انگار همین دیروز بود که سرگرم ویژه‌نامه عید سال گذشته بودیم، امسال هم در یک چشم بر هم زدن گذشت و اکنون که این یادداشت را می‌نویسم مشغول آماده کردن ویژه‌نامه دیگری هستیم. در این شماره سعی کردیم هم به اتفاقات فناورانه مهم سالی که به پایان می‌رسد، بپردازیم و هم رویدادهای این حوزه در سال آینده را پیش‌بینی کنیم. از طرف دیگر صفحات ویژه‌ای برای تعطیلات نوروز داریم تا در روزهای تعطیل بتوانید از بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی یا کنسولی، نرم‌افزارهای ویژه خانه‌تکانی رایانه و موبایل، ترفندهای ویژه و … بهره ببرید.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۰۴

اما روزهای پایانی سال با چند اتفاق مهم در حوزه تاکسیرانی آنلاین همراه بود؛ اتفاقاتی که ترجیح می‌دهیم آنها را به فال نیک بگیریم. امسال دو استارت‌آپ‌ مبتنی بر خدمات تاکسیرانی آنلاین در اوج بودند و توانستند کاربران زیادی جذب کنند. اما شیوه کار آنها باعث کساد شدن تاکسیرانی سنتی شد و همین مساله اعتراضاتی را در پی داشت.

در گزارشی که در کلیک 604 با تیتر «سنت و مدرنیته در حصار صفر و یک» چاپ کردیم، راه‌حل را در تعادل میان کسب‌وکارهای سنتی و مدرن، وضع قوانین شفاف و در جهت منافع عمومی در حوزه‌های تقسیم بازار و جلوگیری از انحصار عنوان کردیم. حال خبرهایی به گوش می‌رسد که اگر اصولی و بدون انحصار پیش رود می‌تواند در نهایت به نفع مشتریان و رانندگان تمام شود.

چند روز پیش معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت تاکسی فرودگاه و 133 در شیراز به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز می‌شود. او تاکید کرده این سیستم فقط برای کسر کرایه نیست و شامل امکانات دیگری مانند کنترل، مدیریت و هدایت ناوگان نیز می‌شود و قرار است در سال آینده برای همه تاکسی‌ها استفاده شود. با این حال امیدواریم سیستمی که برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شده به سرنوشت تاکسی‌مترها دچار نشود؛ سخت‌افزارهایی که روزی رانندگان مجبور به خریدشان شدند و حالا بدون استفاده مانده‌اند.

خبر دیگر، رونمایی از یک اپلیکیشن مجوزدار درخواست تاکسی بود که توانسته مجوزهای لازم را از شهردای تهران و سازمان مدیریت تاکسیرانی دریافت کند.

این اپلیکیشن جابه‌جایی مسافر هرچند توسط مجموعه‌ای خصوصی راه‌اندازی شده، ولی براساس قراردادی که با سازمان تاکسیرانی دارد خدمات خود را روی ناوگان تاکسیرانی ارائه خواهد داد و از نوروز 96 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این به تکاپو افتادن نشان می‌دهد حذف و نادیده گرفتن تکنولوژی‌های جدید و کسب و کارهای پیشتاز جواب نمی‌دهد، بلکه باید سوار بر موج تکنولوژی شد و با ارائه خدمات بهتر، مشتریان را جذب کرد.

مائده گیوه چین - دبیر کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها