داستان پرماجرای روستوف در رقابت‌های این فصل اروپایی، با حضور این تیم در رقابت‌های لیگ اروپا همچنان با جذابیت بالا دنبال می‌شود. تیمی که سردار آزمون و سعید عزت اللهی را به عنوان دو لژیونر ایرانی در ترکیب خود دارد، فعلا قصد ندارد به بلندپروازی‌هایش پایان دهد.
کد خبر: ۹۷۶۴۰۹

گرفتن امتیاز در فیلیپ استادیوم شهر آیندهوون کار ساده‌ای نبود. بیش از 33 هزار هوادار هلندی آمده صعود تیمشان به لیگ اروپا را جشن بگیرند. فقط کافی بود آیندهوون در خانه خودش مقابل روستوف به پیروزی برسد تا صعود کند اما سردار آزمون و هم‌تیمی‌هایش آنقدر سرسخت بودند که اجازه ندهند تیم هلندی به خواسته‌اش برسد. 90 دقیقه فشار روی دروازه روستوف، برای آیندهوون گلی به همراه نداشت. آنها موقعیت‌های زیادی داشتند اما روستوف هم خوب می‌دانست در این بازی چه می‌خواهد. ایوان دانیلیانتس، سرمربی روستوف در این بازی سردار را از ابتدا در ترکیب قرار داد تا مدافعان آیندهوون اجازه پیشروی به خود ندهند. آزمون در این بازی یک بار هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه‌اش را یورن زوت، دروازه‌بان آیندهوون به خوبی مهار کرد. آزمون نهایتا در دقیقه 90 تعویض شد تا سعید عزت اللهی به جای او وارد زمین شود. این تعویض هم حسابی اعصاب بازیکنان آیندهوون را به هم ریخت، چراکه آزمون با صرف زمان زیاد و به آهستگی عرض زمین را طی کرد تا به این ترتیب چند ثانیه بیشتر به تیمش در کسب نتیجه تساوی کمک کند.

این بازی در پایان با تساوی بدون گل خاتمه یافت و روستوف با کسب 5 امتیاز، به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی لیگ اروپا شد. این پایانی خوش برای تیم روسی در اولین حضور آنها در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بود. بازیکنان روستوف این صعود را در رختکن تیم به صرف پیتزا جشن گرفتند.

دانیلیانتس: روستوف پیروزی بزرگی به دست آورد

سرمربی ترکمنستانی روستوف روسیه کسب نتیجه تساوی برابر پی‌اس‌وی آیندهوون هلند و صعود به لیگ اروپا را پیروزی بزرگی برای تیمش دانست. ایوان دانیلیانتس در نشست خبری پس از آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر پی‌اس‌وی آیندهوون هلند گفت: با این پیروزی، شاگردانم موفقیت بزرگی رقم زدند. خوشحالم که به هدف خود رسیدیم. روستوف بسیاری از بازی‌های لیگ برتر روسیه را قربانی کرد، اما چیز بهتری را به دست آوردیم. این یک قاعده است که باید کاری را کنید که بهتر است و در همین راستا گام برداشتیم و به هدف رسیدیم.

سرمربی یاران آزمون و عزت اللهی تصریح کرد: آیندهوون موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه روستوف ایجاد کرد. ما هم روش‌های مختلفی داشتیم. من از تمام کسانی که از روستوف حمایت کردند قدردانی می‌کنم.

دانیلیانتس در پاسخ به این پرسش که قربان بردیف پس از بازی در رختکن چه حرفی به بازیکنان گفت، اظهار کرد: او باز هم مانند بازی با بایرن مونیخ سه بار از واژه پسران من استفاده کرد. او یک بار این حرف را تکرار کرد و دفعه‌های دوم و سوم همگی با هم آن را تکرار کردند. سرمربی روستوف درخصوص حضور در مرحله حذفی لیگ اروپا گفت: پیش از این هم گفته بودم که اساس کار روستوف این است که مشکلات زیادی برای خود ایجاد نکند. هر بازی برای ما اهمیت دارد و لیگ قهرمانان اروپا همین گونه برای ما به پایان رسید. 6 بازی این گروه برای روستوف بسیار خوب بود. ما بازی به بازی پیش می‌رویم. روستوف به لیگ دیگری با بازیکنان دیگری خواهد رفت. باید آنالیز و آمادگی لازم را انجام دهیم.

رقیب عزت‌اللهی تمدید کرد

هافبک بلاروس 35 ساله روسوتوف، قرارداد خود را با این باشگاه به مدت دو فصل تمدید می‌کند. قرار است ماه آینده باشگاه روستوف با مدیر برنامه سعید عزت‌اللهی جلسه‌ای برگزار کند و در این جلسه ـ که با حضور قربان بردی اف برگزار می‌شود ـ تکلیف سعید عزت‌اللهی هم مشخص می‌شود. عزت‌اللهی در این فصل یار ذخیره هافبک بلاروس بوده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها