آرسنال جانشین تیری آنری را پیدا کرد

لاکازت، در مسیر کانتونا یا سیسه؟

خبر انتقال الکساندر لاکازت، مهاجم 29ساله لیون به آرسنال بزودی در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا لیگ برتر انگلیس بار دیگر یک تمام عیار را به خود ببیند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۲۹

لاکازت را در واقع باید به لیست مهاجمان فرانسوی اضافه کرد که در سال‌های گذشته به لیگ برتر آمدند. برخی از آنها چنان در لیگ برتر درخشیدند که به اسطوره و چهره‌ای سرشناس در باشگاه خود تبدیل شده و برخی نیز با شکست و ناکامی لیگ جزیره را ترک کردند.

در زمان اسم آوردن از مهاجمان فرانسوی لیگ برتر بی‌شک اولین بازیکنی که به ذهن می‌آید، اریک کانتونا است. حضور پنج ساله او در منچستر یونایتد در فاصله سال‌های 1992 تا 1995 به قدری درخشان بود که بسیاری او را یکی از پنج اسطوره شیاطین سرخ می‌دانند. یونایتدها در زمان بازی کانتونا، چهار قهرمانی لیگ جزیره و دو قهرمانی جام حذفی را به دست آوردند. بهترین سال فوتبالی او در انگلیس 94-93 بود که توانست در 49 بازی 25 گل به ثمر برساند و در همان سال به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ معرفی شود. اعلام بازنشستگی او در 30 سالگی و در اوج آمادگی، منچستر و طرفدارانش را با شوک بزرگی رو به رو کرد زیرا همه به خوبی می‌دانستند که بازیکنی همچون «امپراتور اریک» کمتر در دنیای فوتبال وجود دارد.

تیری آنری بازیکن فرانسوی دیگری است که نمی‌توان براحتی از اسم او در این لیست گذشت. او در سال 1999 با مبلغی نزدیک به 11 میلیون پوند از یوونتوس به آرسنال آمد و در همان سال نخست توانست با قدرت بالایی گلزنی خود، به مهره‌ای تاثیرگذار در ترکیب توپچی‌ها تبدیل شود. البته در این میان نمی‌توان منکر نقش آرسن ونگر، سرمربی آرسنال در موفقیت آنری بود زیرا او تنها بعد از چند ماه پست او را تغییر و از هافبک به خط حمله منتقل کرد. آرسنال در زمان حضور او یک قهرمانی لیگ جزیره و دو قهرمانی جام حذفی را به دست آورد. او همچنین با زدن 175 گل توانست یان رایت، اسطوره افسانه‌ای آرسنال را پشت سر گذاشته و به‌عنوان بهترین گلزن تمام ادوار تاریخ این باشگاه را به‌دست آورد و طرفداران لقب «شکست‌ناپذیر» را به او دادند. او سال 2007 لندن را ترک کرد و پنج سال بعد برای مدت دو ماه به‌صورت قرضی بازگشت تا فوتبالش را در همین باشگاه به اتمام برساند.

در نقطه مقابل و در لیست ناکامان فرانسوی باید نام جبرئیل سیسه را نوشت. سال 2004 که او با مبلغ 14 میلیون از اوسر فرانسه به لیورپول پیوست، بسیاری انتظار داشتند او موفقیت‌هایش را آنفیلد هم تکرار کند زیرا سیسه در آن تیم فرانسوی توانسته بود در 128 بازی 70 گل به ثمر رساند.

جرارد هولیه نیز امیدوار بود با داشتن چنین مهاجمی، بعد از سال‌ها جام قهرمانی برای لیورپول بیاورد. سال اول حضور سیسه در لیورپول خوشایند بود و او موفق به زدن 20 گل شد، اما با آمدن رافا بنیتس اوضاع برای این مهاجم فرانسوی به کلی تغییر کرد. شکسته شدن مچ پای او در فصل بعد و تنها پس از 19 بازی موجب شد تا سیسه دیگر نتواند آن بازیکن موفق باشد و در ادامه روی نوار ناکامی بود تا این‌که به صورت قرضی به مارسی پیوست.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها