طرح رفع تصرف اراضی ملی منطقه کهمان که لقب بهشت لرستان را یدک می‌کشد، توسط دستگاه قضایی لرستان به‌طورجدی در دستور کار قرارگرفته تا این منطقه گردشگری نفسی تازه کند.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵۲

به گزارش مهر، سراب و چشمه زلال کهمان در فاصله تقریبا 15 کیلومتری شمال الشتر از کوه گرین سرچشمه گرفته و در مسیر خود به سمت الشتر درختان گردو با عمر برخی 500 سال و قطر چند متر و محصول صدها تنی گردو، گلابی، آلو، انجیر، زالزالک و بلوط را سیراب می‌کند و به رودخانه کهمان مبدل می‌شود.

این در حالی است که بهشت زیبای لرستان از سوی افرادی مورد تصرف قرار گرفت و آنها با فنس‌کشی و دیوارچینی در اراضی منابع طبیعی، این منطقه را به تصرف خود درآورده بودند. این موضوع موجب ورود جدی دستگاه قضایی لرستان به این موضوع شد تا با یک اقدام ضربتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مانند امور آب و منابع طبیعی جلوی این تصرف‌ها را بگیرد.

رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان سلسله اظهار کرد: یکی از اهداف این جلسه، آزادسازی حریم رودخانه کهمان بود.

وی با بیان این که مرحله اول آزادسازی حریم رودخانه کهمان به طول هفت کیلومتر از ابتدای پل گریران تا 500 متر بالاتر از بند انحرافی کهمان اجرایی شده است، گفت: مرحله دوم این آزادسازی از 5ط00 متری بند انحرافی کهمان تا پل خر کن عملیاتی شده است.

وی با بیان این که مرحله سوم آزادسازی حریم رودخانه کهمان از دست متصرفان به طول پنج کیلومتر از ابتدای پل خر کن تا سراب خاصان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این بخش از رودخانه نیز بزودی با حکم دادستان آزادسازی خواهد شد.

جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان نیز اظهار کرد: به زودی مرحله سوم طرح آزادسازی حریم رودخانه کهمان از دست متخلفان عملیاتی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها