29 اردیبهشت؛

روز تاریخی ایران با 2 قهرمانی در جام ملتها

روز 29 اردیبهشت ، یکی از مهم ترین و بهترین وخاطره انگیز ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران بوده است .در این روز فوتبال ایران در مسابقات فوتبال جام ملتهای 1968 و1972 به عنوان قهرمانی رسیده است .
کد خبر: ۱۰۳۲۴۰۱
روز تاریخی ایران با 2 قهرمانی در جام ملتها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه، در روز 29 اردیبهشت سال 1347 تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات دوره ای جام ملتها در روز آخر در حالی که قهرمانی برایش با یک تساوی مسجل می شد، 2-1برنده وعنوان قهرمانی را به دست آورد.

در روز 29 اردیبهشت سال 1351 هم ایران بار دیگر قهرمان جام ملتها شد .تیم ملی فوتبال ما برابر تیم ملی فوتبال کره جنوبی در وقت اضافه 2-1برنده شد و قهرمانی را برای بار دوم به دست آورد .

ایران با ترکیب ناصر حجازی ، ابراهیم آشتیانی، مجید حلوایی، اکبر کارگر جم، مصطفی عرب، جواد قراب، علی جباری، پرویز قلیچ خانی، همایون بهزادی، حسین کلانی و غلامحسین مظلومی به میدان آمد، ابتدای نیمه دوم با گل جباری برای ایران به قهرمانی امیدوارمان کرد اما کره در دقیقه 65 گل مساوی را زد .

ایران سراسیمه برای بردن 2 تعویض کرد .ابتدا در دقیقه 76 مهدی مناجاتی جای جباری را گرفت ویک دقیقه بعد ایرانپاک به جای مظلومی به میدان آمد .بازی 1-1 تمام شد.در وقت اضافه اما حسین کلانی گل دوم ایران را زد .این گل ایران را قهرمان وکلانی را با 5 گل آقای گل مسابقات کرد .


در این بازی پروین وکاشانی 2بازیکن برتر فوتبال ما به علت مصدومیت غایب بودند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها