رئیس بسیج سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در آستانه سال‌نو، به تشریح برنامه‌های این مرکز برای پوشش هرچه بهتر و گسترده‌تر حضور مردم در کاروان‌های راهیان نور پرداخت و از ارتقای کیفیت تولیدات این مرکز و نیز عمق‌بخشی به محتوای آثار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۷۷

اصل تعامل و هم‌افزایی

به گزارش جام‌جم، در ابتدای این نشست که صبح روز گذشته در سالن جلسات بسیج رسانه ملی برگزار شد، علی فروغی رئیس مرکز بسیج صدا و سیما گفت: سیاست اساسی و پیش روی ما، تمرکز بر تولیدات شاخص، با کیفیت و موثر و پرهیز از آثار کمی و ضرررسان است.

وی همچنین تعامل و هم‌افزایی ویژه و نزدیک با سازمان‌های فرهنگی انقلابی همچون «اوج» را از دیگر اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: بسیج به منزله پایگاهی برای جریان مومن حوزه فرهنگ و هنر است.

فروغی علاوه بر این هم‌افزایی برون سازمانی، بر تعامل در درون سازمان هم برای تقویت جبهه بسیج ملی تاکید کرد و گفت: حرکات سازمان بسیج صدا و سیما گرچه کم‌سر و صداست، اما حرکتی شتابان است و نتایج مثبت آن در سال آینده دیده خواهد شد.

تکیه بر توان مراکز استانی

فروغی در ادامه به تشریح برنامه‌های این مرکز برای پوشش ویژه برنامه‌های راهیان نور در طول ایام نوروز پرداخت. او پرداختن به مواردی چون کاهش ارتباط‌های زنده تلویزیونی، ارتقای کیفیت آثار تولیدی، عمق‌بخشی محتوایی به آثار و نیز تمرکز بر توان مراکز استانی را در ارتباط‌های زنده به عنوان راهبردهای اصلی این دوره عنوان و بیان کرد: در طول آسیب‌شناسی برنامه‌های سال‌های گذشته به نکته مهمی رسیدیم؛ این‌که عموم برنامه‌های پخش شده در این سال‌ها موجب نوعی اشباع‌سازی در مخاطبان شده است و لذا امسال سعی داریم تولید باکیفیت و تاثیرگذاری مضاعف بر مخاطبان را به عنوان هدف اصلی مد نظر قرار دهیم و در همان برنامه‌های محدود و گزیده، مخاطبان را با محتوایی عمیق و غنی آشنا کنیم. همچنین از اهداف اصلی امسال ما، تکیه بر توان مراکز استانی است و می‌کوشیم در ارتباطات میان برنامه‌ای‌مان از ظرفیت‌های استان‌ها بهره جوییم.

توجه به فضای مجازی

فروغی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پوشش حضور مردم در کاروان‌های راهیان نور را در چند قالب برنامه‌های زنده، برنامه‌های تلویزیونی و مستند، تولیدات کوتاه و مستندهای گزارشی عنوان کرد و با اشاره به تولیدات کوتاه مرکز بسیج رسانه ملی در حوزه راهیان نور اظهار کرد: چهار قطعه نماآهنگ برای راهیان نور تدارک دیده‌ایم که صدای افرادی چون رضا صادقی، فریدون آسرایی، فرزاد فرزین و حامد زمانی را در آنها خواهیم داشت. همچنین پنج قطعه اثر موشن‌گرافیک، ده قسمت کمیک‌موشن و نیز ده قسمت ماکت از تولیدات دیگر ما هستند.

رئیس بسیج رسانه ملی ادامه داد: با توجه به این‌که 70 درصد شرکت‌کنندگان در کاروان‌های راهیان نور را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، برای آنها برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم که در قالب 15 قسمت با موضوع راهیان نور دانشجویی برای شبکه سه سیما و نیز 20 قسمت راهیان نور دانش‌آموزی برای پخش از شبکه‌های دو، قرآن و افق تدارک دیده شده و به روی آنتن خواهند رفت.

رئیس بسیج رسانه ملی در ادامه به بحث فضاهای مجازی هم اشاره کرد و با یادکردن از نرم‌افزار پیام‌رسان داخلی «سروش»، از ارائه برخی تولیدات این مرکز برای پخش و انتشار در فضاهای مجازی خبر داد.

بهارانه با رادیو بهاران

علی سیفی، مدیر شبکه رادیویی جوان و نیز رادیو بهاران هم از دیگر حاضران در این نشست بود که به توضیح و تبیین برنامه‌های این رادیو پرداخت. سیفی با موفق ارزیابی کردن فعالیت رادیو بهاران در بهار سال گذشته که اولین سال شروع به کارش هم بود، عنوان کرد: امسال هم به رسم هر ساله همه شبکه‌های رادیویی برنامه‌های ویژه‌ای را برای پوشش مراسم راهیان نور دارند. رادیو بهاران هم به مدت یک ماه از 15 اسفند تا 15 فروردین مشغول به کار خواهد بود و 24 عنوان برنامه و هشت ساعت بخش ویژه خبری را روانه آنتن خواهد کرد.

وی افزود: کوشش ما این است که برنامه‌های این رادیو عموما مدت زمان کوتاهی داشته باشند و خیلی طولانی نباشند. همچنین پخش آزمایشی رادیو تصویری این شبکه هم آغاز شده و قرار است بزودی توسط فرستنده‌ای بسیار باکیفیت به پخش سراسری برسد. سیفی همچنین از ساخت یکهزار عنوان اسلاید برای پخش تصویری این شبکه رادیویی خبر داد.

رادیو بهاران در شهرهای تهران، اهواز، ایلام و آبادان به صورت مستقیم به روی موج اف‌ام قابل دسترس بوده و شنوندگان آن در باقی استان‌ها هم می‌توانند از طریق دستگاه‌های گیرنده دیجیتال، برنامه‌های این شبکه را دریافت کنند.

انعکاس راهیان نور دریایی

در بخش پایانی این نشست، سیدجواد مرادی قائم‌مقام بسیج رسانه ملی هم از ظرفیت‌های ویژه استان‌ها برای پوشش هر چه بهتر برنامه‌های راهیان نور خبر داد و گفت: سال گذشته اقدامات خوبی را در زمینه پوشش همه‌جانبه مراسم‌های راهیان نور انجام دادیم. امسال هم صفر تا صد تولید و پخش این برنامه‌ها را به عهده همکارانمان در واحدهای استانی قرار داده‌ایم و 9 شبکه در هفت استان کار پوشش این برنامه‌ها را انجام خواهند داد.

مرادی همچنین از بحث پوشش راهیان نور در حوزه فعالیت‌های دریایی هم خبر داد و افزود: امسال شاهد اقدامات ویژه‌ای در زمینه پوشش راهیان نور در حوزه اقدامات دریایی خواهیم بود که توسط دو مرکز خلیج‌فارس و بوشهر انجام می‌شود و نیز قرار است در جشنواره بیستم تولیدات مراکز استان‌ها که شهریور برگزار می‌شود، از بهترین آثار راهیان نور به صورت ویژه‌ای تشویق صورت بگیرد.

سال 96 و شروع پخش سریال‌هایی با همکاری بسیج

علی فروغی، رئیس بسیج مرکز رسانه ملی،‌ در بخشی از صحبت‌های خود از گام گذاشتن این مرکز در وادی تولید آثار نمایشی و مجموعه‌های تلویزیونی خبر داد و گفت: در حال حاضر اثری مشترک میان مرکز بسیج و شبکه سه سیما را در مرحله تولید داریم؛ مجموعه «نفس» که به کارگردانی جلیل سامان در مرحله فیلمبرداری است و بخشی از سه‌گانه او در روایت از زندگی منافقان محسوب می‌شود. همچنین پروژه‌های دیگری را هم در مراحل نگارش و پیش‌تولید داریم و با کارگردانان خوب کشور در زمینه ساخت این آثار انقلابی به توافق رسیده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید،‌ ارائه کار با کیفیت زمان‌بر است. علاوه بر این مجموعه‌ها، دو اثر سینمایی را هم در مرحله ساخت خواهیم داشت و به امید خدا سال 96، سال نمایش تولیدات سینمایی و ورود بسیج به برنامه‌سازی تلویزیونی و مستند و نیز سال 97،‌ سال بلوغ این مرکز در زمینه ساخت مجموعه‌های نمایشی خواهد بود.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها