با نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست‌جمهوری، زمینه‌های لازم برای برگزاری این دو مراسم در حال آماده‌سازی است.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۷۹

بر همین اساس، دیروز دبیر هیات دولت از تعطیلی شهر تهران در روز شنبه خبر داد و گفت: به منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، تمامی دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی (غیر از اورژانس و نهاد‌های امدادی) در روز شنبه چهاردهم مرداد 1396 در شهر تهران تعطیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محسن حاجی‌میرزایی اعلام کرد با توجه به شرکت گسترده هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، تعطیلی روز شنبه به منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت و آمد هیات‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی صورت گرفته است.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور روز شنبه از ساعت 17 تا 20 در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور هم روز پنجشنبه در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این مراسم صبح روز پنجشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوا و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

جلسه فوق‌العاده شورای امنیت برای مراسم تحلیف

از آنجا که سطح مقامات شرکت‌کننده در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری بالاست، بعدازظهر دیروز هم جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور در ارتباط با این مراسم برگزار شد. حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور در نشست معاونان امنیتی استانداری‌ها با معاونان هماهنگ‌کننده فرماندهان انتظامی استان‌ها ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همه اقدامات برای تامین امنیت مراسم تحلیف پیش‌بینی شده و نیروهای امنیتی و انتظامی با مسئولیت قرارگاه ثارالله فضا را برای این مراسم آماده می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: محیط امنیتی مجلس هم همزمان با این مراسم از سطح حساس به سطح حیاتی تبدیل خواهد شد.

معاون امنیتی وزیر کشور، امنیت امروز کشور را مرهون همکاری، هوشیاری و مشارکت مردم دانست و افزود: اگر این هوشیاری مردم نبود شاید امروز شرایط امنیتی کشور آن هم در منطقه ما به این صورت بالا نبود. وی اضافه کرد: مردم ایران نسبت به امنیتشان بسیار حساس هستند که این ظرفیت بزرگی برای مشارکت در ارتقای امنیت است. ذوالفقاری تاکید کرد: احساس مسئولیت مردم نشان می‌دهد که ما باید این ظرفیت را ساماندهی کنیم و بر همین اساس با تاکید رهبر معظم انقلاب طرحی با هماهنگی وزارت کشور و ناجا تهیه شده تا مشارکت مردم در ارتقای امنیت در ابعاد گوناگون به صورت هدفمند ساماندهی شود.

بازنگری حفاظت از اماکن و تاسیسات کشور

معاون امنیتی وزارت کشور از بازنگری طرح حفاظت از اماکن و تاسیسات کشور خبر داد.

ذوالفقاری افزود: در طول همین فاصله طرح حفاظت از اماکن و تاسیسات کشور بازنگری و در شورای امنیت کشور تصویب و برای شورای‌عالی امنیت ملی فرستاده شد که با سرعت در مسیر تصویب و ارسال به مجلس قرار بگیرد.

معاون امنیتی وزارت کشور همچنین درباره اقدامات انجام شده برای تقویت مرزهای کشور، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی شده تا همه مناطق مرزی به کنترل در آیند که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. سطح امکانات تصویب شده در دولت هم در حال افزایش است. در سال جاری 188 میلیارد تومان اعتبار برای مرزها تصویب شده که امیدواریم تخصیص آن هم انجام شود. طبق آخرین اطلاعات ما قرار است در روزهای آینده 30 میلیارد تومان از اعتبارات سال جاری تخصیص داده شود و 90 میلیارد تومان هم براساس اسناد خزانه قرار است که واگذار شود تا طرح‌های کنترل مرزی با سرعت بیشتری انجام شود.

حضور هیات‌های بیش از 100کشور در مراسم تحلیف

در همین حال علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یادداشتی درباره مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، استقبال مقامات برجسته و هیات‌های کشورهای جهان برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور را بی‌سابقه و گسترده خواند و نوشت: تاکنون حضور هیات‌های بیش از صد کشور در سطوح مختلف در این نشست قطعی و هماهنگ شده است. وی حضور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مراسم را بیانگر عزم آن اتحادیه در حفظ و تقویت مناسبات برجامی و فرابرجامی با ایران دانسته و افزوده است: کشورهای 1+5 با هیات‌هایی از روسیه در سطح معاون رییس‌جمهور، فرانسه و آلمان در سطح وزیر مشاور در امور خارجه، انگلستان معاون وزیر خارجه و چین در سطح معاون نخست وزیر در این مراسم حضور خواهند داشت.

رحیمی نوشته است: از مقامات عالی‌رتبه تا کنون حضور هفت رییس جمهور و 18 رییس مجلس در مراسم تحلیف رییس‌جمهور قطعی شده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: از سازمان‌های مهم بین المللی، حضور دبیران کل گروه دی8 و آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل ) و سازمان‌های بین‌المجالس اسلامی و آسیایی (APA) قطعی شده است. وی از تشکیل ستاد تشریفات این مراسم در وزارت امور خارجه با حضور مدیران کل تشریفات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی خبر داده و نوشته است: بمنظور اطمینان خاطر از روند امور میزبانی، دکتر ظریف بهمراه معاونین بازدیدی از محل اجلاس و تشریفات بعمل آوردند. رحیمی افزوده است: به رغم برگزاری اجلاسهای متعدد مهم و ویژه بین‌المللی در ایران، این نشست بلحاظ حضور کمی و کیفی مقامات خارجی بی‌سابقه ترین مراسم تحلیف در تاریخ ایران بشمار می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها