وزیر بهداشت با اشاره به نشست خود با پیمانکاران بیمارستان ساز در خصوص ساخت بیمارستان‌هایی با بیش از هزار تخت گفت: یکی از مواردی که بر آن اصرار داشتم جلوگیری از ساخت بیمارستان‌های بلندمرتبه به دلیل عدم آمادگی ما برای ارائه خدمت در هنگام حوادث است.
کد خبر: ۹۸۲۵۲۳
ساخت بیمارستان های بلندمرتبه ممنوع

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سید حسن هاشمی با اشاره به حوادث و بلایایی که جان مردم را تهدید می‌کند و با گرامیداشت خاطره جانباختگان زلزله بم، اظهار داشت: با اتفاق تلخی که در شهر بم رخ داد، 26 هزار نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و 30 هزار نفر دچار معلولیت شدند که این زخم همچنان در کرمان و در کل کشور التیام پیدا نکرده است.

وی گفت: کشور ما با وجود موهبت‌هایی که دارد جزو کشورهای بلاخیز نیز است و باید آمادگی کامل و کافی برای مقابله با این بلایا را داشته باشد.

هاشمی به آمار بین المللی به ویژه در 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: کشورهایی که از نظر آمادگی و تجهیزات و ساماندهی دچار مشکل هستند آسیب بیشتری را متحمل می‌شوند و تلفات جانی زیادی را متحمل می‌شوند ولی در مقابل کشورهایی که برای روزهای سخت فکر کردند کمترین آسیب را می‌بیند.

وزیر بهداشت با اشاره به آمار جهانی 700 هزار نفر تلفات بلایا در 10 سال اخیر عنوان کرد: این تعداد کشته در 10 سال گذشته و تعداد زیادمصدوم و معلول بیانگر آن است که اگر بشر آمادگی مقابله نداشته باشد ممکن است این تلفات افزایش یابد.

وی با اشاره به برخی تمهیدات اندیشیده شده در کشور برای مقابله با این بلایا گفت: اگرچه وزارت بهداشت قربانی اصلی عوارض حوادثی است که به گونه‌ای معمولا معلول در برابر علتی است که یا پیش بینی نشده و یا خوب مدیریت نشده است؛ در صورت مرگ، عوارض آن به صورت افسردگی، آسیب اجتماعی در بازماندگان بروز خواهد کرد و در صورت معلولیت افزایش بار بیماری‌ها را در پی خواهد داشت که همچنان گریبانگیر ماست.

هاشمی در مراسم افتتاح چهار پایگاه اورژانس هوایی افزود: از بخش پیشگیری، معاونت بهداشت، معاونت درمان و اورژانس که ما را سر افراز کرده است تشکر می‌کنم و این بخش به نظر می‌رسد در سازماندهی جدید در قالب سازمان اورژانس نقش آفرینی موثری خواهد داشت.

وزیر بهداشت گفت: در این سال ها سبک زندگی تغییر کرده است و ما آنچنان که باید همگام با تغییر سبک زندگی متحول نشده ایم.

وی با اشاره به نشست شب گذشته با تعدادی از پیمانکاران بیمارستان ساز در خصوص ساخت بیمارستان‌های با بیش از هزار تخت گفت: یکی از مواردی که بر آن اصرار داشتم جلوگیری از ساخت بیمارستان‌های بلندمرتبه به دلیل عدم آمادگی ما برای ارائه خدمت در هنگام حوادث است زیرا فکر می‌کنم با توجه به تغییر سبک زندگی، امکانات ما برای خدمت رسانی همپای آن به روز نشده است.

هاشمی در پایان برگزاری این جلسات و هم اندیشی‌ها را برای نمایش توانمندی‌ها و ارتقاء خدمات موثر دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها