وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال جدا کردن نظام حقوقی معلمان از کارمندان هستیم که این طرح به مجلس ارائه شده است.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۱۱
ارائه طرح جدا کردن نظام حقوقی معلمان از کارمندان به مجلس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان که در سالن کوثر برگزار شد با تأکید بر اینکه معلم را باید در همه مراحل تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرا مورد توجه قرار دهیم، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که نمی‌توان خارج از برنامه‌ریزی درسی مهارت‌ها را در دانش‌آموزان تقویت کنیم و از این رو معلمان باید به گونه‌ای عمل کنند که دانش آموزان را به تفکر وادار کنند.

وی افزود: شکل رقابت در بین دانش‌آموزان نباید به گونه‌ای باشد که حالت توطئه و تخریب داشته باشد چرا که در آینده این آسیب، گریبانگیر جامعه خواهد شد.

احمدی دانش‌ آشتیانی با اشاره به اینکه مسیر توسعه کشور باید از مدارس آغاز شود، ادامه داد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که دانش‌آموزان ممکن است موضوعات آموزشی را از مبادی مختلف دریافت کنند و در این بین، مدرسه باید به نقش هدایتگری خود توجه داشته باشد تا دانش آموزان یاد بگیرند که اخلاق‌مداری بهترین ابزار برای بزرگ شدن است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چنانچه دانش‌آموزان درست تربیت شوند می‌توان به نقدپذیر شدن جامعه امیدوار بود، ابراز داشت: زیربنای توسعه در کشور توسعه فرهنگی است و چنانچه این اتفاقات بیفتد کیفیت زندگی مردم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه معلمان جامعه آینده را می سازند، افزود: این موضوع در دوران ابتدایی از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

دانش‌ آشتیانی با اشاره به برنامه‌های در دستور کار آموزش و پرورش در سال جاری گفت: مقابله با تمرکزگرایی در ستاد آموزش و پرورش از جمله این برنامه هاست که در این راستا اختیار واگذاری خدمات در خصوص ساماندهی نیرو، مراکز و خدمات آموزشی را به شورای عالی آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر فرم گزینش معلمان کشور اظهار داشت: در این فرم خوداظهاری معلمان صورت گرفته و همه اتفاقات در خود مدارس شکل می گیرد.

وی ادامه داد: به دنبال جدا کردن نظام حقوقی معلمان از کارمندان آموزش و پرورش هستیم که این طرح به مجلس ارائه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها