هادی کاظمی بازیگر سریال تلویزیونی «علی‌البدل»، روستاهای ایران را گنج‌های ناشناخته گردشگری توصیف کرد که سریال‌های تلویزیونی قابلیت معرفی و بهره‌برداری از آنها را دارند.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۲۶

این بازیگر که او را در نقش «خرم» در سریال علی‌البدل دیده‌ایم، درباره تصویربرداری این سریال در روستاهای همدان به ایرنا گفت: برای بازی در این سریال به‌مدت سه ماه و نیم در روستاهای مختلف شهرستان همدان ساکن بودیم. روستاهای ورکانه، اشتران، سیمین و شِوِرین اصلی‌ترین لوکیشن‌های این سریال هستند و از مجموعه آنها تصویر یک روستای خیالی ایجاد شده است.

وی درباره تاثیر روستا و روستاییان در شکل‌گیری فضای این سریال گفت: این چهار روستا فضای بسیار زیبا و جذابی داشتند. حضور ما در این روستاها و معاشرت با مردمانشان حس نزدیکی ما را به فضای سناریو و آنچه مدنظر کارگردان بود، بیشتر می‌کرد.

کاظمی درباره این روستاها و ویژگی‌ آنها افزود: ورکانه روستایی قدیمی است که بخش‌های زیادی از سریال در آن تصویربرداری شد و روستایی که خانه خان‌ها در آنجا واقع بود، روستای اشتران است. این روستاها قدمت زیادی دارند و از فضایی بکر و ویژه‌ برخوردارند که در تولید آثار نمایشی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: چیزی که در ایام اقامتم در این روستاها متوجه شدم این بود که مستندهایی درباره این روستا ساخته شده و توریست‌های خارجی سال‌ها قبل از جاذبه‌های آن دیدن کرده‌اند اما حیف که هنوز مردم خودمان آنها را نمی‌شناسند. حیف است چنین میراث فرهنگی ارزشمندی ناشناخته باشد.

این بازیگر اظهار خرسندی کرد: سریال «علی‌البدل» این جغرافیا را به مردم شناسانده و از این بستر زیبا هم به نفع خود روستا و هم به نفع سریال بهره گرفته است اما این کار وظیفه سینما و فیلم نیست. باید نهادهای ذیربط اقداماتی مؤثر در این زمینه داشته باشند تا چنین گنجینه‌هایی به مردم شناسانده شود.

بازیگر سریال «علی‌البدل» در نهایت صحبت‌هایش را با حسرت از باقی نماندن یک قلعه به‌پایان برد و گفت: در روستای اشتران، قلعه عظیم و عجیبی وجود دارد که متأسفانه حفظ نشده است. اسکلت بنا حفظ شده و می‌شود از بیرون قلعه بزرگ را دید اما فقط یک مخروبه از آن باقی مانده، درحالی‌که از اهالی خانه‌های خان‌زاده‌های روستا شنیدیم که این قلعه روزگاری نه‌چندان دور معماری داخلی شگفت‌انگیز و عجیبی داشته و حتی تالار آینه‌ای در آن بوده که متأسفانه امروز جز اسکلتی از آن به‌جا نمانده است.

سریال «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده و پخش آن در ایام نوروز از شبکه یک آغاز شده است.

آخرین قسمت این سریال فردا سه‌شنبه (15 فروردین‌) ساعت 22 از شبکه یک به نمایش در می‌آید و پشت صحنه آن نیز چهارشنبه پخش می‌شود.

مهدی هاشمی، مهدی فخیم‌زاده، احمد مهرانفر، حسین محب‌اهری، هادی کاظمی، هومن حاجی‌عبداللهی، محمود جعفری، عزت‌الله رمضانی‌فر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، آرزو نبوت، میثم چگینی و محسن تنابنده از جمله بازیگرانی هستند که در سریال «علی‌البدل» ایفای نقش می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها