده پرداخت.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۸۱

سردار محمدرضا مقیمی با بیان این‌که پرونده همچنان مفتوح است و هفته گذشته درباره آن با رئیس پلیس آگاهی اصفهان دیدار داشت به ایسنا گفت: نمی‌خواهم بگویم فرد مجرم پیدا نمی‌شود. حتی ممکن است به‌دلیل ارتکاب جرایم دیگر با این فرد برخورد هم شده باشد. شخصی داشتیم که خیلی گزینه‌هایش به این اسیدپاشی نزدیک بود و خودش هم ادعاهایی مطرح کرد، ولی ما نپذیرفتیم چون این جرم زوایایی داشته که شامل حال این فرد نمی‌شد به همین دلیل نپذیرفتیم.

وی با تاکید بر ادامه تحقیقات برای شناسایی متهم، افزود: آن‌زمان به رئیس وقت جرایم جنایی آگاهی ناجا، ماموریت دادم به این موضوع رسیدگی کند و همچنین واحدی از تهران را به اصفهان فرستاده بودیم. این واحد در منطقه حضور داشت. چون تمام کشور روی این موضوع حساس شده بود، مرتکب این جرم، اقدام مجرمانه دیگری انجام نداد. ما تقریبا تا یک قدمی این فرد رسیده بودیم و در اسیدپاشی آخر با فاصله کمی به محل رسیدیم و حدود یکی دو دقیقه با مجرم در صحنه جرم فاصله داشتیم. ما محل دقیق او را نمی‌دانستیم، اما جغرافیای جرم را پیش‌بینی کرده بودیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره علت دستگیر نشدن متهم پس از سه سال گفت: قطعا اگر فضای آرامی بود و مجرم احساس خطر نمی‌کرد، احتمال دستگیری‌اش بالا می‌رفت و بیرون می‌آمد و ما می‌توانستیم دستگیرش کنیم. برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم و جغرافیای جرم و ساعت‌هایی که مجرم کار خودش را انجام داده بود برای ما معلوم بود و پیش‌بینی می‌کردیم که دستگیرش می‌کنیم، اما متاسفانه کمی شلوغ شد و برخی رسانه‌ها جلوجلو حکم اعدام برای مجرم صادر کردند و فضا طوری شد که متهم دیگر بیرون نیامد و به عبارتی صحنه را ترک کرد. حتی ما فردی را که مبادرت به آتش زدن منازل در اصفهان کرده یا با چاقو به پشت سر خانم‌ها زده بود، دستگیر کردیم اما متوجه شدیم او اصفهانی نبود و صبح‌ها از استانی دیگر می‌آمد.

مهر 93، چند زن در اصفهان مورد اسیدپاشی قرار گرفتند که تعدادی از آنها علاوه بر آسیب شدید در نواحی مختلف بدن، بخشی از بینایی خود را هم از دست دادند. با گذشت سه سال از حادثه، یکی از قربانیان ازدواج کرد و دیگری مراحل درمانش را در خارج از کشور سپری می‌کند با وجود این، هنوز متهم پرونده دستگیر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها