کمبود فضا در بسیاری از شهرها و کشورها سبب شده نوع جدیدی از کشت محصول به نام «کشاورزی عمودی» رواج یابد.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۶۶

هربرت (Herbert) که یک گجت ویژه پرورش گیاهان در خانه است نیز بر این اساس عمل می‌کند. با استفاده از هربرت می‌توان تا 15 گیاه مختلف را در فضای داخلی خانه پرورش داد. هربرت به یک اپلیکیشن اختصاصی مجهز است که با کمک آن، امکان کنترل نور دستگاه و نیز کسب اطلاعات در مورد گیاهان کاشته شده فراهم می‌شود. این دستگاه از طریق ارتباط بلوتوثی با گوشی هوشمند و اپلیکیشن آن ارتباط برقرار می‌کند. این باغچه عمودی از فناوری هیدروپونیک استفاده می‌کند و به همین دلیل به خاک نیاز ندارد. کافی است هر یک یا دو هفته آب مورد نیاز و هر سه تا چهار هفته نیز کود به این دستگاه داده شود. گفتنی است کارایی هربرت تا 40 درصد بیشتر از شیوه‌های معمول کشت محصول است.

اسکنر جیبی

پاپ (Pup) نخستین اسکنر جیبی است که از طریق وای‌فای یا بلوتوث می‌تواند به شبکه متصل شود. این اسکنر سبک وزن بوده، براحتی می‌توان آن را در جیب یا کیف قرار داد و برای استفاده از آن نیازی به اتصال آن با سیم به تجهیزات دیگر نیست. اسکنر پاپ به شکل یک استوانه عمودی است. برای اسکن یک تصویر یا متن کافی است آن را با فاصله روی برگه موردنظر قرار دهیم. پاپ از طریق تابش لیزر، بخشی را که می‌تواند اسکن کند نشان می‌دهد. با اندکی بالا و پایین کردن پاپ می‌توان ابعاد صفحه موردنظر را به دقت انتخاب کرد. پاپ می‌تواند از یک کارت ویزیت کوچک تا یک صفحه A3 را اسکن کند. تصویر موردنظر را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، ذخیره کرد یا به‌صورت مستقیم به چاپگر ارسال و از آن پرینت گرفت. اسکنر پاپ 300 دلار است.

شارژ واقعا بی‌سیم!

مادرباکس (MotherBox) نخستین دستگاه شارژ واقعا بی‌سیم انواع گوشی است. برای استفاده از بسیاری از دستگاه‌های شارژ بی‌سیم، گوشی باید با سطح شارژر تماس داشته باشد. این در حالی است که مادرباکس می‌تواند بدون اتصال فیزیکی به گوشی هوشمند، آن را شارژ کند. برای استفاده از مادرباکس کافی است قاب گیرنده آن را روی گوشی قرار داده و اپلیکیشن ویژه آن را نیز روی گوشی نصب و فعال کرد. این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندرویدی و نیز iOS قابل استفاده است. نکته جالب اینجاست که در صورت وجود مانع بین این گجت و گوشی هوشمند، باز هم شاهد شارژ گوشی خواهیم بود. مادرباکس در دو مدل عرضه می‌شود که یکی به شکل توپی با قطر حدود 9 و دیگری 15 سانتی‌متر است. این گجت را می‌توان براحتی در کیف یا کوله‌پشتی و نیز روی میز قرار داد. به این ترتیب، لازم نیست دیگر نگران تمام شدن شارژ گوشی باشیم!

کیف پول گم نشدنی

اکستر (Ekster) کیف پولی است که در صورت گم شدن براحتی می‌توان آن را یافت. اکستر به کارت قابل ردیابی ویژه مجهز است که می‌تواند موقعیت خود را به گوشی هوشمند صاحب خود اطلاع دهد. این کارت انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تامین می‌کند و با سه ساعت ماندن در برابر آفتاب تا یک ماه کار خواهد کرد. با استفاده از اپلیکیشن ویژه اکستر، کاربر براحتی قادر به مشاهده موقعیت کیف پول خود روی نقشه خواهد بود. همچنین در صورت گم شدن گوشی هوشمند نیز کافی است دو بار روی بدنه این کیف ضربه بزنیم تا گوشی هوشمند در هر جایی که باشد، به صدا درآید. این کیف پول دارای بدنه‌ای است که از کارت اعتباری کاربر در برابر هک شدن از طریق RFID یا NFC حفاظت می‌کند. نکته جالب این‌که اکستر با وجود همه این قابلیت‌ها، بسیار باریک طراحی شده است.

تصفیه هوا با پنکه سقفی

دستگاه‌های تصفیه هوا معمولا گرانقیمت هستند و به همین دلیل بسیاری از ساکنان برخی کشورهای فقیر و دارای آلودگی زیاد هوا (نظیر هند) توانایی مالی برای خرید چنین دستگاه‌هایی را ندارند. در این میان، چند جوان نوآور هندی سامانه‌ای برای تبدیل پنکه سقفی به دستگاه تصفیه هوا طراحی کردند. این سامانه که لیلی (lily) نام دارد دارای یک پوشش پارچه‌ای است که روی پره‌های پنکه قرار می‌گیرد.

این پوشش هوا را به سمت لوله‌های دارای فیلتر تصفیه هدایت می‌کند. به‌این‌ترتیب انواع ذرات معلق و آلاینده موجود در هوا از آن گرفته شده و در نتیجه کیفیت هوای آن مکان افزایش می‌یابد. سازندگان این محصول ادعا می‌کنند کارایی این وسیله تقریبا با برخی دستگاه‌های تصفیه هوای معمولی موجود در بازار برابر بوده و البته قیمت آن یک‌پنجم آنهاست. این سامانه قرار است بزودی به بازار عرضه شود.

جایگزین چراغ خواب

برخی خانواده‌ها برای داشتن نور کافی هنگام خواب، لامپ کوچکی را که معمولا «چراغ خواب» نامیده می‌شود به پریز می‌زنند، اما این لامپ‌ها که معمولا از نوع رشته‌ای و پرمصرف هستند دردسرهای زیادی دارند. گذشته از مصرف بالای انرژی آنها در مقایسه با لامپ‌های جدیدتر، این لامپ‌ها خیلی زود می‌سوزند و معمولا ظرافت لازم را نیز ندارند. به همین دلیل، شاید استفاده از اسنپ‌پاور (SnapPower) گزینه خوبی باشد. این دستگاه در واقع ترکیبی از یک کلید معمولی برق، چند لامپ LED و نیز دکمه‌ای برای تنظیم میزان نور این لامپ‌های LED است. علاوه بر این‌که می‌توان از اسنپ‌پاور برای روشن و خاموش کردن لامپ معمولی اتاق استفاده کرد، در مواردی نظیر هنگام خواب نیز براحتی می‌توانیم از نور جانبی که از زیر اسنپ‌پاور می‌تابد هم استفاده کنیم. این گجت حدود 15 دلار قیمت دارد.

تبدیل عینک معمولی به هوشمند

گلیمپس (Glimpse) در نگاه اول شباهت زیادی به یک هندزفری معمولی بلوتوثی دارد. گلیمپس براحتی در انتهای دسته عینک‌های معمولی قرار می‌گیرد و می‌تواند آن را به عینکی هوشمند تبدیل کند. اساس کارکرد گلیمپس بر مبنای دریافت دستورات صوتی و پردازش آنها با استفاده از هوش مصنوعی است. کاربر براحتی می‌تواند با استفاده از فرمان صوتی، برخی تجهیزات مختلف خانه را کنترل کند که برای نمونه می‌توان به روشن کردن دستگاه تهویه هوا یا چایساز اشاره کرد. گلیمپس می‌تواند اطلاعات مربوط به وضعیت جوی را به اطلاع کاربر برساند. اعلام پیامک و تماس دریافتی، ارسال پیامک حین رانندگی، یادآوری برنامه روزانه و فهرست خرید، جست‌وجو برای یافتن مکان‌های مورد نظر، ارائه اطلاعات در مورد کالری غذاهای مختلف و حتی درخواست تاکسی از اوبر از دیگر کارکردهای این دستگاه است. گلیمپس قرار است بزودی با قیمت 300 دلار به بازار عرضه شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها