مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان این که وزارت راه و شهرسازی با توافقات انجام شده با سازمان اوقاف برای حاشیه‌نشین‌های واجد شرایط شهر مشهد، سند مالکیت زمین می‌گیرد، گفت: قرار بر این است که اراضی متعلق به سازمان اوقاف در منطقه حاشیه شهر با اراضی دارای ارزش افزوده تهاتر شود و سند مالکیت به حاشیه‌نشین‌ها واگذار کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۹۰

محمد سعید ایزدی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این که توافقی که با سازمان اوقاف انجام شده براساس اصل تبدیل به احسن رقبات وقفی است که رهبر معظم انقلاب هم تاکیدی ویژه بر آن داشتند، ادامه داد: در تلاش هستیم از یک سو اوقاف در این کار مشترک، رقبات خود را تبدیل به احسن کند و از سوی دیگر مشکلات و موانع مالکیتی که برای ساکنان این اراضی وجود دارد، رفع شود. وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 هکتار اراضی سکونتگاه‌های غیررسمی مشهد متعلق به آستان قدس رضوی است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان این که دستورالعملی در وزارت راه و شهرسازی تنظیم کرده‌ایم و بر اساس آن دستورالعمل، ساکنان این اراضی با رعایت این دستورالعمل می‌توانند تقاضای سند ملکی کنند، افزود: این دستورالعمل و توافقی که اخیرا با سازمان اوقاف انجام شد به واگذاری اراضی در مالکیت سازمان اوقاف تعمیم پیدا می‌کند.

ایزدی گفت: در تلاش هستیم با توافقات انجام شده با سازمان اوقاف بتوانیم با همان روال وزارت راه و شهرسازی به ساکنان پهنه‌های حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی سند ارائه کنیم. همچنین سازمان اوقاف را هم متقاعد کنیم این رویه و روال را دنبال کند یا این که سازمان اوقاف اراضی خود در حاشیه شهرها را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کند.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان اوقاف ما به ازای واگذاری این اراضی چه منافعی خواهد داشت، تصریح کرد: در واقع این واگذاری همان اجرای اصل تبدیل به احسن رقبات وقفی است.ایزدی تاکید کرد: بخشی از اراضی حاشیه‌ای شهر مشهد متعلق به اراضی ملی، منابع طبیعی، آستان قدس و سازمان اوقاف است، اما طبق تاکید وزیر راه و شهرسازی اصرار ما بر این است که حاشیه‌نشین‌ها را با رعایت دستورالعمل‌های موجود از حاشیه به متن منتقل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها