پیروزی شیرین و شش امتیازی شدن پرسپولیس در تبریز یک طرف و بازگشت همراه با گل کمال کامیابی نیا به میدان یک طرف؛ یکی از ستون‌های اصلی موفقیت تیم برانکو که گاهی اوقات نبودش کمر پرسپولیس را شکسته است!
کد خبر: ۱۰۵۸۷۵۴

دو، سه فصل قدرت نمایی پرسپولیس در سطح اول فوتبال ایران حاصل هماهنگی تکه‌های پازلی است که نقش بعضی از این تکه‌ها حیاتی و غیرقابل جایگزین است؛ مثل کمال کامیابی نیا. هافبک تدافعی جوانی که با روندی که در پیش گرفته هیچ بعید نیست پیراهن اصلی تیم ملی را هم تصاحب کند. این هافبک جنگنده و موثر علاوه بر این‌که در روزهایی مثل بازی هفته دوم برابر تراکتورسازی جور مهاجمان گل نزن را می‌کشد، همواره نقش او در مستحکم کردن کمربند میانی سرخ‌ها بر کارشناسان پوشیده نبوده است. اوج نقش این بازیکن در دربی گذشته نمایان شد، جایی که کمال نبود و پرسپولیس میانه میدان را به هافبک‌های جوان آبی تقدیم کرد و در نهایت آنچنان که همه می‌دانند، کمرش شکست و حباب غرورش نیز !

این بازیکن اواخر فصل گذشته را به‌دلیل آسیب‌دیدگی و عمل جراحی کتف از دست داد. او تا پیش از این‌که در دیدار با تراکتورسازی به میدان بیاید، تراکتورسازان میانه میدان را از آن خود کرده بودند، همان‌طور که خط دفاعی پرسپولیس نیز در غیاب یکی دیگر از ستاره‌های غیرقابل جانشین این تیم یعنی کاپیتان سیدجلال حسینی بارها و بارها متزلزل نشان داد. با این همه کامیابی‌نیا در حالی در دقیقه 65 بازی به میدان فرستاده شد تا میانه میدان را مستحکم کند که سه دقیقه بعد از ورود به بازی، گل دوم و پیروزی بخش پرسپولیس را وارد دروازه تراکتورسازی کرد تا در یک بازی خارج از خانه، حساس و سنتی پرسپولیس را کامیاب کند ! آن هم در روزی که تراکتورسازی پا به پای پرسپولیس دوید و شایستگی پیروزی در این مسابقه را داشت.

تیم برانکو با کسب دومین پیروزی پیاپی انتظارات را برآورده کرد و نشان داد همچنان روی نوار موفقیت گام برداشته و نقش قهرمانانه خود را حفظ کرده است.

بازی چشم نواز تراکتورسازان

همان طور که اشاره شد با وجود اینکه پرسپولیس در این دیدار به سه امتیاز ارزشمند دست یافت ، اما نباید از نظر دور داشت که تراکتورسازی هم بازی فوق العاده ای به نمایش گذاشت. تیم یحیی گل محمدی در حالی به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات به زحمت توانست شماری از بازیکنان فعلی را هم راضی به تمدید قرارداد کند که در جدال با بزرگ هفته نه تنها چهره یک تیم معمولی و بازنده را نداشت که اگر کمی خوش شانس بود پرسپولیس را با انبوه ستارگانش شکست می داد. تیم یحیی گل محمدی در همه خطوط بازی چشم نوازی را به نمایش می گذارد و مطمئنا چنانچه در ادامه فصل بتواند از بازیکنان جوان خود در ترکیب اصلی بهره ببرد چه بسا با معرفی پدیده ای هایی قابل اتکاء به فوتبال ایران یک فصل باشکوه را رقم بزند و در کنار آن همچنان خود را به عنوان یکی از تیم های بالای جدولی و حتی مدعی مطرح کند.

شکست تلخ سپید رود بعد از 43 بازی

شب آغازین هفته دوم لیگ برتر اما نتایج در خور توجه دیگری نیز به همراه داشت، جایی که سپیدرود رشت تیم محبوب اهالی شهر باران پذیرای سیاه‌جامگان مشهد بود و در عین ناباوری دومین شکست پیاپی فصل را پذیرفت تا علی نظرمحمدی و تیمش بدانند اینجا لیگ برتر است و برای جنگیدن باید تجارب بیشتری کسب کنند. تلخی این شکست از آن جهت دو چندان بود که سپیدرود در 42 بازی پیاپی قبلی در این ورزشگاه در جریان رقابت‌های لیگ یک و لیگ دو، مقابل هیچ حریفی شکست نخورده بود و با این باخت ترمز این رکورد کم نظیر کشیده شد؛ چرا که بازی را 2 بر یک به شاگردان اکبر میثاقیان واگذار کرد.

سپیدرود پس از 25 سال دوباره در سطح نخست فوتبال ایران میزبان بود تا این آمار و ارقام حسابی کام طرفداران این تیم را تلخ کند.

سایپا روی ریل

در دیگر بازی‌های پنجشنبه در حالی که فولاد خوزستان و نفت تهران به تساوی یک بر یک رضایت دادند که با این نتیجه فولادی‌ها نشان دادند بسان فصل قبل همچنان شرایط کج دار و مریزی را تجربه می‌کنند و با این که دیگر خبری از ساسان انصاری هم در این تیم نیست، باید دید در ادامه بازی‌ها چه خواهند کرد؟! این در حالی است که نارنجی‌پوشان سایپا گرچه فصل کابوس واری را پشت سر گذاشته بودند و به زحمت در لیگ برتر ماندند، در لیگ هفدهم با تیم جوان علی دایی حرف‌هایی برای گفتن دارد. این تیم که هفته نخست سپاهان مدعی را در اصفهان متوقف کرده بود در هفته دوم نیز تیم خوب صنعت نفت آبادان را 3 بر 2 شکست داد تا این امید در دل سایپایی‌ها ایجاد شود که تیمشان به ریل بازگشته و دیگر قرار نیست یک فصل تمام را در قعر جدول سر کنند و دست آخر به زحمت در لیگ برتر بمانند!

نتایج شب نخست هفته دوم لیگ برتر

تراکتورسازی یک ـ پرسپولیس 2

گل‌ها: منشا (15) و کمال کامیابی‌نیا (67) پرسپولیس / فرزاد حاتمی (40) تراکتورسازی

سپید رود یک ـ سیاه‌جامگان 2

گل‌ها: کیوان امرایی (14)، پیام ملکیان (79) سیاه‌جامگان / سهیل حق‌شناس (82 ـ پنالتی) برای سپیدرود

فولاد خوزستان یک‌ ـ نفت تهران یک

گل‌ها: یوسف کی شمس دقیقه 79 برای فولاد و عیسی آل‌کثیر دقیقه 84 برای نفت

سایپا 3 ـ صنعت نفت‌ آبادان 2

گل‌ها: حامد شیری (19) و علی قلی‌زاده (40)، محمد سلیمانی (93) سایپا / حسین بغلانی (33) و لوسیانو پریرا (67) برای نفت آبادان

گل‌محمدی: گل‌های بچگانه خوردیم

سرمربی تراکتورسازی تبریز تاکید کرد، تیمش شایسته کسب امتیاز مقابل پرسپولیس بوده است.

یحیی گل‌محمدی پس از پایان دیدار تراکتورسازی مقابل پرسپولیس اظهار کرد: متاسفانه گل‌هایی بچگانه خوردیم، دو گل ساده. از آن طرف، فرصت‌های خوبی برای جبران داشتیم، اما نتوانستیم استفاده کنیم. شرایط بازی طوری پیش رفت که می‌توانستیم برنده باشیم.

گل‌محمدی درباره نقاط ضعف تیمش و این‌که چقدر طول می‌کشد بازیکنان جوان در اسکلت اصلی تیم قرار بگیرند، گفت: مسئولیت شکست برعهده من است. امیدوارم در آینده بازیکنان جوان بتوانند بازی خوبی انجام داده و تیم بهتری شویم. ما نیاز به بازی‌های بیشتر داریم. شاید پنج شش هفته نیاز به زمان داشته باشیم.گل‌محمدی در واکنش به طرح این موضوع که تیمش تحت‌تأثیر پرسپولیس قرار گرفته بود، گفت: همان‌طور که گفتم به بازی‌های بیشتری نیاز است تا بازیکنان ما تجربه کسب کنند. اگر قرار به انتقاد است، باید از من انتقاد کنید. باید به بازیکنان جوان فرصت بدهید. الان نیاز به همدلی است.

برانکو: از طارمی راضی هستم

برانکو ایوانکوویچ گفت: این مسابقه یک دربی واقعی در فضای عالی فوتبالی بود. به بازیکنانم تبریک می‌گویم، به خاطر بردی که استحقاق آن را داشتند.

سرمربی پرسپولیس درباره تعویض‌هایش تصریح کرد: کمال بازیکن فیکس ماست، اما عمل جراحی کرده و دوره نقاهت را پشت سر می‌گذارد. رفته‌رفته کیفیت این بازیکن بهتر هم خواهد شد. سیامک نعمتی هم بازیکنی است که تجربه‌هایی دارد و طبیعی است باید به او بیشتر فرصت دهیم. شایان مصلح این بدشانسی را دارد که کاپیتان ما در پست او بازی می‌کند.

برانکو همچنین خاطرنشان کرد: تراکتورسازی از بازیکنان جوانش به خوبی استفاده می‌کند. بازیکنانی چون مهدی کیانی، فرزاد حاتمی، محمد نوری و ایرانپوریان هم خوب هستند.

وی درخصوص عملکرد مهدی طارمی گفت: او هنوز آماده نیست، درست هم نیست انتظار زیادی از او داشته باشیم، اما من از او راضی هستم.

علی دایی (سرمربی سایپا): هر کس که فوتبال را بفهمد حتی اگر داور هم نباشد می‌فهمد که داوری امروز بیشتر به نفع حریف سوت زد تا ما. بچه‌های من در نیمه دوم خوب بازی کردند، اما خیلی از موقعیت‌ها را هم از دست دادند. سایپا به زمان نیاز دارد، چون بازیکنان من بازی به بازی بهتر و رفته به رفته آماده‌تر می‌شوند.

فراز کمالوند (صنعت نفت آبادان): اگر من کنار زمین فحاشی نمی‌کنم به خاطر این است که علاقه‌مند هستم قانون رعایت شود و اگر مهدوی (داور بازی) باز هم اشتباه سوت زده است باید جواب اشتباهاتش را بدهد. صنعت‌نفت در سالیان گذشته به صورت آسانسوری در لیگ برتر و لیگ یک حضور داشته است و امسال هدف من این است که رتبه تک رقمی کسب کند و سال آینده نیز در جایگاه‌های بالاتری قرار بگیرد.

اکبر میثاقیان ( سرمربی سیاه‌جامگان): سپیدرود روی ضربات ایستگاهی و توپ‌های بلند بهتر از ما بود. با بازیکنانم هم دعوا کردم که چرا موقعیت‌ها را تبدیل به گل نمی‌کنند. باخت در این بازی به ما نزدیک بود، چون یک گل اصلا فاصله مناسبی نیست. خوشبختانه در نیمه دوم گل دوم را هم زدیم و پیروز شدیم.

علی‌نظر محمدی (سرمربی سپیدرود): همه بازیکنان سپیدرود در این بازی بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند. در هفته‌های اول بازیکنان ما کمی با اشتباه ظاهر شدند اما سپیدرود واقعی را از هفته هفتم خواهید دید. مدیریت باشگاه باید سیاستی را در پیش بگیرد که فشارهای ناشی از صعود مقتدرانه به
لیگ برتر از روی تیم برداشته شود.

سیروس پورموسوی (سرمربی خوزستان): قبل از بازی اول چهار و قبل از این بازی سه بازیکن را از دست دادیم. ما کار سختی داشتیم، اما تیم را آماده کردیم. در نیمه دوم خوب بازی کردیم. متاسفانه باز هم روی یک حادثه دروازه‌مان باز شد. می‌خواستیم به هواداران‌مان عیدی بدهیم، اما نشد. خیلی از بازیکنان من اولین بارشان بود که در لیگ برتر بازی می‌کردند.

حمید درخشان (سرمربی نفت تهران): امروز هم با کمبود مهره مواجه بودیم و فقط دو دفاع وسط و یک هافبک روی نیمکت داشتیم که مجبور شدیم یکی از تعویض‌هایمان را به دفاع وسط اختصاص دهیم. شرایط خیلی سخت است اما امیدواریم که در آینده نزدیک مشکلاتمان حل شود و بتوانیم از بازیکنان بیشتری استفاده کنیم.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها